בוקר טוב, פתי-ברים נושמים שכמוכם, טוב שבאתם! נצא להפסקת פרסומות קטנה ומיד נחזור. אז כמו שאמרנו, זהו אכן בוקר, וכולי תקווה שהוא טוב. זהו בוקרו של לילה מפרך. רק אתמול-שלשום וכבר מחר-מחרתיים. שנייה, מסמנים לי שיש עוד הפסקת פרסומות אז... אל תשלטטו! חוזרים עוד רגע. כן, איפה היינו? גמר בשידור חי! חלק ראשון! בגמר בשידור החי נראה מועצת שבט שאינה בשידור חי ושצולמה לפני שנה! הפרסומות כן יהיו בשידור חי ומיד נצפה באחת מהן. אל תלכו לשום מקום כי עוד מעט נושיב את עידן על הספה של הפסיכולוג ואת ישראל על הראש של אסי אבל קודם כל - קצת תוכן שיווקי. כמה אתם? חמישה? איזה צירוף מקרים מדהים.

תגידו מה שאתם רוצים על "הישרדות" והעונה האחרונה, אי אפשר לזלזל בהישג הכי גדול של ההפקה בעונה הזאת, כפי שנוכחנו לדעת בחצי הראשון של הגמר, ואני לא מדברת על יותר פרסומות מבשר בתפריט הטיסה של ראש הממשלה, ולא על היכולת לרווח 37 ימים על האי ל-67 פרקים, אלא על העניין החשוב באמת: "הישרדות ישראל" מצאה תרופה לקורונה והיא פשוטה וזמינה משחשבנו. כל מה שצריך זה להיות בטלוויזיה. שם תוכלו להתחבק, להיצמד לאנשים אחרים בלי לעטות מסכה, לרוץ, לשחות, לשחק כדורעף חופים ומה שאתם לא רוצים. החיסרון היחיד הוא שתצטרכו להקשיב לטילטיל אוכל ת'ראס, אבל תודו שזה מחיר פעוט לשלם עבור הצלת העולם מהמגפה הארורה. האמריקנים האלה עשו את גמר עונה 40 שלהם בזום, אבל אנחנו לא פראיירים. הטכנולוגיה כבר פה, כל מה שצריך זה להתארגן על חולצה אפורה ולהגיע. רשת כבר הודיעה שהיא מוכנה למתוח את החצי השני של הגמר עד שכו-לנו נקבל זמן מסך.
ועכשיו אחרי שצחקנו ונהנינו, אפשר לעבור לשני הדברים היחידים שבאמת קרו אתמול בערב (ואני לא מתכוונת לשאלה "למה שורדים שנראים מעולה על האי נראים נורא באירועי גמר?"): אלינה הודחה, שזה היה הדבר הנורמלי והנכון לעשות ברגע שהתברר שלגמר יגיעו ארבעה שורדים. עידן כבר הבין בשלב מסוים שהדחה של ירדן לא בהכרח תסחוף אליו את הקולות, כי יותר סביר שהמושבעים מבית המלוכה הבריטי יכתירו אותו כבוגד וישחיזו את הגיליוטינה מאשר יעריכו את כישורי המשחק שלו. הוא כבר השלים עם העובדה שהוא יושב עם ג'רבי בגמר, והמעט שהוא יכול לעשות זה להשאיר שם גם את ישראל כדי שיעשה לאסי מחטפים.
3 צפייה בגלריה
מתוך החלק הראשון של גמר "הישרדות VIP"
מתוך החלק הראשון של גמר "הישרדות VIP"
התרוממה כמו הספינקס. אלינה מודחת
(מתוך התוכנית)
ג'רבי היא אכן מגנט קולות ואני בהחלט לא אצטער לראות אותה מנצחת, אבל מבחינת מהלכי משחק אי אפשר להתכחש לעובדה שאלינה הייתה שחקנית הרבה יותר משמעותית ממנה. ג'רבי הצליחה כשהקלפים ממילא שיחקו לטובתה (העברת השרשרת לבני, למשל) אבל אלינה התרוממה כמו פיניקס מתהומות ששורדים אחרים כבר היו מוותרים בהן. ריספקט. אין לי מושג מה הולכת להיות ההפתעה הבאה של ההפקה ואיך היא הולכת לעבור מארבעה פיינליסטים לשלושה (אני רק יודעת שהם יעשו את זה עם אבנים ומקלות ושתהיה הפסקת פרסומות באמצע), ואני מניחה שגם השורדים לא יודעים ולכן לא יכולים לשחק שחמט, מקסימום מטקות. מבחינתי זה קצת כמו בתנ"ך - אלוהים עושה שיגועים ואנחנו צריכים להתאים את עצמנו למצב הרוח שלו, ולא להשתוקק למותרות כמו היגיון משחקי או אסטרטגיות.
