כשאנחנו חוזים בו מופיע כנבל העל הומלנדר ב"הבנים" (The Boys), אנטוני סטאר מתהדר בחליפה בצבעי הכחול והאדום המסורתיים של ארצות הברית, ועוטה גלימת פסים שלקוחה הישר מהדגל האמריקני. אבל השחקן בן ה-44 הוא בכלל קיווי ניו זילנדי שנחת בלוס אנג'לס לפני כעשור. אחרי שהשתתף בשלל הפקות קולנוע וטלוויזיה במולדתו ובאוסטרליה, סטאר התגלה בהוליווד ככוכב סדרת האקשן "באנשי" שעלילתה מתרחשת בעיר בדיונית בפנסילבניה, כאחד מהשחקנים המובילים בסדרת הפנטזיה "אמריקן גותיק", ועתה ב"הבנים" שמתחוללת באמריקה עתידנית הסוגדת לגיבורי על ולמנהיגם הערמומי ותאב העוצמה. קיווי, כידוע, הוא עוף נטול כנפיים אבל בתפקידו כהומלנדר סטאר מעופף לפסגה כמו סופרמן מאז העונה הראשונה המצליחה, וכל הדרך לעונה השנייה שעלתה בסוף השבוע האחרון באמזון פריים.
בריאיון עימו, סטאר מבקש למקד את המבט של הצופים לסאטירה החברתית הבוטה של "הבנים", אבל גם להיבטים הקומיים וההיפראקטיביים שבה. "יש פה מבט מרענן על התרבות הפופולרית של היום ושל פעם", אומר סטאר, "אין ספק שהסדרה לא נמנעת מלשלוח אגרופים לכל עבר והיא לא מפחדת לחצות קצת את הגבול. אבל מעל לכל - היא כיף גדול, וזה העניין העיקרי שלה. ברור שיש בסדרה סוגיות שמטופלות ומתייחסות לעולם סביבנו ולתקופה המטורפת שבה אנו חיים, אבל לצד זה יש המון כיף והומור. העבודה על הסדרה הייתה הנאה צרופה מכיוון שהחומרים עצמם הם רב-שכבתיים, ובו זמנית משעשעים".
5 צפייה בגלריה
אנטוני סטאר ב"הבנים"
אנטוני סטאר ב"הבנים"
"'הבנים' לא מפחדת לחצות קצת את הגבול". אנטוני סטאר
(צילום: Amazon Prime)
בעונה הראשונה הוצג בפנינו הומלנדר בתור מנהיג גיבורי העל הנערצים, שהם גם כנופיה של נבלי על המנצלים את עוצמתם ואת הפופולאריות שלה הם זוכים בציבור כדי להשתלט על מוקדי הכוח בממשל, בתמיכת תאגיד תמנוני. מולם מתייצבים הבנים, כנופיה של פורעי חוק מוטרפים שנחושים לפשוט מגיבורי העל את חליפותיהם הנוצצות ולחשוף אותם כמי שהם באמת: בריונים מושחתים. בעונה השנייה העלילה הולכת ומסתעפת, כשמסתבר כי על מנת להגביר את אחיזתם ברשויות ובתקציביהן, יש ליצור מצב חירום מאולץ. זאת ועוד, הומלנדר וחבריו יוצאים עד לסוריה כדי לסכל מחבלים מתאבדים מהונדסים, וכן פועלים למיגור מהגרים לא חוקיים, ביניהם כאלה בעלי כוחות על. בכך מהדהד יוצר הסדרה אריק קריפקי סוגיות בוערות מהעת הנוכחית של ארצות הברית, תחת שלטון דונלד טראמפ, והכוונת התודעה של תומכיו כנגד מהגרים.
