היזם והמיליארדר אילון מאסק, אחד האנשים העשירים בעולם אם לא העשיר מכולם, הנחה הלילה (א') את תוכנית הבידור האמריקאית הוותיקה SNL (שתהיה זמינה לצפייה גם בישראל ביום ג', yes VOD). צופים רבים הופתעו כשמאסק סיפר במהלך השידור שהוא "האדם הראשון בעל אספרגר שמגיש את התוכנית", דבר שמעולם לא אמר קודם לכן בפומבי. בשלב מוקדם של התוכנית הצהיר מאסק: "לפעמים אחרי שאני אומר משהו, אני צריך להוסיף 'אני מתכוון לזה', כדי שאנשים ידעו שאני מתכוון לזה".
1 צפייה בגלריה
אילון מאסק מיילי סיירוס SNL
אילון מאסק מיילי סיירוס SNL
מתוך SNL
(צילום מסך)
חלק ניכר מהמונולוג של מאסק בתוכנית הוקדש להומור עצמי. המנכ"ל של חברות הטכנולוגיה טסלה ו-SpacesX אמר בין היתר: "המצאתי מחדש את המכונית החשמלית ואני שולח אנשים למאדים בתוך טיל. חשבתם שאני הולך להיות בחור נורמאלי ורגוע?" הוא אף התייחס לשערורייה הקטנה שחוללו הוא ובת זוגו, הזמרת גריימס, כשהודיעו שיקראו לילדם X Æ A-12, שם חידתי שאיש אינו בטוח כיצד לבטא. "מבטאים את זה 'חתול רץ על מקלדת'", הבהיר.
באחד הרגעים הפציעה למסך גם אימו של מאסק, פיי, שאמרה: "אני מתרגשת לקראת מתנת יום האם שלי, אני רק מקווה שזה לא דוג'קוין", ועל כך הגיב מאסק: "זה דווקא כן". למי שפספס, דוג'קוין הוא מטבע וירטואלי, שהחל כפארודיה, אך הפך לבעל ערך של ממש, ולאחרונה ערכו זינק בעשרות אלפי אחוזים.
לאחר ההודעה הראשונה כי מאסק ינחה את הפרק המדובר, מספר קומיקאים וגורמים בתעשיית הבידור מתחו ביקורת על ההחלטה. אחרי הכל, נדיר שיזם טכנולוגיה ייכנס לנעליים שמילאו בעבר בעיקר שחקנים, מוזיקאים ואמני סטנד-אפ מפורסמים. מאסק מצדו ניצל את הבמה שניתנה לו בשביל לדבר על החזון העתידני שלו, ודיבר על אנרגיה מתחדשת והאפשרות שבני אדם יחיו על יותר מפלנטה אחת. "אלה מטרות מרגשות, לא?", שאל את הקהל.
באופן תקדימי, NBC החליטו להעביר את הפרק בשידור חי ברחבי העולם - ויוטיוב שידרה אותו בלמעלה ממאה מדינות. לצד אילון מאסק התארחה בפרק גם מיילי סיירוס, שכבר זכתה לשיר בתוכנית מספר פעמים בעבר, ואף אירחה אותה פעם אחת.