עם ישראל שר "מחוזקים לעולם": את השיר הזה אברהם טל כתב במחסן ביתו בפרדס חנה, הרבה לפני שמישהו העלה על דעתו שמשהו כמו משבר הקורונה עלול להציף את העולם. אבל מאז שפרצה המגיפה, הדואר האלקטרוני של טל הוצף בסרטונים של יחידים ומשפחות ששרים את השיר.
בשיתוף עם ynet טל אסף את הסרטונים ויצר את הקליפ החדש עם המסר "מחוזקים לעולם" - שקיבל משמעות חדשה. "זה קרה מעצמו ואף אחד לא תכנן את זה", אומר טל בשיחה עם ynet, "כל כמה דקות קיבלתי סרטונים: חיילים, רופאים - יחד עם ynet אמרתי 'בואו נצרף את כולם'".
2 צפייה בגלריה
מתוך הקליפ
מתוך הקליפ
מדינה שלמה שרה יחד
חשבת שהשיר הזה יכול להפוך להמנון הישרדות בתקופת הקורונה? "כשהוצאתי את השיר הזה לא חשבתי שתהיה לו כזאת משמעות, וזה כל היופי. כשאתה יוצר משהו תמים נשאר ביצירה טוהר. ואם אתה יוצר וחושב על השמעות ולייקים, זה משנה את היצירה. היצירה הזאת נולדה ממקום תמים. כתבתי את השיר הזה במחסן בפרדס חנה, שרתי לעצמי - ועכשיו זה של מדינה שלמה.
"יש כמה חיות בטבע שמזדהות:, פילים, דולפינים ויש בני אדם, באמת, זה מדעי. אלה חיות שרגש של האחר משפיע עליהן", אומר אברהם ומסביר: "אדם שמתמודד עם בעיות, הוא לא יודע, אבל עוד הרבה אנשים מתמודדים עם אותן בעיות. ומישהו אומר לו 'אתה לא לבד' - זה מחזק. פעם אמרו לי 'אתה לא לבד', ופרצתי בבכי. זה מרגש אותי".
2 צפייה בגלריה
מתוך הקליפ
מתוך הקליפ
מחדר הילדים ועד בית החולים
איפה משבר הקורונה תופס אותך? "עברתי שנתיים לא פשוטות עם הגירושים. ועכשיו אני יוצא מחוזק לעולם. הגעתי לתקופה הזאת עם הכי הרבה אנרגיות, שמחה וקבלה שהיו לי אי פעם. יש אמנים שירדו למחתרת ונכנסו ללחץ ופאניקה. ויש אמנים שמתחזקים מהקורונה. מבחינת היצירה אני חושב שזאת תקופה מדהימה, כי היא גורמת לך לחשוב מחוץ לקופסה. בשגרה אתה נכנס לרוטינה, ופתאום בא שובר השגרה הכי גדול שהאנושות ידעה במאה שנים האחרונות. זה זמן חדש להתנהל בו. אחרי כל כך הרבה שנים בקריירה אתה נהיה מחושב ואתה רוצה להביא הכי טוב אבל אתה חושב על הקריירה וההצלחה. בקורונה אין כסף ואין עבודה ומה שנשאר זה לעשות טוב לאנשים. אפילו שמעתי שנתניהו הודה לאמנים, וטוב שעשה כך".