הדבר השני שקרה, ושיש לו משמעות מסוימת מבחינת המשחק, הוא מנה נוספת של פאסיב אגרסיב בסגנון ספורט-אלגנט שקיבלנו מבני ברוכים, שנדמה לי שהבנתי למה הוא מתנהג כמו שהוא מתנהג: יש לו מכונת זמן. כן, ברוכים הוא בעצם ילד בן חמש שנקלע בטעות לעתיד עם גוף של בן 45, ועכשיו הוא מנסה להבין איך מתנהל עולם המבוגרים. כזה מפגן של אגוצנטריות מצריך לא מעט חשיבות עצמית. לבני כנראה יש מספיק. למעשה הוא כל כך דחוס בצדקנות, שהוא הפך לחור שחור שבולע כל מה שמעז להתקרב אליו. תודה לאל שהשרשרת הייתה כבדה מדי על הצוואר של עידן במועצה האחרונה על האי, והוא התעצבן מספיק כדי להעמיד את ברוכים במקום. באמת, לא היה לי כזה קתרזיס מאז שהפסקת הפרסומות האחרונה נגמרה.
3 צפייה בגלריה
מתוך החלק הראשון של גמר "הישרדות VIP"
מתוך החלק הראשון של גמר "הישרדות VIP"
ב"הישרדות" אין קורונה
(מתוך התוכנית)
כמובן שכל מה שעידן אמר לבני על האי לא נתפס אצלו, אחרת איך תסבירו את ה"אוי אוי אוי, עידן לא ישב איתי לקפה למרות שהוא הבטיח שנהיה חברים" של אתמול. ההצדקה היחידה לסצנה הזאת היא היותה הדבר האותנטי היחיד שקרה במהלך הערב. בני שם על השולחן את העלבון שלו ועידן נשאר המבוגר האחראי - חומל אבל מציב גבולות, אומר את האמת אבל משאיר פתח לאופטימיות. אין מה להגיד, עידן הוא ללא ספק הרטוריקן המבריק של העונה הזאת, וכל מה שנשאר זה להקשיב לו מלהטט עם מילים ולהתפעל. האינסידנט הזה, אגב, לא היה יותר מאשר קוריוז אלמלא העובדה שבני הוא עכשיו שוב לשון המאזניים, ויש לו השפעה לא מבוטלת על זהות השורד האחרון. ואני רוצה לנצל את ההזדמנות הזאת ולפנות להפקות ישראליות באשר הן: הניחו לסולחות. אם הקורונה לימדה אותנו משהו זה להפסיק להתחבק חיבוקים חסרי משמעות. הצופה הישראלי לא צריך קלוז'ר מעושה - הוא צריך משחק מוצלח.
3 צפייה בגלריה
מתוך החלק הראשון של גמר "הישרדות VIP"
מתוך החלק הראשון של גמר "הישרדות VIP"
עוד רגע וזה נגמר
(מתוך התוכנית)
הערב יקרה הבלתי ייאמן, ואם כלום לא ישתבש נוכל סוף סוף לקרוא לזה עונה ולהיפרד. הייתי רוצה שעידן יקח אותה, לג'רבי יש סיכוי מעולה אבל אם הייתי צריכה לשים כסף, כן, הדבר הזה שמקבלים מיליון ממנו בסוף עונה, הייתי שמה אותו על האסי, שהעריכה בדיעבד המליכה אותו וייקח הביתה גם מיליון וגם את אהבת הקהל בצורת אוטו קטן ולא כל כך נחשק. ניפגש מחר שוב, בפרידה האמיתית, ועכשיו - הפרסומות. תהיו חזקים.