במשך 17 שנים חיכינו, ציפינו - וסוף סוף זה הגיע. פרק האיחוד של "חברים" שודר היום (ה') בשירות הסטרימינג HBO מקס, במהלכו ששת חברי הקאסט - ג'ניפר אניסטון, קורטני קוקס, ליסה קודרו, דיוויד שווימר, מתיו פרי ומאט לבלאנק - חזרו לספה המפורסמת מהסדרה והתארחו בפאנל שהנחה ג'יימס קורדן ("קארפול קריוקי") לעיני עשרות מעריצים מאושרים בקהל. במהלך המשדר, שארך קצת פחות משעתיים, החבורה חזרה לימיה הראשונים של הסדרה ושחזרה את הכימיה יוצאת הדופן שאפיינה אותם. עד שהפרק ייקנה לשידור בישראל, אלה הדברים שפספסתם.

כל חברי הקאסט בקשר עד היום. טוב, כמעט כולם

במהלך האיחוד, החבורה נשאלה האם הם בקשר קרוב זה עם זה עד היום. לדברי ליסה קודרו, החברים מתקשרים זה לזה באופן שוטף, אלא שמתיו פרי טען אחרת: "אני לא שומע מאף אחד מהם". עם זאת, בהמשך הוא שיתף ואמר שאם מישהו מהקאסט מגיע לאירוע ופוגש "חבר" נוסף במקום - שם הערב נגמר. השניים מתנתקים משאר האורחים ומתיישבים להשלים פערים זה עם זה עד סוף הערב.
5 צפייה בגלריה
מתוך פרק האיחוד של "חברים"
מתוך פרק האיחוד של "חברים"
מתוך פרק האיחוד של "חברים"
(צילום: HBO Max)

החברים ביצעו כמה "גניבות" מהסט

ג'ניפר אניסטון סיפרה כי היא גנבה כוס קפה מניאון, בעוד שליסה קודרו בחרה לשאול (לתמיד) את צנצנת העוגיות שהייתה מעל למקרר. שאר החברים בחרו לשמור על סודיות בנוגע לדברים שלקחו מהצילומים.

כמה מהחברים כמעט פספסו את התפקידים שלהם

דיוויד שווימר כמעט ויתר על התפקיד של רוס - שנכתב במיוחד עבורו - וגרם ליוצרי הסדרה לחזר אחריו בכבדות. מאט לבלאנק, מצידו, הגיע לאודישן של ג'ואי עם "11 דולרים" בכיס שלו וסיפר איך כמעט הרס הכול, כשלילה לפני הוא השתכר, ובכניסה לשירותים מעד ונפל עם ראשו הישר לתוך האסלה. הוא הגיע לאודישן כשאפו פצוע לחלוטין ("חתיכה ענקית של בשר נפלה לי מהאף", סיפר), וכשיוצרת הסדרה מרתה קאופמן שאלה אותו "מה קרה לפרצוף שלך?!" - הוא ענה את האמת, ולבסוף קיבל גם את התפקיד.
5 צפייה בגלריה
מתוך פרק האיחוד של "חברים"
מתוך פרק האיחוד של "חברים"
מתוך פרק האיחוד של "חברים"
(צילום: HBO Max)
גם ג'ניפר אניסטון כמעט ולא המשיכה עם הסדרה, שכן כשהתקבלה אליה היא כבר הייתה מחויבת לסדרה נוספת. "אני זוכרת שחשבתי לעצמי, 'זאת החבורה הכי טובה של אנשים שיש, התסריט הכי טוב'...הלכתי לאנשים שעובדים על התוכנית השנייה ואמרתי להם 'בבקשה, שחררו אותי מהתוכנית. אני פשוט אוהבת את האנשים האלה ואני כל כך נהנית'". המפיק של אותה סדרה הסכים, אך לא לפני שהזהיר אותה, "התוכנית הזאת [חברים] לא תהפוך אותך לכוכבת, שלנו כן".

העבודה מול מרסל הקוף הפחידה אותם

כשנשאלו על ידי צופה מהקהל מה היה הדבר שהם הכי פחות אהבו על הסט, דיוויד שווימר מיהר לענות תשובה מפתיעה: "הקוף". כזכור, לדמותו רוס היה קוף מחמד בשם מרסל, שלמראית עין תפקד כמו חבר שביעי, אלא שמתברר שבפועל העבודה לצידו הייתה פחות נעימה. "אני אוהב חיות, אני אוהב פרימטים, אין לי כלום נגד חיות, אבל הבעיה שלי הייתה כזאת - הקוף היה כמובן מאולף ולימדו אותו איך לעשות דברים בזמנים מסוימים, אבל הוא היה מסתבך כל הזמן והיינו צריכים לצלם מחדש את הסצנות בכל פעם". בהמשך שווימר נזכר והוסיף כי "כשהקוף נח וחיכה שנתחיל לצלם, הוא היה יושב על הכתף שלי ואוכל זחלים. הוא היה מפרק אותם בזמן שהוא יושב עליי, ואז מניח את הידיים המלוכלכות שלו על כל השיער שלי".
5 צפייה בגלריה
מתוך פרק האיחוד של "חברים"
מתוך פרק האיחוד של "חברים"
מתוך פרק האיחוד של "חברים"
(צילום: HBO Max)

