סביר להניח שלא היינו מדברים על "פני הרוע" (Evil), שעלתה השבוע ב-yes, אלמלא האנשים שהביאו אותה לעולם - מישל ורוברט קינג, זוג התסריטאים הוותיק שכבר הביא למסך פנינים כמו "האישה הטובה" ואחריה את הספין אוף המצוין לא פחות שלה, "הטובות לקרב". אם "האשה הטובה, שודרה ב-CBS, "הטובות לקרב" כבר שודרה בערוץ הסטרימינג של הרשת, והרשתה לעצמה סגנון בוטה וחד יותר מסדרת האם. עם "פני הרוע" בני הזוג חוזרים ל-CBS, חזרה שבאה לידי ביטוי באופי המיינסטרימי של הסדרה החדשה.

נהוג לומר שבסדקים של המדע מתיישבת האמונה. קריסטן (קטיה הרברסט מ"ווסטוורלד") היא פסיכולוגית משפטית שרוב עבודתה מתמקדת בלקבוע אם הנאשם כשיר לעמוד למשפט מבחינה נפשית. היא אדם הגיוני ושכלתן ובבית מחכה לה מנה מדודה של צרות. בדיוק הכמות שתהפוך אותה לנואשת לכסף ודוחפת אותה לעבודה שהיא לא שלמה איתה. במהלך החקירה בפרק הראשון, קריסטן מתוודעת לסוג חדש של קו הגנה משפטית - פעולה תחת השתלטות של שד - את הטענה הזו היא לא מסוגלת להפריך ומתפטרת מהג'וב הקבוע שלה.
2 צפייה בגלריה
פני הרוע
פני הרוע
האם יש עולם על-טבעי?
(צילום: CBS באדיבות yes)
או אז מגיע אליה דיוויד (מייק קולטר, שגם שיחק ב"אישה הטובה" בתפקיד למונד בישופ), חוקר שהוא גם כומר בתהליכי הסמכה מטעם הכנסייה הקתולית. דיוויד מציע לה להצטרף לצוות מצומצם שלו, שתפקידו לאבחן אירועים על-טבעיים ולקבוע אם מדובר בסוג של דיבוק דתי - או נס לצורך העניין - או שיש לכל אירוע הסבר הגיוני שרק מחכה שיחשפו אותו. קריסטן מצטרפת אל דיוויד ואל העוזר שלו, סקפטי כמוה, ובכל פרק הם יתמודדו עם מקרה אחר ויתפלשו במאבק הנצחי בדבר קיומו של עולם על טבעי. או כמו שהביקורות בארצות הברית הגדירו את הסדרה, "Demon of the Week".
2 צפייה בגלריה
פני הרוע
פני הרוע
פני הרוע
(צילום: CBS באדיבות yes)
"פני הרוע" היא סדרה חמודה שמזכירה בווייב שלה סדרות משנות ה-80. היא אומנם מעלה דיון נצחי מסקרן על הקשר בין אמונה למדע והרצון האנושי להתמסר לכל אחד מהם (דיון שמתקיים לא מעט בבית של הקינגים עצמם, הוא קתולי אדוק והיא יהודיה חילונית וסקפטית), אבל היא לא מתקרבת לרמת התחכום של שתי הסדרות הקודמות של הקינגים מבחינת פיתולי העלילה והדיאלוגים. מקרים נפתרים בדרך נס - הו! אז ניסים קיימים, מיי וורק היר איז דאן – והדמויות מעט קלישאתיות בתגובות שלהן. כשהיא לא מתעמקת בפילוסופיה על דת ושכל היא הופכת לסדרת אימה, עם תנועות מצלמה, ליווי מוזיקלי וזוויות צילום שנועדו בבירור להפחיד ולפעמים גם מצליחות. אבל מי שקיווה לדרמה משפטית איכותית, כמו זו שהזוג קינג הרגילו אותנו לצרוך, ייאלץ לחכות לעונה הבאה עלינו לטובה של "הטובות לקרב".