בלי מעריצים ובלי מחיאות כפיים: שורה מפוארת של אמנים מצמרת עולם הבידור והמוזיקה השתתפו לפנות בוקר (א') במופע וירטואלי למען צוותי הרפואה שעומדים בחזית המאבק בנגיף הקורונה, וגייסו כספים עבור ארגון הבריאות העולמי וארגוני צדקה. את המופע One world: Together at Home, ששודר בסטרימינג לכל העולם (זמין ביוטיוב וישודר הערב ב-19:00 ב-MTV), יזם הארגון Global Citizen בשיתוף עם ארגון הבריאות העולמי ואצרה ליידי גאגא. בסופו של המשדר גויסו לא פחות מ-127.9 מיליון דולרים למאבק, מתוכם 50 מיליון גויסו לפני שהוא החל.
4 צפייה בגלריה
ליידי גאגא
ליידי גאגא
ליידי גאגא
(צילום מסך)

זה היה כנראה פסטיבל המוזיקה הגדול בעולם ללא קהל, והוא ביקש בראש ובראשונה לעודד את הצופים ואת העובדים בחזית המאבק בנגיף עם קלאסיקות וקאברים מרגשים. במשך שעתיים הופיעו פול מקרטני, אלטון ג'ון, סטיבי וונדר, ביונסה, טיילור סוויפט, הרולינג סטונס ועוד שורה ארוכה של אמנים מבתיהם במסורת הזום של התקופה - בלי המעריצים ובלי מחיאות הכפיים, בלי שמלות מנצנצות ובלי רקדניות ותפאורה - נטו מוזיקה. על ההנחיה היו אמונים לא אחד אלא שלושת מנחי תוכניות האירוח הפופולריות של ארצות הברית: ג'ימי פאלון, סטיבן קולבר וג'ימי קימל, שהדגישו שהם לא מבקשים מקהל הצופים לתרום. למופע המרכזי קדמו שש שעות של משדר מקדים, שבו הופיעו אמנים כמו ריטה אורה, הקילרז, הוזייר ואחרים.
ראשונה להופיע הייתה ליידי גאגא, שאמרה כי היא מתפללת לשלומם של צוותי הרפואה והוסיפה: "חושבת גם עליכם, האנשים בבית". היא ביצעה את Smile של צ'רלי צ'פלין כשהיא מלווה את עצמה בפסנתר והעבירה לסטיבי וונדר, שניגן את Lean on Me של זמר הסול המנוח ביל ווית'רס, אשר הלך לעולמו לפני כשבועיים. פול מקרטני סיפר על אימו מרי, שעבדה כאחות בתקופת מלחמת העולם השנייה, ומסר את אהבתו ותודתו לרופאים ולרופאות, לאחים ולאחיות - הוא ביצע את "ליידי מדונה" של הביטלס, כאשר תמונות אנשי הצוות הרפואי מלוות אותו. לפני כן אמר: "בואו נאמר למנהיגים שלנו שאנחנו צריכים לחזק את מערכת הרפואה מסביב לעולם כדי שמשבר כזה לא יקרה שוב".
4 צפייה בגלריה
סטיבי וונדר
סטיבי וונדר
סטיבי וונדר
(צילום מסך)
סלבריטאים רבים, בהם מישל אובמה ולורה בוש, הזוג בקהאם, אלישיה קיז, אלן דג'נרס, ביונסה ואופרה ווינפרי הקליטו סרטונים שבהם הם מודים לצוותי הרפואה ומעודדים את הציבור להישמע להנחיות. אופרה ווינפרי הפצירה בממשלות העולם לספק ציוד לעובדי הרפואה, וביונסה שהגיעה בהפתעה ביקשה להאיר את הקשיים של הקהילה האפרו-אמריקנית שבה "מתים מהנגיף בקצב מדאיג מאוד".
