ההקלה בהגבלות על המשק מגיעה גם לעולם התרבות: שרת התרבות והספורט מירי רגב הודיעה הבוקר (ג׳) כי אולמות והיכלי התרבות ייפתחו בהדרגה לקהל הרחב, החל מ-14 ביוני. עם זאת, בניסיון למנוע התפשטות מחודשת של נגיף הקורונה, אנשים יידרשו לשבת במרחק של שני כיסאות בין אדם לאדם, ובשלב זה לא יתקיימו הופעות עמידה.
1 צפייה בגלריה
מירי רגב
מירי רגב
מירי רגב
(צילום: ערוץ הכנסת )
במשרד התרבות הוסיפו כי ישנה הבנה עם משרד הבריאות על ביטול החובה לעטות מסכה בעת אירועי תרבות. לטענתם, הדבר דורש את אישור משרד הבריאות, שאמור להתקבל בימים הקרובים.
"זוהי בשורה של ממש למוסדות התרבות, לאמניות ולאמנים, שניזוקו קשות ממשבר הקורונה, כמו גם מענה ישיר לצימאון של הקהל הישראלי לפקוד את אולמות התרבות וליהנות באורח ישיר מהעושר התרבותי שלנו כחלק מהחזרה ההדרגתית לשגרה", אמרה רגב. "פתיחתם של האולמות לקהל היא שלב הכרחי במתן מענה של ממש למצוקתם של האמנים שלנו, להבראת הכלכלה, לצימאונו של הקהל הישראלי ולחידושה של היצירה הישראלית".
גורמים בעולם התרבות אמרו בתגובה כי על אף הבשורה החיובית, לא מדובר בפריצת דרך, משום שאם רק חלק מהאולמות יאוכלסו - לא תהיה כדאיות כלכלית למכירת כרטיסים מלכתחילה. "אם תיאטראות כמו הבימה או הקאמרי מעלים הצגה יקרה, ובכל ערב משלמים שכר לשחקנים ולעובדים אבל רק חלק מהאולם מלא, לא בטוח שזה טוב לפתוח", הסבירו.
בתיאטרון הבימה הגיבו למתווה של השרה: "אנו מקווים ששערי התיאטרון הלאומי הבימה ייפתחו לתכולה של לפחות 60 אחוז מגודל האולם, אחרת לא יהיה מי שישלם את ההפסדים הכספיים העצומים שייגרמו מהצגות בתפוסה כפי שהוצעה על ידי משרד התרבות. אנחנו מקווים שממשלת ישראל תסבסד את הבימה ואת כל מוסדות התרבות בגין הפסד הכנסה עצמית".