פסטיבל הסרטים סאנדנס ננעל הלילה (א') בעיירה פארק סיטי שביוטה אחרי עשרה ימים אינטנסיביים של חשיפת הבציר המובחר של הקולנוע העצמאי האמריקני השנה. לצד בכורות של סרטים גדולים ומדוברים יותר כמו "וונדי" של בן צייטלין, ו"מדרון תלול" בכיכובם של וויל פרל וג'וליה לואי דרייפוס, הוקרנו סרטי איכות קטנים יותר שזכו להכרה מצד צוות שופטי הפסטיבל (עליו נמנים אית'ן הוק ואיזבלה רוסוליני) והקהל במהלך טקס הפרסים שהתקיים לפנות בוקר. בפרס הגדול לסרט עלילתי אמריקני זכתה הדרמה הצנועה "מינארי" של לי אייזק צ'ונג המתרכזת בילד בן שבע במשפחה ממוצא קוריאני במדינת ארקנסו הדרומית. הצופים הסכימו עם שופטי התחרות האמריקנית העלילתית ובחר גם הוא ב"מינארי" לפרס חביב הקהל.
1 צפייה בגלריה
Minari סאנדנס
Minari סאנדנס
Minari, הזוכה בפסטיבל סאנדנס
(צילום מסך)
בפרס המקביל לסרט דוקומנטרי זכה Boys State של ג'סי מוס ואמנדה מקביין על ניסוי סוציו-פוליטי בטקסס בהשתתפות אלף נערים מקומיים שהתבקשו לבנות בעצמם ממסד שלטוני. בפרס חביב הקהל הדוקומנטרי זכה הסרט Crip Camp של ג'יימס לברכט וניקול ניונהאם מבית חברת ההפקות של ברק ומישל אובמה על מחנה קיץ לנכים בשנות השבעים בארצות הברית.
בצד הבינלאומי של הפסטיבל זכה בפרס הראשון לדוקו Epicentro של הרברט סאופר האוסטרי על קובה וחשיבותה כברומטר למצב כדור הארץ. בפרס המקביל לסרט עלילתי זכתה הדרמה האיראנית Yalda, A Night For Forgiveness של מסעוד בקשי על אישה שרצחה את בעלה ומבקשת את סליחת גיסתה כדי להיחלץ מעונש מוות. הדרמה ההיסטורית "טסלה" בבימויו של מייקל אלמריידה, בהפקת אורי זינגר הישראלי ובכיכובם של אית'ן הוק וקייל מקלאכלן כממציאים ניקולאי טסלה ותומאס אדיסון, זכתה בפרס מיוחד מטעם קרן אלפרד פ. סלואן לסרטים העוסקים במדע וטכנולוגיה.
בסופו של דבר הוענקו במהלך הטקס 28 פרסים ל-25 סרטים, והנהלת סאנדנס דאגו לציין כי 12 מהם בוימו על ידי נשים. סוגיית השיוויון המגדרי עמדה שוב בראש סדר היום של המארגנים שגיבתה זאת בהודעה על מינויה של מנכ"לית חדשה לפסטיבל, אישה אפריקנית-אמריקנית בשם תאביטה ג'קסון, שתחליף את קודמה בתפקיד ג'ון קופר, ותצטרף לצוות הנהגה כל נשי שכוללת את מנכ"לית מכון סאנדנס קרי פוטנאם והמנהלת האמנותית קים יוטאני. קיפוח נשים בקולנוע? יהיה קשה לטעון זאת בעתיד, לא בסאנדנס.