המהדורה ה-22 של פסטיבל דוקאביב הייתה אמורה להתקיים בחודש מאי הקרוב, אולם בעקבות נגיף הקורונה היא נדחתה לחודש ספטמבר (3-12 לחודש). "תחושות קשות מלוות אותנו עם דחייה זו, אולם זהו צעד הכרחי על מנת להתמודד עם המכשולים העומדים בפנינו. בריאותם של הצופים, היוצרים, הצוות, המתנדבים, השותפים והתומכים שלנו חשובה יותר מכל", נמסר בהודעה לתקשורת מטעם הנהלת הפסטיבל.
1 צפייה בגלריה
ארץ הדבש
ארץ הדבש
מתוך "ארץ הדבש". הסרט הבינלאומי שזכה אשתקד בפסטיבל
(צילום: Ljubomir Stefanov )
"אנחנו הולכים בעקבותיהם של פסטיבלי קולנוע ואירועי תרבות רבים ברחבי העולם שנאלצו לבטל או לדחות, אך בכוונתנו להמשיך עם הפנים קדימה. הצוות שלנו עובד סביב השעון על מנת לבחון מחדש, לתכנן מחדש ולהמציא מחדש את הפסטיבל ותוכניותיו. יוצרים דוקומנטריים יודעים להתגבר על קשיים, ומבינים כי אמנות טובה וסיפורים קולנועיים גדולים צומחים לעתים קרובות מתוך משבר. אנחנו מצפים ליום בו נוכל להתכנס שוב, עם היוצרים, הצופים והתעשייה, כדי לחגוג את היצירה הקולנועית הדוקומנטרית", נכתב בהמשך.
בכך דוקאביב מצטרף לשורה של אירועי תרבות וקולנוע שנדחים או מבוטלים כליל. מלבד סרטים רבים שדחו את תאריך יציאתם, גם שני פסטיבלי קולנוע כבר בוטלו (SXSW וטרייבקה) ובתי קולנוע רבים נסגרו בכל העולם. מי שבנתיים מתמהמה עם הידיעה על ביטולו או דחייתו הוא פסטיבל קאן שאמור להיפתח ב-12 במאי ומנהליו עדיין לא קיבלו החלטה בעיניין.