ברחבי העולם אמנים, סלבריטאים ואנשי ציבור מתייצבים באופן פומבי מאחורי הצוותים הרפואיים, כשהם מנצלים את הרשת לצורך קמפיינים לגיוס תרומות בצל נגיף הקורונה. והנה, יוזמה יפה של יוצרים ישראלים ואמריקנים באותו סגנון קמה לטובת ארגון "איחוד הצלה", שלוקח חלק במלחמה נגד הנגיף. בעקבות הקומיקאי האמריקני ג'יי לנו שפתח את המופע הווירטואלי Saving Lives Sunday, עלו ובאו דוברים שונים, ביניהם אמן החושים ליאור סושרד, הזמר דודו אהרון, הבלוגר נוסייר יאסין (Nas Daily) והכדורסלן אמארה סטודמאייר.
1 צפייה בגלריה
מופע התרמה לארגון "איחוד והצלה"
מופע התרמה לארגון "איחוד והצלה"
מופע התרמה לארגון "איחוד והצלה"
השיא של האירוע המקוון היה ביצוע מיוחד של השיר "הללויה" של לאונרד כהן בשלוש שפות: אנגלית, עברית, וערבית. בביצוע המרגש השתתפו שחקני התיאטרון אדם קנטור וליאן אלווזאנו המופיעים על במות ברודווי, כוכבת "פאודה" רונה-לי שמעון, הזמר דודו אהרון והמוזיקאית קלואי פורמוראדי. "הסרטון מציין את הייחודיות של 'איחוד הצלה' בישראל אשר מביא ביחד יהודים, מוסלמים, נוצרים ומאמינים בדתות ומוצאים אחרים בישראל לטובת המטרה המשותפת של הצלת חיים", נכתב בהודעת הארגון, לפיה בסיכומו של השידור הושגו כספי תרומות בסך כולל של יותר ממיליון דולר.
בין המשתתפים במופע הווירטואלי שביים הקולנוען הישראלי אייל רש בלט גם אלי ביר, מייסד ונשיא 'איחוד הצלה'. לפני מספר שבועות ביר נדבר בנגיף הקורונה ואושפז במצב קשה בבית חולים בפלורידה ואף היה בתרדמת למשך כמעט חודש. "חיי ניצלו", אמר אחרי שהחלים ושב ארצה מאז, "תחשבו על זה, אנשים מתחבאים בבתיהם בניסיון להגן על עצמם מהנגיף הנורא. אבל כאשר מתנדב של הצלה מקבל קריאה, הוא לא חושב פעמיים. הם ממהרים להציל אדם במצוקה ושמים את חייהם בסכנה. עכשיו כשאני בישראל, לפעמים אני מציץ מחוץ לחלון ואני רואה מתנדבי הצלה חולפים עם הסירנה שלהם, ואני יודע שהם בדרך להציל מישהו. אז אני רוצה להודות לכם על כל מה שאתם עושים".