הסדרה The Great, שעלתה לאחרונה בהולו בארצות הברית (ולא משודרת בארץ), היא שילוב מצוין של סאטירה ודרמה תקופתית, ואם אתם מחבבים לפחות אחד מהז'אנרים - הרווחתם שניים במחיר אחד. היא עוקבת אחר יקטרינה השנייה, שנישאה לפיטר, יורש העצר האימבציל של קיסרות רוסיה, ובהמשך הדיחה אותו מתפקידו באמצעות הפיכה ונהייתה קיסרית בעצמה.
הולו מצהירה כבר בפתיחה שהסדרה "מבוססת מדי פעם על סיפור אמיתי", ומבהירה שהיא מעדיפה טלוויזיה טובה על דיוק עובדתי (כל הדמויות מדברות אנגלית, כמובן). יש בזה אלמנט משחרר, בעיקר אם אתם חובבי היסטוריה שמתמצאים בפרטי הפרטים של תקופת שלטונה של יקטרינה הגדולה (מי לא, בעצם?).
The Great תספק לכם את האסקפיזם התקופתי, תלבושות מרהיבות ונורמות התנהגות, ומצד שני, תעלה אתכם על גל קצבי ומהיר משל הייתם צופים של "רוק 30" שמתרחש במאה ה-17. לזכות הסדרה ייאמר שלמרות הנאמנות שלה לקומדיה, היא לא חוששת לגעת גם בנושאים רציניים יותר בחייה של יקטרינה.
3 צפייה בגלריה
מתוך The Great
מתוך The Great
"מבוססת מדי פעם על סיפור אמיתי". מתוך The Great
(צילום: באדיבות HULU)
אל פנינג בתפקיד יקטרינה משתבחת מפרק לפרק (עשרה סך הכל, וכולם כבר זמינים), וניקולס הולט ("פייבוריט") בתפקיד פיטר מצליח לתת לה קונטרה כריזמטית למרות הדמות המטרידה שהוא מגלם. לפעמים יש תחושה ש-The Great לוחצת על הדוושה חזק מדי, אבל לא ברמה שמעליבה את הצופה. בשורה התחתונה, מדובר בסאטירה חדה מאוד, לעתים וולגרית, עם לא מעט רגעים נוגעים ללב, שמצליחה להפיח חיים בתקופה היסטורית מעניינת.
לעומת The Great, שלקחה אותנו אחורה בזמן, Upload (אמזון פריים) תביא את הדלוריאן שלכם דווקא קדימה, אל העתיד. לא רחוק מדי - יש בו מדפסות מזון ורכבים אוטונומיים. אבל מספיק רחוק כדי שאנשים גוססים יוכלו "להעלות" את התודעה שלהם ליקום דיגיטלי ואבסטרקטי ולחיות בסוג של גן עדן נצחי - שהוא המשך ישיר לקיום האנושי הפיזי שלהם, שממנו יוכלו לתקשר עם מי שעדיין בחיים. במיקרו תוכלו למצוא את מערכת היחסים בין נתן (רובי אמל), בחור צעיר שמצא את עצמו בגן עדן מוקדם מהצפוי, ונורה (אנדי אלו), נציגת שירות הלקוחות של גן העדן היוקרתי "לייק וויו".
3 צפייה בגלריה
מתוך Upload
מתוך Upload
פאן נטו. מתוך Upload
(צילום: באדיבות אמזון פריים)
אם The Great דורשת ממשתמשי הקצה שלה להשקיע מאמץ מסוים בצפייה, Upload היא כבר פאן נטו. היא מלהטטת בין פנטזיה עתידנית מעוצבת היטב לבין עלילה מסקרנת עם נגיעות מתח ודיאלוגים שנונים, ואפילו מצליחה להעלות לשולחן פה ושם תהיות פילוסופיות על מוות, נשמה ואתיקה.
זה אכן בינג' מושלם וקליל שיסגור לכם את הפינה של "המקום הטוב", שנפרדה מאיתנו לנצח, ויש לקוות שהלכה למקום טוב. המוח מאחורי Upload הוא גרג דניאלס, שידוע בין היתר כתסריטאי של "המשרד" האמריקני, "משפחת סימפסון" ו"סטארדי נייט לייב", ולמזלכם עשרת הפרקים שלה כבר זמינים בשירות הסטרימינג של אמזון.
3 צפייה בגלריה
מתוך Upload
מתוך Upload
עלילה מסקרנת עם דיאלוגים שנונים. מתוך Upload
(צילום: באדיבות אמזון פריים)