5 צפייה בגלריה
אנטוני סטאר
אנטוני סטאר
חושב שהגירה היא סוגיה מסובכת. אנטוני סטאר
(צילום: AP)
אף שנקלט בהצלחה בהוליווד, סטאר לא שוכח שהוא עצמו מהגר שהגיע מהצד השני של העולם, אי שם באוקיאניה, על מנת להגשים את החלום האמריקני שלו. "אנשים רבים מרחבי העולם מגיעים לארצות הברית כדי להגשים את החלומות שלהם. זה חלק מהותי מהחיים - להציב מטרות ולנסות לממש אותן. לכל אחד יש גרסה משלו לתהליך ההגשמה הזה בדרך מסוימת, לרדוף אחרי חלום או לנסות להשיג משהו, בין אם זה משהו חיצוני או פנימי. חבר שלי אמר לי פעם 'אולי אף פעם לא תגשים את החלומות שלך, אבל אתה חייב להיות מבריק בניסיון שלך לעשות זאת'. ואכן, לכולנו יש שאיפות וחלומות - חלקם יתממשו, חלקם לא, אבל הניסיון הוא הדבר החשוב ביותר".
הנושא של הגירה והחלום האמריקני עומד גם במרכז דרמה קומית בכיכובו של סטאר בשם "גאטרבי", שהוקרנה השנה בפסטיבל סנטה ברברה. אולריך תומסן הדני, ששיתף פעולה עם סטאר ב"באנשי", ביים את הסרט, שבו מופיע גם יואן ברמנר הסקוטי ("טריינספוטינג") שמגלם אדם שהיגר לארצות הברית מגרמניה כדי להגשים חלום ולייסד מסעדת נקניקים מובחרים בעיירה גאטרבי שבטקסס. הנוכחות שלו מעוררת יזם מקומי כושל (סטאר), שמזהה הזדמנות עסקית וחובר אליו, כשמנגד מתייצבים פעילים גזענים שנחושים לסלק את המטרד החיצוני. "אני חושב שהגירה היא סוגיה מסובכת שפתירתה מצריכה המון אמפתיה, סבלנות, אכפתיות ותקשורת", אומר סטאר, "גזענות ושנאת זרים הם הרסניים, והם ביטוי של אובדן זהות. לגזענים קשה להתמודד עם זה. בסרט שלנו כולם מנסים להתפתח ולגבש לעצמם זהות חזקה יותר. בסופו של דבר שנאה ופחד מובילים להרס".
5 צפייה בגלריה
אנטוני סטאר בסרט "גאטרבי"
אנטוני סטאר בסרט "גאטרבי"
"גזענות ושנאת זרים הם הרסניים". אנטוני סטאר בסרט "גאטרבי"
אפשר לומר שהעובדה שהסרט האמריקני הזה מובל על ידי שלושה זרים מניו זילנד, דנמרק וסקוטלנד מעניקה לו נקודת מבט מקורית. "אני חושב שהנושאים של הסרט אוניברסליים וכל מי שצופה יכול להתחבר אליו. לצערי, גזענות קיימת בכל מקום בעולם ולהרבה אנשים יש דעה חזקה על הגירה - בין אם היא חיובית או שלילית. יש לנו זווית מיוחדת מכיוון שאנחנו מגיעים ממדינות אחרות. אולי אנחנו יכולים לראות באופן יותר אובקייטיבי, מנקודת מבט של זרים, וגם בילינו זמן רב בארצות הברית - מה שמאזן את הדברים. אני מניח שאם אותו הסרט היה מופק על ידי יוצרים אמריקנים, זה היה תלוי לגמרי ברגישות שלהם, אם הם היו מוכנים להתמודד עם הסוגיות הללו בסרט. הזהות של הצוות שלנו איפשרה לנו להביא ניחוח מיוחד לסרט שנובע לדעתי מהרקע המגוון שלנו".
