פסטיבל הקולנוע ירושלים, שהיה אמור להתקיים בחודש אוגוסט, ייצא לדרך בחג החנוכה בין ה-10 ל-20 בדצמבר. כמעט כמו כל פסטיבלי הקולנוע בתקופת הקורונה, גם פסטיבל ירושלים יתקיים במתכונת מקוונת, בשאיפה שעד פתיחתו אפשר יהיה לקיימו גם באולמות מול קהל, בהתאם להנחיות משרד הבריאות.
היום (ד') הודיעו מארגני הפסטיבל כי הסרט שיפתח אותו יהיה "סאבלט" של איתן פוקס ("ללכת על המים", "יוסי וג'אגר"). הסרט, אותו פוקס כתב ביחד עם העיתונאי איתי סגל, מביא את סיפורו של מייקל (ג'ון בנג'מין היקי), עיתונאי ב"ניו יורק טיימס" המגיע לתל אביב לאחר שחווה טרגדיה משפחתית. הוא מסבלט את דירתו של תומר (ניב ניסים), קולנוען צעיר שמתנדב להכיר לו את העיר. המפגש עם תומר והאנרגיות של תל אביב מחזירים למייקל את האמונה בחיים. הסרט התקבל מוקדם יותר השנה לפסטיבל טרייבקה היוקרתי.
1 צפייה בגלריה
סאבלט
סאבלט
סאבלט
(צילום: דניאל מילר)
בתוך כך גם נודע כי סרט הנעילה של הפסטיבל יהיה "סיפור(י) אהבה" של התסריטאי והבמאי עמנואל מורה ("שינוי כתובת"), אשר נבחר להשתתף בתוכנית של פסטיבל קאן 2020.
שאר התוכניה, שכוללות יותר מ-80 סרטים, תתפרסם בהמשך. למרות המצב המאתגר השנה, מנהלי הפסטיבל ייערכו שש תחרויות במהלכו: התחרות לקולנוע ישראלי עלילתי, התחרות לקולנוע ישראלי תיעודי, התחרות לקולנוע ישראלי קצר, התחרות לקולנוע ניסיוני, התחרות הבינלאומית והתחרות הבינלאומית לסרטי ביכורים.