בפרק שסגר את העונה השנייה של "מומחה לכלום" (נטפליקס) התמודד דב, בגילומו של הקומיקאי עזיז אנסרי, עם הגילויים על החבר החדש שלו, שף ג'ף. ג'ף, שף שמסתובב בעולם בחיפושים אחר הארוחה המושלמת הבאה, הציע לדב להגיש יחד תוכנית בישול, אלא שרגע לפני שהקונספט ממריא דב נחשף לעדויות על התנהגות מינית בלתי הולמת של השף המטייל, והעניין מתפוצץ בתוכנית בשידור חי שבה משתתפים שניהם. הפרק שודר עוד לפני הגילויים על הארווי ויינשטיין שהציתו את תנועת MeToo, ובמידה מסוימת הקדים את זמנו.
חצי שנה מאוחר יותר אנסרי, זוכה אמי שנחשב לקומיקאי בעל גישה ליברלית ופמיניסטית, מתמודד עם האשמות מצד צלמת שיצאה איתו וטענה שלחץ עליה לקיים יחסי מין למרות שרמזה לו בדרכים מילוליות ולא מילוליות שהיא אינה מעוניינת והעביר אותה לדבריה את "הלילה הנורא ביותר בחייה". בדומה לקומיקאי אחר לפניו, לואי סי.קיי, גם הקריירה של אנסרי לוקחת פנייה חדה למטה והוא נעלם לכמה שנים מפני השטח, למעט מופע סטנדאפ שבו הוא מתייחס לפרשה. הסדרה המצליחה שכתב ושעלתה בנטפליקס, "מומחה לכלום" (Master of None) יצאה לפגרה ארוכה ללא תאריך סיום. כנראה שההאשמות שהופנו כלפיו היו קצת יותר שנויות במחלוקת מאשר כלפי גברים אחרים בתעשייה, כי ארבע שנים מאוחר יותר נטפליקס ואנסרי מגששים את דרכו חזרה - כרגע רק לאחורי הקלעים, כבמאי וככותב שותף, תחת כנפי המותג המצליח שלו.
3 צפייה בגלריה
נעמי אקי, עזיז אנסרי ולנה ויית'
נעמי אקי, עזיז אנסרי ולנה ויית'
נעמי אקי, עזיז אנסרי ולנה ויית'
(צילום: באדיבות נטפליקס)
העונה הזאת מחזירה את אנסרי לאזור הבטוח שלו. הוא ולינה וויית', שמגלמת בסדרת האם את דניס הידידה הלסבית של דב, חולקים היסטוריה חיובית: הפרק המצוין שכתבו יחד לעונה השנייה, "חג ההודיה", המתרחש בארוחה משפחתית בביתה של דניס, זיכה את שניהם בפרס האמי לכתיבה ואת וויית' בפרס נוסף כשחקנית משנה. העונה השלישית, שבה היא הופכת לדמות ראשית (עם בת הזוג החדשה שלה, אלישיה, נעמי אקי מ"מלחמת הכוכבים: עלייתו של סקייווקר"), עשויה הייתה להיחשב כספין-אוף של הסדרה, אלא שפה בעצם נגמר הדמיון. למעשה מדובר בז'אנר שונה לחלוטין - במעין מחווה ל"תמונות מחיי נישואין" של אינגמר ברגמן, הפכה העונה הזאת למאסה איטית בבימוי סבלני עד יומרני, המורכבת מדיאלוגים מעטים שטובעים באינסוף שוטים סטטיים וארוכים - לפעמים במשך דקות - של סיטואציות יומיומיות כמו כביסה, נסיעה או הכנות לשינה, ושל רגעים אינטימיים ונטולי דיאלוג כמו ריקוד זוגי או סידור תרופות.
3 צפייה בגלריה
מתוך "מומחה לכלום מציג: רגעים באהבה"
מתוך "מומחה לכלום מציג: רגעים באהבה"
מתוך "מומחה לכלום מציג: רגעים באהבה"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
למרות שאנסרי היה שותף בכתיבה, ביים את כל הפרקים והגיח להופעת אורח קטנה בפרק הראשון, העונה הזאת הפכה את "מומחה לכלום" למוצר מדבקה: קחו את המותג המצליח והדביקו את הלוגו שלו על מוצר אחר לגמרי - וקיבלתם את העונה השלישית, שזכתה לשם "מומחה לכלום מציג: רגעים באהבה". זה לא אומר שהעונה הזאת לא תמצא אוהדים בקרב הצופים, ודאי יש קהל יעד למוצר איטי להדהים שמלווה מערכת יחסים של זוג לסביות אפרו-אמריקניות, שמחליטות - ספוילר - להיפרד ועושות סוג של קאמבק בהמשך. היא בהחלט ניחנת באיכויות אמיצות מבחינת התוכן (בין היתר, מתוארים בה בפרטנות ריאליסטית מאוד טיפולי פוריות שעוברת אחת הדמויות בניסיון להרות כאם יחידנית), אבל מבחינה אמנותית מדובר בשמיכת טלאים של ניואנסים עם אפיל קולנועי, שהייתה יכולה להיחשב כפואטית אלמלא היו לה איכויות של שומר מסך יפהפה יותר מאשר של סדרה.
3 צפייה בגלריה
מתוך "מומחה לכלום מציג: רגעים באהבה"
מתוך "מומחה לכלום מציג: רגעים באהבה"
מתוך "מומחה לכלום מציג: רגעים באהבה"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
ג'רי סיינפלד התגאה בזמנו בעובדה שהסדרה האלמותית שלו היא "סדרה על כלום". במקרה של אנסרי כמעט מפתה לומר שבעונה הזאת הוא הוכיח שהוא אכן המאסטר לכלום. אי אפשר שלא להשוות אותה לעונות הקודמות, ולמרבה הצער לא נותר בעונה הזו זכר לתזזיתיות המקסימה של דב, לאבחנות המדויקות שלו, לעלילה. אם אנסרי מנסה להראות לנו איך תיראה הטלוויזיה שלנו בלי הנוכחות שלו על המסך, אז הוא הצליח. אין לי מושג מה הדין ההוליוודי (ממנו נגזר הדין הכלל עולמי) לגבי חזרה למרקע אחרי האשמות על התנהגות מינית בלתי הולמת, אבל כרגע חסרונו של אנסרי במגרש הזה, ככותב אמיץ ומסקרן, בהחלט מורגש.