"אין מספיק דמעות בעולם כדי להבין שאבא שלי לא איתי יותר", האמנית והכותבת תמר קרוון נפרדה היום (א') מאביה, הפסל וחתן פרס ישראל דני קרוון שהלך אתמול לעולמו בגיל 90.
קרוון בחרה להיפרד בפוסט באינסטגרם ובו כתבה: "אם יש משהו, שבאופן הכי ילדותי קיוויתי שלא אכתוב לעולם, זה שאבא שלי אינו בחיים יותר".
קרוון כתבה על המלחמה האישית של אביה בתקופה האחרונה. "ארבעה חודשים הגיבור הזה נלחם באומץ שאין שני לו ועשינו כל מה שביכלתנו לסייע בכדי להקל עליו. ועדיין, זה לא הספיק. חלק מהקסם של אבא שלי היה הילדותיות והנאיביות שלו, והוא נטע בי חזק את האמונה שאין קושי שאי אפשר לנצח אם ממש נלחמים. ואכן הוא ואנחנו נלחמנו והאמנו שננצח. אבל בשבת בצהריים, לאחר אחד הלילות הקשים, בחוסר אונים של סבל אינסופי, הוא נאלץ להיכנע. ואני מדגישה שנאלץ כי הוא כל כך אהב את החיים ולא רצה להיפרד מהם. במשך כל היום ישבתי לידו וליטפתי את פניו ואת ליבו וקיוויתי שאולי יקרה קסם והוא יקום לתחייה.
תמיד אמרתי שצריך לבטל את המוות וכעת מכה בי ההבנה שאין שום קסמים, רק תהום אינסופית של כאב ששורף את הלב. אבל ברגע זה, אומר את התודה הכי גדולה ביקום והיא שזכיתי באבא דני שלי".
1 צפייה בגלריה
דני קרוון
דני קרוון
דני קרוון
(צילום: AP)
קרוון הבת מוסיפה כי "אין מספיק מילים שיצליחו לספר מי אבא שלי עבורי, איזה אבא נפלא הוא ואיזה קשר עמוק יש ביננו. ואין מספיק דמעות בעולם הזה בכדי להבין שאבא שלי לא איתי יותר. עבור רוב האנשים הוא האמן דני קרוון. אבל עבורי הוא האבא החמוד והמצחיק שלי, שהיה שולח לי בכל יום הודעות כגון: ערב נפלא בת! ניסית לשמוע את קולך האהוב ולא הצלחתי. מקווים שאת בטוב, נשיקות אמאבא״.
דני קרוון שהלך לעולמו כאמור אתמול, הוא חתן פרס ישראל לפיסול, כשבין עבודותיו המפורסמות: אנדרטת חויבת הנגב, התבליט במליאות הכנסת, כיכר התרבות בתל אביב ועוד. קרוון יובא למנוחות מחר בשעה 17:00 בבית העלמין בקיבוץ שובל בנגב. עוד קודם, ב-11:00 ארונו יוצב ברחבת הכניסה בתיאטרון הבימה לאות כבוד אחרון.