הדיפלומט והעיתונאי אריה מקל הלך לעולמו בגיל 74 בעקבות מחלת הסרטן. מקל כיהן כמנכ"ל רשות השידור, היועץ המדיני של ראש הממשלה יצחק שמיר, כקונסול הכללי בניו יורק וכשגריר ישראל ביוון.
1 צפייה בגלריה
אריה מקל
אריה מקל
אריה מקל בטקס לניצולי שואה ביוון
(צילום: AP)
מקל נולד לניצולי שואה בברית המועצות. בצעירותו שירת בגלי צה"ל, תחילה ככתב צבאי ואחר כך ככתב מדיני וכתב בכנסת. עם שחרורו מצה"ל הצטרף לקול ישראל ובגיל 24 מונה לכתב המדיני. מקל שימש ככתב המדיני של קול ישראל במהלך במלחמת יום הכיפורים והיה אחד משלושת העיתונאים שראיינו את שר הביטחון דאז, משה דיין, בשידור חי ביום השישי למלחמה, הריאיון הראשון של גורם ממשלתי בכיר מתחילת הלחימה.
ב-1976 שימש כשליח של הסוכנות היהודית בסינסינטי באוהיו במשך שלוש שנים. לאחר מכן למד תואר שני בסוציאולוגיה באוניברסיטת קולומביה ובמקביל שימש ככתב בקול ישראל ואחר כך ככתב גלי צה"ל בארצות הברית. ב-1986 הוא מונה ליועץ המדיני של ראש הממשלה יצחק שמיר ובין השנים 1989 עד 1993 כיהן כמנכ"ל רשות השידור.
בשנת 2004 מונה לקונסול כללי בניו יורק ובשנת 2010 שימש כשגריר ישראל ביוון.
מקל, תחת השם ברט וייטפורד, היה גם אחד מחבורת הסופרים (ביניהם-איל מורג, עמוס אריכא, אריה קרישק ואחרים) שחיברו את סדרת פטריק קים הפופולרית. באחרונה היה עמית מחקר בכיר במרכז בגין-סאדאת למחקרים אסטרטגיים באוניברסיטת בר-אילן, והוא פרסם מאמרים רבים. הוא הותיר אחריו אישה, שלושה ילדים וחמישה נכדים.