בחודשים האחרונים תעשיית הטלוויזיה הישראלית זכתה פעם אחר פעם להוכחה שסדרות דרמה מקומיות בשעות צפיית השיא יכולות לעבוד - ובגדול. אחרי ההצלחה הגדולה של כאן עם "שעת נעילה", "מנאייכ", "טהרן" ו"חזרות" - לחגיגה הצטרפה גם רשת, ששלפה את "בלקספייס" ויצאה לראשונה מאז המיזוג עם סדרת דרמה בפריים-טיים.
קשה לומר שמדובר בהצלחה שניתן להשוות בקנה מידה ללהיטים כמו "הישרדות", למשל, אולם "בלקספייס" קיבלה את החותמת הטובה ביותר להצלחה שלה כאשר רשת הודיעה באופן רשמי שתפיק עונה שנייה. כעת, כשנגמרה העונה הראשונה ונותר רק לחכות לבאה בתור, אפשר לשתף בכמה מהדברים שקרו מאחורי הקלעים.
עלות כל פרק של "בלקספייס" הייתה כ-800 אלף שקלים, כך שהעונה בת שמונת הפרקים עלתה קצת יותר משישה מיליון שקלים. לשם ההשוואה, "חזרות" של כאן עם עלות דומה לעונה, אך לעשרה פרקים.
3 צפייה בגלריה
מתוך "בלקספייס"
מתוך "בלקספייס"
מתוך "בלקספייס"
(צילום מסך)
את העלויות חלקה רשת עם חברה צרפתית - המפיקים מוש דנון וחיים שריר מונו לאחראים מטעמה - ולכן למעשה רשת שילמה כ-400 אלף שקלים לפרק. ניתן לומר כי מדובר בצעד חכם מבחינת הערוץ, אולם כשהסדרה תימכר לחו"ל, רוב זכויות ההפצה לא יישארו בידי רשת - ומדובר בכסף די גדול. משא ומתן, אגב, כבר מתנהל.
הסדרה צולמה באוגוסט 2019, כשכמה חודשים לפני כן עוד לא היה ברור אם הסדרה אכן תצא לפועל, עקב קשיים כלכליים ברשת. בזמנו, הוחלט בערוץ על הקפאת פרויקטים עתידיים אבל תמר מרום, שהייתה אז בתפקיד בכיר בערוץ (וגם חתומה על יצירת "אמא'לה", בכיכובה של אורנה בנאי), ביקשה לתת הזדמנות דווקא ל"בלקספייס" - והקברניטים הקשיבו לה.
3 צפייה בגלריה
מתוך "בלקספייס"
מתוך "בלקספייס"
מתוך "בלקספייס"
(אוהד רומנו)
במהלך צילומי הסדרה, את המכללה למינהל בראשון לציון הפכה ההפקה לתחנת המשטרה. לטובת העניין שולמו למכללה כמה אלפי שקלים בודדים עבור כל יום צילום. את בית הספר התיכון צילמו גם כן בראשון לציון, והשתמשו כמובן בבית ספר קיים ופועל. הצילומים נמשכו כחודש ימים.
שינויים בתסריט נערכו גם לאחר שכבר החלו צילומי הסדרה, כיוון שרשת נאלצה להתמודד עם חוקי הרשות השנייה ולעמוד בהגבלותיה, בייחוד כשמדובר בסדרה שעוסקת בפרשיית רצח ומשודרת בשעות שבהן ילדים עדיין צופים בטלוויזיה.
3 צפייה בגלריה
מתוך "בלקספייס"
מתוך "בלקספייס"
מתוך "בלקספייס"
(צילום מסך, רשת)
בצעד לא אופייני, ברשת השליכו את יהבם על "בלקספייס", ולראשונה מאז מיזוג הערוצים רשת ועשר החליטה הנהלת הערוץ הנוכחית לשדר סדרת דרמה בפריים-טיים, ולקדם אותה בצורה ראויה. בשלב זה, ניתן לומר שזה גם השתלם לה - עם ממוצע רייטינג של 11.7% לעונה ואישור עונה שנייה.
היוצרים כבר הכינו רעיונות לעונה השנייה ויחלו בקרוב את הליך הכתיבה הרשמי, כך שעל פי הצפי, מסתמן שמעריצי הסדרה ייאלצו לחכות לא מעט זמן עד שתשוב למסכים לסיבוב נוסף.