בית האופרה "ליסאו" שבברצלונה פתח אתמול (ג') את שעריו לראשונה אחרי שלושה חודשים, אך את כיסאות האולם המרשים לא מילאו צופים, אלא צמחים. 2,292 עציצים הונחו על המושבים מול הבמה, בשעה שניגנה רביעיית כלי מיתר יצירות של המלחין האיטלקי ג'אקומו פוצ'יני.
1 צפייה בגלריה
הקנוצרט ב"ליסאו"
הקנוצרט ב"ליסאו"
הקנוצרט ב"ליסאו"
(צילום: AP)
הקונצרט כולו הועבר בשידור חי ברשת עבור הקהל בבית, שצמא לתרבות אחרי תקופה ארוכה של הגבלות. המופע יצא אל הפועל יממה אחרי שספרד הודיעה על סיום מצב החירום הלאומי, שהוטל עליה כדי למנוע את התפשטות נגיף הקורונה. מספר דקות לפני שהנגנים עלו לבמה התבקש "הקהל" לכבות את הטלפונים הסלולריים ולהימנע מצילום והפרעות במהלך הקונצרט. בתום היצירה קדו הנגנים, ממש כמו במופע רגיל, אך הפעם הם לא זכו למחיאות כפיים סוערות אלא לקולות של רשרושי עלים שהוקלטו מבעוד מועד.
(הקונצרט יוצא הדופן בבית האופרה)
את הרעיון לקונצרט יוצא הדופן הגה האמן יוג'יניו אמפודיה, שהסביר כי שאב את ההשראה מן הקשר שיצר עם עולם הטבע במהלך תקופת הסגר. "התבוננתי במה שקורה עם הטבע לכל אורך התקופה הזאת, שמעתי הרבה יותר ציפורים מצייצות והצמחים שבגינה שלי ומחוצה לה גדלו במהירות רבה יותר", אמר. עוד ציינו מארגני האירוע כי כוונתם הייתה להרהר במציאות האבסורדית שמונעת מאנשים את מקומם כצופים באירועי תרבות, במהלך תקופת המגפה.
בבית האופרה הקטלוני אמרו כי הם מקווים שהמופע ידגיש את חשיבותם של האמנות, המוזיקה והטבע ויתפקד כ"מפת דרכים" לחזרה לשגרה. אחרי הקונצרט נתרמו כל העציצים לעובדי מערכת הבריאות של ספרד, כאות הערכה על ההקרבה שלהם בחודשים האחרונים.