מהפך בקופות: בעוד שתעשיית הקולנוע בצפון אמריקה כמעט ומושבתת עקב מגפת הקורונה, סין התברגה למקום הראשון בעולם מבחינת מכירות כרטיסים לסרטים.
לפי דיווח של "הוליווד ריפורטר", נכון לעכשיו, ההכנסות ממכירות כרטיסים לקולנוע בסין בשנת 2020 עומדות על 1.988 מיליארד דולר. נתון זה עוקף לראשונה את השוק הצפון אמריקני, שהכניס 1.937 מיליארד דולר השנה. לפי הערכות, הפער הזה רק יגדל עד סוף השנה.
בזכות טיפול יעיל במשבר הקורונה, שאפשר את פתיחת בתי הקולנוע ואת החזרה לשגרה, סין משתלטת על השוק עם סרטים הוליוודים שמוקרנים אצלה, אבל בעיקר בזכות התוצרת המקומית שלה.
1 צפייה בגלריה
The Eight Hundred סין קולנוע
The Eight Hundred סין קולנוע
מתוך The Eight Hundred, שובר הקופות הגדול של השנה
(צילום מסך)
כך למשל, שני הסרטים שנמצאים במקום הראשון בטבלת שוברי הקופות הם The Eight Hundred, סרט על מלחמת העולם השנייה שיצא בסוף אוגוסט והכניס עד כה כ-460 מיליון דולר בקופות. אליו מצטרפת הדרמה My People, My Homeland שעלתה לאקרנים רק לפני שבועיים וחצי וכבר הכניסה 360 מיליון דולר. לשם השוואה, הלהיט ההוליוודי הכי גדול השנה בצפון אמריקה הוא "בחורים רעים לתמיד", שהכניס 426 מיליון דולר.
בתוך כך, שוק הקולנוע בצפון אמריקה ממשיך לסבול ולהפסיד כספים, כאשר עוד ועוד שוברי קופות נדחים או נשלחים ישירות לשירותי הסטרימינג, ורשתות הקולנוע הגדולות מאיימות שהן על סף פשיטת רגל. רשת סינוורלד, הרשת השנייה בגודלה בעולם של אולמות הקולנוע, כבר סגרה את כל הסניפים שלה בארצות הברית ובבריטניה. העובדה שסין עקפה את צפון אמריקה היא עוד מכה לתעשייה, אף שמדובר בתרחיש שדובר עליו רבות בשנים האחרונות - אם כי ללא ספק מגיפת הקורונה האיצה אותו.