הערב היה רווי בסרטונים מעוררי השראה שמתעדים את התקופה הנוכחית ובריאיונות עם אנשי מקצוע. רופאים מרחבי העולם סיפרו על המאמצים שלהם לדאוג לחולים, והביעו תקווה כי החיסון יחזיר את החיים למסלולם בהקדם. "אני רוצה שאנשים יידעו שאם הם לא נמצאים בבתי החולים כדי לגעת ביד של אימם, אני נמצאת שם כדי להחזיק לה את היד", אמרה סאנאם אחמד, רופאה מניו יורק.
4 צפייה בגלריה
בילי אייליש
בילי אייליש
בילי אייליש ואחיה פיניאס
(צילום מסך)
בין הביצועים הבולטים של הערב הייתה הגרסה מרוממת הנפש של אלטון ג'ון לשירו I'm Still Standing, שאותה הקדיש לעובדים בבתי החולים, כמו גם הביצוע של קמילה קביו ושון מנדז ל-What a Wonderful World, שבוצע במקור על ידי לואי ארמסטרונג. אדי ודר, סולן פרל ג'ם, ביצע את השיר River Cross מאלבומה האחרון של הלהקה - ובתגובה ליידי גאגא העלתה סטורי והודתה כי הוא ריגש אותה עד דמעות. ואילו ליזו הדגימה שוב את המנעד המרשים של קולה עם הקלאסיקה של התנועה לזכויות האזרח - A Change Is Gonna Come של סם קוק.
הרולינג סטונס הדגימו ריחוק חברתי מהו, כשהקליטו מעין גרסת זום ל-You Can't Always Get What You Want. מיק ג'אגר החל לשיר ולנגן, ויתר חברי ההרכב הצטרפו אליו מהבית. זה היה ביצוע יצירתי ומלהיב שהוכיח שכוחם עוד במותניהם. על ביצוע יצירתי נוסף היה אחראי זמר הקאנטרי קית' אורבן, ששכפל את עצמו לשלושה ושר את Higher Love של סטיבי ווינווד - כשהביצוע הסתיים הגיעה רעייתו, ניקול קידמן, וחיבקה את אחד השכפולים.
4 צפייה בגלריה
פול מקרטני
פול מקרטני
פול מקרטני
(צילום מסך)
אם לשפוט לפי הרשתות החברתיות, שתי ההופעות המצופות ביותר הגיעו בהתאם למסורת בסוף: בילי אייליש ואחיה פיניאס, שביצעו את השיר Sunny של בובי הב, וטיילור סוויפט ששרה את Soon You'll Be Better מאלבומה האחרון, שנכתב עבור אימה שחלתה בסרטן. המופע כולו נחתם עם "הופעת הפתעה" משותפת של סלין דיון, ליידי גאגא, אנדראה בוצ'לי, ג'ון לג'נד והפסנתרן הסיני המוערך לאנג לאנג בביצוע לשיר The Prayer.
זאת לא הפעם היחידה שעולם המוזיקה מתגייס למען המאבק בבלימת נגיף הקורונה. בחודש שעבר הצליח אלטון ג'ון לגייס למעלה מ-10 מיליון דולרים במופע התרמה שקיים מביתו שבלוס אנג'לס וכלל אמנים רבים גם כן. בשבועות האחרונים, אמנים שונים כמו פינק או ריהאנה הודיעו על תמיכה כספית בארגונים שונים, ומופע נוסף יתקיים בהמשך השבוע בניו ג'רזי שבארצות הברית, ובו ינסו אגדות הרוק ברוס ספרינגסטין וג'ון בון ג'ובי לגייס כספים עבור צוותי הרפואה ונפגעי הקורונה במדינה.
מופעים למען העלאת המודעות לסבלן של אוכלוסיות בסיכון מתקיימים כבר עשרות שנים. את המופע הראשון מסוגו, "הקונצרט למען בנגלדש", יזמו בשנת 1971 החיפושית ג'ורג' האריסון ונגן הסיטאר ראווי שנקר, ואילו מופע הצדקה המפורסם מכולם, Live Aid, שאותו יזם המוזיקאי בוב גלדוף, גייס בשנת 1985 מעל ל-150 מיליון ליש"ט למען נפגעי הרעב באתיופיה.