"מה יקרה כשחברות תעופה מסחריות לא יוכלו לטוס יותר? מה יקרה כשחברות התקשורת לא יתפקדו כי כל כך הרבה אנשים ישתנו? איך בונים את החברה מחדש?". את השאלות הקיומיות האלה לא שואל פרופסור למדעי החברה, אלא השחקן איאן סומרהולדר, כוכב הסדרה החדשה "מלחמות הערפדים".
למען הסר ספק וכדי שלא תחשבו שמדובר בעוד שחקן עם פנים יפות, נבהיר כי מדובר בלוחם צדק בעל אג'נדה ברורה, שנלחם למען הסביבה בכל הכלים שעומדים לרשותו. במקרה שלו, מדובר בפרסום לו זכה בטלוויזיה, ויותר מזה, בתוכניות ערפדים.
"ערפדים בהחלט עיצבו חלק גדול מחיי ונתנו לי הרבה מאוד פרספקטיבה ויכולת", אומר סומרהולדר בריאיון ל-ynet לקראת עליית הסדרה היום (ה') לנטפליקס. "אני אוהב את הז'אנר. הוא מכיל כל כך הרבה היבטים, כל כך הרבה דרכים לתקשר דמויות".
3 צפייה בגלריה
מתוך "מלחמות הערפדים"
מתוך "מלחמות הערפדים"
מתוך "מלחמות הערפדים"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
התפקיד הגדול הראשון של סומרהולדר היה בסדרה "אבודים", כשגילם את בון קארלייל, אך הוא עזב לפני שהעונה הראשונה הסתיימה. את הפרסום האמיתי שלו קיבל בעקבות תפקידו כדיימון סלבאטורה בסדרה "יומני הערפד". במשך שמונה שנים הוא גילם את הערפד הכי רע וסקסי על המרקע, וצבר קהל מעריצים (ובעיקר מעריצות) בכל הגילים. בנוסף, הוא הפך לאייטם במדורי הרכילות, כשהתחתן עם השחקנית ניקי ריד, שבמקרה (או לא), גילמה ערפדית בסדרת סרטי "דמדומים". עכשיו, כאמור, הוא חוזר לז'אנר עם "מלחמות הערפדים", אבל עם הבדל אחד גדול מאוד.
בסדרה החדשה הוא מגלם את ד"ר לות'ר סוואן, חוקר מחלות שחברו הטוב ביותר נדבק במחלה מסתורית. "מה שקורה זה שהוא נחשף לעולם שקורס לאיטו, והוא חייב למצוא תרופה למחלה שהורסת משפחות ובסופו של דבר תשנה את כדור הארץ. זה מירוץ עבורו למצוא את התרופה למחלה הזו בזמן שהוא מנסה להישאר בחיים ולשמור על בנו".
אמנם בנטפליקס מנסים לשמור על עמימות ולא חושפים אם הרופא עצמו נדבק במחלה ומקבל ניבים או רק נלחם בה, אבל כך או כך, סומרהולדר מבהיר כי מבחינתו התפקיד הוא עולם אחר לגמרי.
"הבחור הזה", אומר סומרהולדר על סוואן, "הוא שונה מאוד מדיימון, הוא בחור טוב. אחרי ששיחקתי את דיימון במשך כל כך הרבה זמן, התרגשתי לגלם דמות של בחור שהוא גיבור-על אבל הכוחות שלו הם בכך שהוא אב טוב. הכוחות שלו הם בכך שהוא מדען טוב. אלו מבחינתי כוחות-על".
3 צפייה בגלריה
מתוך "מלחמות הערפדים"
מתוך "מלחמות הערפדים"
רוצה להציל את חברו הטוב שנדבק במחלה מסתורית
(צילום: באדיבות נטפליקס)
בהמשך הריאיון סומרהולדר מפרט עוד הבדלים בין "יומני הערפד" ל"מלחמות הערפדים". "התוכנית הזו היא יותר קרובה לקרקע. היא תוצאה של מחלה שנחשפת בגלל שינוי אקלים. הקרחונים נמסים וזה לא קורה רק בתוכנית, זה קורה בכל העולם. והקהילה המדעית מוציאה מאמרים מדי יום על איך זה קורה".
כאמור, נושא הסביבה קרוב מאוד ללב השחקן, ופרט להיותו פעיל סביבתי מסור, הוא גם ייסד בשנת 2010 קרן שתורמת כספים לשימור הסביבה, מפתחת אנרגיה ירוקה, שואפת לעורר מודעות לכריתת עצים ביערות הגשם ותומכת בזכויות לבעלי חיים. זוהי אולי גם אחת הסיבות שהוא בחר להפיק את הסדרה ולא רק לשחק בה.
3 צפייה בגלריה
מתוך "מלחמות הערפדים"
מתוך "מלחמות הערפדים"
תקראו את הספר. מלחמות הערפדים
(צילום: באדיבות נטפליקס)
סיבה נוספת, הוא מבהיר, היא העושר התכני בסדרת הספרים. "הסופר ג'ונתן מייברי כל כך חכם, לא רק שהוא סופר רבי מכר, אבל הוא רצה לספר את הסיפור דרך העיניים והזוויות של הדמויות האלו. הוא חכם, הוא הבין שהוא לא מבין. הוא אסף קבוצה של כותבים מדהימים, המציא את כל הסיפורים השונים שמשתלבים בצורה מדהימה כמו ציור, וריכז לסדרה של חמישה ספרים. בשבילי, כמפיק, זה מכרה זהב. וזה מה שכל כך כיף", הוא משתהה עוד רגע ואז ממליץ בחום: "תקרא את הספר, זה כתוב ממש טוב וזה שואב אותך. תקרא ותבין למה אני עושה את זה".