נגד זמר האר נ' בי, אר. קלי, תלוי אישום חדש על שוחד הנוגע לנישואיו בשנת 1994 לזמרת אליה, שהייתה רק בת 15 באותה תקופה.
לפי כתב האישום, ב-30 באוגוסט 1994, יום לפני נישואיו לזמרת, קלי ביקש ממישהו מטעמו לשלם שוחד לפקיד ממשלתי באילינוי כדי שיפיק תעודת זיהוי מזויפת עבור "אלמונית 1". יום לאחר מכן קלי בן ה-27 ואליה די היוטון בת ה-15 נישאו בטקס סודי בבית מלון בשיקגו. בתעודת הנישואים של השניים נכתב כי הזמרת בת 18, אולם מאוחר יותר נישואים אלו בוטלו משום שאליה הייתה קטינה. האישום לא קובע האם השוחד אכן ניתן, והאם התעודה המבוקשת הופקה.
2 צפייה בגלריה
אר קלי
אר קלי
אר קלי
(צילום: AP)
האישום הנוכחי מצטרף ללא פחות מ-18 אישומים פדרליים נגד קלי בן ה-52 הכוללים סחיטה, חטיפה, עבודה בכפייה וניצול מיני לאורך שני עשורים. לטענת התובעים קלי ועובדיו אספו נשים וילדות בהופעותיו ולאחר מכן הוא ניצל אותן מינית. קלי מכחיש את כל האישומים נגדו, ובימים אלו מחכה למשפטו בשיקגו באפריל, על פורנוגרפיית ילדים ושיבוש הליכי משפט, בטרם יעמוד למשפט בברוקלין במאי 2020 על יתר האישומים. נגדו עומדות גם תביעות אזרחיות רבות ואישומים על התעללות מינית.
אף שמדובר במקרה שהתרחש לפני 25 שנה, עבור רבים הקשר בין קלי לאליה, במסגרתו טיפח אותה והפיק את אלבומה הראשון Age Ain't Nothing But A Number וגם נשא אותה לאישה בעודה קטינה - מסמן את הקשרים שניהל שנים אחרי כן עם נשים אחרות שהאשימו אותו בהטרדות מיניות. כזכור, הזמרת נהרגה בגיל 22, לאחר שהמטוס שבו שהתה התפוצץ.
2 צפייה בגלריה
אליה
אליה
אליה
(Kevin Winter/Getty Images)
זו הייתה שנה סוערת עבור קלי שמתמודד לא רק עם בעיות משפטיות אלא בעיקר עם ביקורת ציבורית חריפה. מוקדם יותר השנה רשת שואוטיים פרסמה את סדרת הדוקו Surviving R. Kelly, בה נחשפו נשים שהאשימו אותו בהתעללות מינית.
בסדרת הדוקו מנהלו לשעבר של קלי, דימיטריוס סמית', הודה כי ארגן את החתונה הסודית בין קלי לאליה והשיג את המסמכים המזויפים שעומדים בלב האישום החדש. "הייתי בחדר כאשר הם התחתנו", אמר, "אני לא גאה בזה, היו לי מסמכים מזויפים עבורם כשאליה הייתה קטינה. זה היה טקס קטן ומהיר. לא הייתה לה שמלה לבנה. לא הייתה לו חליפה. סתם לבוש יומיומי. היא נראתה מודאגת ומפוחדת". המסמכים המזויפים הוזכרו בעבר לא רק בסדרה אלא גם בספר של העיתונאי ג'ים דהרוגטיס על הפרשה.
לכאורה, חוק התיישנות אמור לחול על אישומי שוחד בני 25 שנה, אך התובעים בניו יורק מאשימים את קלי ביצירת חברה הדומה למאפיה, שמטרתה הייתה לקדם את המוזיקה של קלי ואת המותג שלו באמצעות הנשים והילדות שגויסו. אישומי הסחיטה בתיק הם שמאפשרים לתובעים לכלול גם את האישום החדש באותו תיק.
קלי הורשע בפברואר האחרון בבית משפט באילינוי בתקיפה מינית בנסיבות חמורות של ארבע נשים שונות, שלוש מהן קטינות, הסגיר את עצמו למשטרה ושוחרר בהמשך. בחודש מאי, הוא הואשם בעוד 11 סעיפים של התעללות מינית. בין לבין שבר את שתיקתו בחודש מרץ והתראיין לגייל קינג, שם הכחיש את האישומים המיוחסים לו.