כוכב הסדרה "מקגייוור", לוקאס טיל, חושף כי ספג יחס מתעלל מצד פיטר לנקוב, השואו-ראנר של הסדרה, שפגע קשות במצבו הנפשי והוביל אותו ל"נקודת שבירה".
במאמר שפורסם במגזין "ואניטי פייר", השחקן בן ה-29 מספר על ההתנהגות הבריונית, שכללה התעללות מילולית ובודי-שיימינג ושעל פי הדיווחים הובילה לבסוף לפיטוריו של לנקוב. על פי השחקן, במהלך צילומי העונה הראשונה אף התעוררו אצלו מחשבות אובדניות.
3 צפייה בגלריה
לוקאס טיל ב"מקגייוור"
לוקאס טיל ב"מקגייוור"
לוקאס טיל ב"מקגייוור"
(צילום: CBS)
"מעולם לא עבדתי כל כך קשה בחיי, ואני בנוי לעבודה קשה. אבל הצורה שבה פיטר התייחס לאנשים הייתה פשוט לא מקובלת. הייתי אובדני במהלך השנה הראשונה של התוכנית, בגלל האופן שבו הוא גרם לי להרגיש. הצורה שבה הוא התייחס לאנשים סביבי - זאת פשוט הייתה נקודת השבירה שלי", אמר.
השחקן מספר כי פנה מספר פעמים לבכירים ברשת CBS בנוגע להתנהגות של לנקוב כלפיו וכלפי אחרים שעבדו לצידו, והגדיל לעשות כששלח מכתב בן חמישה עמודים בנושא לראש מחלקת משאבי האנוש של הרשת.
3 צפייה בגלריה
פיטר לנקוב
פיטר לנקוב
פיטר לנקוב
(צילום: AP)
"תמיד היה משהו בנוגע למראה שלי שלא סיפק אותו, כמו הפעם ההיא בה הייתי לבוש בחלוק בית חולים והמפיק שלנו השתעשע מזה שלנקוב אמר שהרגליים שלי היו 'פאקינג מכוערות' ואסור שנראה אותן יותר לעולם. אם להודות, גם אני מצאתי קצת הומור בהערה הזאת, אבל אפשר לדמיין מצב שבו הוא מצליח לפגוע בנקודה רגישה יותר - ופעמים רבות הוא פגע. בדיוק כמו בפעם ההיא שהוא צרח 'אלוהים אדירים! תתחבו את החולצה שלו פנימה, הוא נראה כמו פאקינג ילד קטן'. אז פשוט תלהק גבר בן 35. נאבקתי עם שמירה על 'משקל של גבר בוגר' במהלך התוכנית בגלל לחץ, עם לוח זמנים שלא מאפשר אימונים או שמירה על תזונה נכונה".
גורם מהפקת התוכנית סיפר ל"ואניטי פייר" כי "לפיטר היה משהו נגד לוקאס. הייתי עד לשינויים הדרמטיים שלוקאס עבר במהלך התקופה הזו, וזה ממש כאב לי. שנאתי לראות את זה קורה לו כי הוא בחור נהדר, ואין שום דבר בעייתי בו או בגוף שלו".
טיל אמר כי הוא חושב שמשאבי האנוש של הרשת הניחו שהוא "סתם שחקן משוגע שמנסה להשיג עוד כסף. הם פשוט לא לקחו אותי ברצינות". אך מקור יודע דבר סיפר למגזין כי ההערות של טיל דווקא היו אלה שגרמו לפתיחת חקירה בנושא, שבסופו של דבר הובילה לפיטוריו של לנקוב. מצד עורך הדין של לנקוב נמסר כי האשמותיו של טיל הן "מאה אחוז כוזבות ולא נכונות", וכי לנקוב "תמך בטיל מההתחלה ופרגן לו לחלוטין".
3 צפייה בגלריה
לוקאס טיל
לוקאס טיל
לוקאס טיל
(צילום: AP)
מטעם CBS נמסר לתקשורת כי "הסטודיו שלנו מחויב לייצר סביבת עבודה בטוחה ומכבדת. במהלך השנה החולפת הרחבנו את מחלקות משאבי האנוש שלנו לכל תוכנית, הרחבנו את הכשרת הצוות וגם את אפשרויות הדיווח. אנו נמשיך לפתח את שיטות העבודה שלנו, לצד התמקדות בבניית אמון עם כל מי שעובד על הסטים שלנו. כל תלונה שמוגשת נלקחת ברצינות, כל טענה נחקרת וכאשר יש ראיות לכך שהמדיניות שלנו הופרה והעקרונות חוללו - אנו נוקטים בפעולות מוחלטות".
לאחר שפוטר, לנקוב מסר הצהרה ובה אמר כי "עכשיו זה הזמן להקשיב, ואני מקשיב. זה קשה לשמוע שסביבת עבודה שהייתה אחראי לה לא הייתה מהסוג שמגיע לקולגות שלי, ועל כך אני מצטער עמוקות. אני לוקח אחריות על מה שאני שומע ומתחייב לעבוד על מה שצריך ולהשתפר".