האמת הכואבת מאחורי "הפרק שבו אף אחד לא מוכן בזמן"

במהלך האיחוד התארחו כמה מפורסמים כמו ליידי גאגא, ג'סטין ביבר, קית הרינגטון, קארה דלווין, סינדי קרופורד וריס וויתרספון. בשלב מסוים דיוויד בקהאם הופיע על המסך וציין שהפרק האהוב עליו הוא "הפרק שבו אף אחד לא מוכן בזמן". כזכור, בפרק המדובר רוס ממהר לאירוע הפורמלי שבו הוא נואם, אבל מגלה כי אף אחד מהחברים לא מוכן, וכי ג'ואי וצ'נדלר עסוקים במריבה על הכורסה. הפרק נחשב לאיקוני במיוחד הודות לסצנה שבה ג'ואי מחליט בתגובה ללבוש את כל הבגדים של צ'נדלר זה על זה, אך עתה מתברר שאלה היו צילומים כואבים במיוחד עבור מאט לבלאנק. במהלך צילום סצנת המריבה על הספה, שבה ג'ואי מזנק על הכורסה - הוא נחת על אחת מזרועותיו ופרק אותה. הם נאלצו לעצור את הצילומים ולקחת אותו לבית החולים, ואת היד החבושה שלו הם לבסוף שילבו בפרק על ידי קטע שבו הוא קופץ על המיטה - ונופל ממנה.

הניצוצות האמיתיים בין רוס ורייצ'ל

השחקנים החליטו שלא לפתח רומנים אחד עם השני בזמן צילומי הסדרה - החלטה קשה למדי בהתחשב בקרבה של כולם זה לזה. אלא שמתברר כי לרגע קצר כמעט נוצר רומן אמיתי, ולא סתם - אלא של ה-פאוור קאפל של הסדרה: רוס ורייצ'ל. "בעונה הראשונה היה לי קראש מטורף על ג'ן", חושף דיוויד שווימר. "זה היה הדדי", ענתה אניסטון. "בנקודה מסוימת היה לנו קראש מטורף אחד על השני, אבל זה היה כמו ספינות שחולפות זו על פני זו, כי שנינו היינו במערכות יחסים כשהשני לא, ומאוד כיבדנו את זה", הסביר שווימר - כשברקע מאט לבלאנק מכריז "בולשיט".
5 צפייה בגלריה
מתוך פרק האיחוד של "חברים"
מתוך פרק האיחוד של "חברים"
מתוך פרק האיחוד של "חברים"
(צילום: HBO Max)
"אני זוכר שאמרתי לך [שווימר], זה הולך להיות כזה מבאס אם הפעם הראשונה שנתנשק תתקיים לעיני המצלמות... וזה מה שעשינו". עם זאת, אניסטון חזרה ואמרה כי הם מעולם לא בחנו את הכימיה ביניהם מחוץ למסך, והוסיפה: "פשוט תיעלנו את כל האהבה וההערצה שלנו זה לזה לתוך הקשר של רוס ורייצ'ל".

אין סיכוי לפרק או סרט איחוד מתוסרט

קורטני קוקס סיפרה לקראת סוף האיחוד שהיא חשה עצב כי היא מבינה שזו הפעם האחרונה שהם ישבו ביחד כקאסט "חברים" ויישאלו על פרק איחוד, "זה לא שנצלם איחוד נוסף של 'חברים' בעוד 25 שנה". ג'יימס קורדן, מנחה האיחוד, התעניין ושאל אם יש סיכוי שישקלו לצלם פרק מתוסרט נוסף או סרט של "חברים", אך התשובה "לא" הייתה חד משמעית. "זה הכול תלוי במרתה [קאופמן] ודיוויד [קריין, יוצרי הסדרה]", הסבירה ליסה קודרו. "אני מסכימה לחלוטין שהם סיימו את התוכנית בצורה מאוד נחמדה, החיים של כולם מאוד נחמדים, וכדי לפתח סיפורים חדשים הם יצטרכו לפתוח הכול מחדש ולהרוס את הסוף הטוב של הדמויות. וגם בגיל שלי להגיד Floopy? די, תפסיקו", היא צוחקת.
5 צפייה בגלריה
מתוך ספיישל האיחוד של "חברים"
מתוך ספיישל האיחוד של "חברים"
מתוך ספיישל האיחוד של "חברים"
(באדיבות HBO מקס)