כבר ימים ארוכים שנועה תשבי, בן זוגה רוס הינקל ובנם ארי נמצאים בבידוד עצמי בביתם שבלוס אנג'לס, כמו למעשה רוב תושבי ישראל. אבל הם לא חיכו להחלטה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ובידדו את עצמם מבחירה עוד לפני כן.
"נגיף הקורונה הוא חסר תקנה, זה נורא מלחיץ", אומרת השחקנית והמפיקה הישראלית בשיחה טרנס-אטלנטית עם ynet, "ישראל קצת איחרה אבל הגיבה בטיימינג הנכון. ארצות הברית באיחור מטורף. בסופו של דבר, עדיף להיכנס להיסטריה על הסיפור הזה מאשר להיות שאנן. הנגיף הזה מאוד מתוחכם ועובר מאדם לאדם מבלי שמצליחים לעלות עליו. אם זה קרה בסין למה שזה לא יקרה כאן?".
עקבת אחרי ההוראות של משרד הבריאות בישראל? "ראיתי, כן, אבל לא נכנסתי לבידוד בזמן שנתנו את ההוראות בישראל. נכנסנו בערך שבוע אחרי זה. את השאננות של ממשל טראמפ בעניין הקורונה עוד יחקרו והיא תילמד בספרי ההיסטוריה. זה היה פשוט קשה להסביר איך כל העולם מתפרק, הרכבת הזאת דוהרת מבלי לעצור וטראמפ אומר פעם אחר פעם שזה ייעלם כמו קסם".
2 צפייה בגלריה
אירוע אמור
אירוע אמור
"ישראל קצת איחרה אבל הגיבה בטיימינג הנכון". תשבי
(צילום: רפי דלויה)
אז איך קיבלתם את ההחלטה להיכנס לבידוד עצמאי? "נכנסנו לבידוד לפני שנתנו את ההנחיה בלוס אנג'לס. קראתי במקורות מוסמכים וראיתי גרפים, הבנתי שמשהו רציני קורה. הממשל ומשרד הבריאות של טראמפ - מתחת לכל ביקורת. יש פה אדם אחד שאפשר להקשיב לו וזה דוקטור פאוצ'י, ראש המכון למחלות זיהומיות ואלרגיות בארצות הברית, הוא גאון. אני מקשיבה לו ולהנחיות של משרד הבריאות בישראל. למעשה ההנחיות כבר כולן זהות".
מה דעתך על תפקודה של ישראל במשבר הקורונה? "קשה לי לעשות את ההפרדה בין התנהלות משרד הבריאות והעניין של הפגיעה בדמוקרטיה כשהכנסת לא מתפקדת. אנחנו חייבים לשמור על הדמוקרטיה תוך כדי המשבר הזה. אני חושבת שאין אף מדינה בעולם שסגרה את הפרלמנט שלה. הממשלה והכנסת חייבות להתאחד".
כלומר את קוראת לאחדות? "אני לא מביעה כרגע עמדה פוליטית. אני רק דואגת לדמוקרטיה שלנו ולמדינה שלנו. זה מאוד חשוב לקשר שלנו עם העולם, וזה שם אותנו במקום אחר מהמזרח התיכון. חשוב מאוד לשמור עליה".
2 צפייה בגלריה
לאשה
לאשה
"אנחנו צוחקים שכשייגמר המשבר הוא ייקרא ויכתוב כמו ילד גדול". תשבי עם משפחתה
(צילום: מתוך האינסטגרם של noatishby@)
בישראל רוב הפקות הטלוויזיה נעצרו, וכך גם תעשיית הבידור בהוליווד. "הכל נסגר", אומרת תשבי, "אבל יש משהו כל כך גדול - שזה קורה בכל העולם. כולנו מתמודדים עם אותו הדבר בדיוק".
איך זה משפיע עלייך ברמה האישית? "אנחנו כבר עשינו קניות ונערכנו. קנינו כל פעם קצת עוד לפני שארצות הברית נכנסה להסגר, לא חיכינו. אנחנו מבשלים בבית ומזמינים מדי פעם מבחוץ, כדי לשמור על העסקים הקטנים. השליח בא, שם לנו את האוכל והולך. אנחנו מנגבים את הקופסא ואוכלים. הבן שלי ארי אמנם רק בן 4 וחצי אבל יש לנו לוח זמנים מפורט. אנחנו קמים יחד מוקדם, מתלבשים ומתארגנים, שומרים על שגרה, ואז נכנסים ללוח זמנים של למידה, קריאה וכתיבה. אני ורוס (בן זוגה, ר.ב) צוחקים שכשייגמר המשבר הזה - בסוף הוא ייקרא ויכתוב כמו ילד גדול. אני רק מקווה שהוא לא יגיע לצ'כוב כשכל זה ייגמר. עכשיו גם מתחילה אצלם למידה מרחוק, הם עוד קטנים אז יש קריאת סיפור עם החברים מהגן ובהמשך היום יש יוגה".
וברמה המקצועית איך זה משפיע? "אנחנו מתמודדים עם זה כמו כולם. לבעלי יש המון עבודה מהבית ואני עובדת על פרויקט חדש שמצריך עבודה מהבית, אז מהבחינה הזאת אני בסדר".
חשבתם לבוא לארץ? "כן, חשבנו על זה, אבל כל הסיפור הזה קרה כל כך מהר, שלא באמת הספקנו לשקלל את הכל. אז נשארנו. אבל עכשיו נראה לי שכולם צריכים לזוז כמה שפחות. אנחנו צריכים לחנוק את הנגיף הזה ולקוות שזה יעבור".
לסיום, מבקשת תשבי להעביר מסר חשוב. "יש לנו פה שיעור מאוד גדול ללמוד כאנושות. הווירוס הזה מביא פה אינפורמציה חשובה - איך אנחנו יכולים להתחבר יותר אחד לשני, אנשים מעריכים אחד את השני יותר. אם עד לפני חודש יכולנו לצאת, לבלות, לאכול, היום זה משהו שאי אפשר לעשות ולא צריך לקחת שום דבר בתור מובן מאליו. זו ההזדמנות שלנו להתמודד עם כל הסרטים שידענו להדחיק קודם לכן. זאת ההזדמנות שלנו לעשות סדר פסח פנימי, אצלנו בנפש. תחזיקו מעמד בישראל, תמסור לכולם שאני מחזקת ואוהבת".