אחרי ההודעה של ראש הממשלה נתניהו ושר התרבות חילי טרופר כי עולם התרבות יהיה הראשון שייפתח, ראש עיריית תל אביב ומועמד מפלגת "הישראלים" לבחירות לכנסת מודיע כי "בתחילת פברואר אפתח את כל מוסדות התרבות בתל אביב לכל מי שקיבל שני חיסונים".
3 צפייה בגלריה
רון חולדאי
רון חולדאי
רון חולדאי
(צילום: הדר יואביאן)
חולדאי צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "‏לא נחכה לממשלה של ביבי-גנץ שלא יודעת לנהל כלום. אצלנו זה מעשים ולא דיבורים. ככה באמת חוזרים לחיים ולא רק עוסקים במסיבות עיתונאים".
3 צפייה בגלריה
הציוץ של רון חולדאי
הציוץ של רון חולדאי
הציוץ של רון חולדאי
(צילום מסך, טוויטר)
בלשכת שר הבריאות יולי אדלשטיין זעמו הבוקר על חולדאי: "רון חולדאי עושה פוליטיקה על חשבון בריאות הציבור. ההפקרות של רון חולדאי, שהתחילה בחלוקת חיסונים בניגוד להחלטת ועדת התיעדופים המורכבת מאנשי מקצוע בלבד וממשיכה בפתיחת מקומות באופן מסוכן, היא שערורייתית וצריכה להדליק נורת אזהרה לכל אזרח שבריאות הציבור חשובה לו".
שר התרבות והספורט חילי טרופר לא נשאר אדיש לביקורת של חולדאי והשיב בעקיצה: "אני שמח על כל דמות ציבורית נוספת שבוחרת להעלות על נס את חשיבות התרבות, אך מוטב שזה לא יהיה לצורכי בחירות אלא מתוך תפיסה אחראית ואמיתית. כשמדובר בממלכתיות ובבריאות, אני מציע לכולם להניח את הפופוליזם בצד", אמר טרופר בהודעה לתקשורת.
3 צפייה בגלריה
יולי אדלשטיין
יולי אדלשטיין
שר הבריאות, יולי אדלשטיין
(צילום: ליהי קרופניק)
"כבר שבועות ארוכים בונה משרד התרבות יחד עם מנהלי מוסדות התרבות והיוצרים הישראלים את המתווה המסודר לפתיחת עולם התרבות בתל אביב ובכל הארץ, ואני שמח שכבר בתקופה הקרובה הוא ייצא לפועל", הוסיף טרופר. "כמעט מיותר לציין שזה יקרה רק בתיאום עם משרד הבריאות ותוך שמירה מוקפדת על הבריאות של המגיעים למופעים. נמשיך לעסוק בעשייה, בהזרמה של מאות מיליוני שקלים למוסדות התרבות, בפתיחה אחראית ובטוחה שלהם. כל מי שרוצה להיות חלק מהתהליך באופן רציני מוזמן בשמחה".
סגן שר הבריאות, יואב קיש, הגיב גם הוא בחריפות נגד חולדאי: "בזמן שמדינת ישראל מתמודדת עם עלייה בתחלואה ונלחמת על חייהם של חולים קשים, רון חולדאי ממשיך עם האנרכיה והפופוליזם. קודם חיסונים למורים ועכשיו פתיחת עולם התרבות על דעת עצמו. הניסיונות הפתטיים של חולדאי לקושש קולות על גבם של תושבי תל אביב, עלולים לסכן חיי אדם".
מתיאטרון הבימה נמסר: "התיאטרון הלאומי הבימה מברך על יוזמתו של ראש עיריית תל אביב יפו, מר רון חולדאי, ואנו בודקים כעת למול שר התרבות, מר חילי טרופר, ומול משרד הבריאות את ההנחיות הקיימות כדי ליישם את פתיחת אולמות הבימה בהקדם האפשרי". מנכ"ל הקאמרי, רן גואטה, מסר בתגובה: "רבים האנשים העוסקים בימים אלה בפתיחת עולם התרבות מחדש. אנחנו כמובן כמהים לחזור לפעילות ומברכים על כל עזרה. נבדוק כל אפשרות לפתיחה מול הגורמים הרלוונטיים ונודיע על כל התפתחות".