הסדרה "הבנים", שהפיקו סת' רוגן ואוון גולדברג ("מסיבת נקניקיות", "פיינאפל אקספרס") ומבוססת על קומיקס שיצרו גארת איניס ודריק רוברטסון, כוללת צוות שחקנים אמריקני בעיקר, אך אלה המובילים אותה הם דווקא שני גברים מניו זילנד: סטאר כמנהיג גיבורי העל המרושעים וקארל אורבן ("סטארטרק"), שמגלם את בילי בוצ'ר שעומד מנגד בראש כנופיית הבנים - שבה לוקח חלק גם השחקן הישראלי תומר קאפון, שמגלם את פרנצ'י. על אף שסטאר לא חולק איתו סצנות רבות מול המצלמה, הוא מפרגן ומשבח אותו. "תומר הוא כישרון פנטסטי ואנחנו בני מזל שהוא הצטרף אלינו בהרפתקה המטורפת הזאת. הוא עושה עבודה מדהימה עם הדמות שלו והתלונה היחידה שלי כלפיו זה שאנחנו לא חולקים הרבה סצנות יחד. הוא גם אחלה בן אדם בנוסף להכל", מחמיא לו סטאר.
5 צפייה בגלריה
מתוך "הבנים"
מתוך "הבנים"
"תומר הוא כישרון פנטסטי". קאפון מתוך "הבנים"
(באדיבות אמזון)
אף על פי ש"הבנים" נשענת על המקום של גיבורי העל בתרבות הפופולארית המובלת בעיקר על ידי שוברי הקופות הגדולים של מארוול ו-DC קומיקס, דווקא הגישה הגסה, הפרועה והביקורתית - כפי שהיא באה לידי ביטוי על המסך הקטן בתמיכת אמזון - מאפשרת את מתיחת הגבולות הרבה מעבר להפקות ההוליוודיות עתירות התקציב. לפי סטאר, תעשיית הקולנוע הרבה יותר זהירה כיום: "סרטים באורך מלא מאפשרים לספר סיפורים באופן יצירתי בדרכים שונות. טלוויזיה, לעומת זאת, יוצרת התמכרות של צופים או לפחות לשם היא מכוונת. אנשים רוצים להתעדכן במה שאירע לדמויות האהובות עליהם על בסיס שבועי מתוך הסלון שלהם. אף שכיום עם הסטרימינג התנאים השתנו קצת. אני חושב שהרתיעה מלקיחת סיכונים היא הסיבה לסוג הסרטים שנעשים בהוליווד. אנשים לא רוצים להפסיד כסף אז הולכים על בטוח".
סדרה שהייתה קצת פחות נועזת במונחים של היום, ובכל זאת נשארה לרבים מאיתנו בלב היא "זינה הנסיכה הלוחמת", שהייתה אחת מהתחנות הראשונות של סטאר אי אז באמצע שנות ה-90. השחקן הניו זילנדי הצעיר הופיע לצד בת ארצו לוסי לולס בשני פרקים שונים. באחד מהם, "קוטל הענקים", הוא גילם לא אחר מאשר דוד המלך, ערב הדו-קרב שלו מול גוליית. "הייתי מאוד צעיר וזו הייתה אחת העבודות הראשונות שלי. למדתי הרבה אבל זו לא הייתה שעתי היפה ביותר, אם מותר לי להודות", הוא נזכר, "זו הייתה חוויה מהנה והתנסות בעלת ערך לקראת תחילת הקריירה".
עם אילו לקחים יצאת מהמיתוס המקראי שעליו נשען הפרק ההוא? "המטען העיקרי שיצאתי איתו מהמיתוס הזה הוא שככל שהם גדולים יותר, הנפילה שלהם גדולה יותר. אני אוהב את הגישה שמעודדת 'לעולם לא לוותר', להיות אמיץ ולהתמודד עם אתגרים בשיא הכוח. וגם שלא כדאי לשפוט מראש את הבחור הקטן - אנדרדוגים יכולים להפתיע אותך".
5 צפייה בגלריה
אנטוני סטאר בתפקיד דוד בסרט "זינה הנסיכה הלוחמת"
אנטוני סטאר בתפקיד דוד בסרט "זינה הנסיכה הלוחמת"
"למדתי הרבה אבל זו לא הייתה שעתי היפה ביותר". סטאר מתוך "זינה הנסיכה הלוחמת"
(צילום מסך)