בני משפחה וחברים ליוו היום (ב') בדרכו האחרונה את המוזיקאי יהונתן פריג', שהובא למנוחות בבית העלמין בראשון לציון. פריג' הלך לעולמו אתמול, לאחר מספר ימי אשפוז כתוצאה מדום לב. הוא היה בן 41 במותו.
ההלוויה נערכה בהתאם להגבלות משרד הבריאות בשל הקורונה, ולא נפתחה לקהל הרחב. שירי מימון ועברי לידר שרו לזכרו של פריג', שנחשב לאחד הגיטריסטים המובילים בישראל, עבד בעבר עם עברי לידר, שירי מימון ויגאל בשן, ואף ניגן בתכניות טלוויזיה רבות.
עשרות חברים ובני משפחה הגיעו בלבוש לבן להלוויה, בהם מוזיקאים ואנשי תעשייה כמו עידן חביב, אמיר דדון, מוקי, עידן עמדי, דורון מדלי, ניקי גולדשטיין ועוד. שירלי נוב, אשתו של פריג' נפרדה ממנו בדמעות: "היום הכי נורא בחיי, אני כל כך לא מוכנה להיפרד. חשבתי שעם אהבת אמת כל כך חזקה כמו שיש לנו נוכל לצח כל כוח עליון, והדרך היחידה שנעזוב את העולם הזה תהיה יד ביד, מחובקים. אמצע הלילה ואני מחזיקה לך את היד ולא מאמינה שאנחנו נפרדים. 12 שנים זכינו לאהבת אמת, זיווג משמיים, קראנו לזוגיות שלנו 'יהלום'. בלתי ניתנים לשבירה. ועכשיו אני עומדת פה, מחפשת במבוא אינסופי את העוגן שלי, אי השקט, השפיות, הדבר הכי טוב שקרה לי בחיים. אני לא מוצאת את הדרך.
3 צפייה בגלריה
הלווייתו של יהונתן פריג'
הלווייתו של יהונתן פריג'
שירי מימון, מתוך הלווייתו של יהונתן פריג'
(רז גרוס)
3 צפייה בגלריה
יהונתן פריג'
יהונתן פריג'
יהונתן פריג'
(צילום: רז גרוס)
"תבטיח לי מלאך שלי שתאיר לי את הדרך בפנס ותלך איתי קצת יד ביד, בשביל הילדים המדהימים שלנו. הלוואי ואצליח למלא במעט את החור הגדול שנפער. האיש שהפיץ בנועם את האנרגיה הכל כך מיוחדת שלו, שעושה את העולם למקום טוב יותר. כמה אהוב אתה. איזו אהבה אדירה ומעוררת השתהות, מזל שבחרת בי להיות אשתך ולבלות במחיצתך 12 שנים קסומות. תודה רבה שהפכת אותי לאדם טוב יותר, שהצחקת אותי, שהיית איש סוד שלי שידע לקרוא אותי במבט. כמה חוכמה, ידע, פילוסופיה ורוח הייתה בך. יכולת לדבר עם כל אחד על כל נושא שבעולם. מקור הגאווה שלי. תודה שנתת לי להיפרד בימים האחרונים, להיות מוקפת במשפחות ובחברים המדהימים שלנו. תנגן לנו מדי פעם מלמעלה". איבריו של פריג', שהחזיק כרטיס אדי, נתרמו. "אתה מציל שישה אנשים שמקבלים את חייהם בחזרה בזכותך", הוסיפה אשתו.
שירי מימון, הקדישה לפריג' את השיר "זמן של חסד" ואמרה: "ג'ון, אני לא יכולה לדמיין את הבמה שלי בלעדיך. כל מה שהיית בשבילי. המבט הזה שלך, והקולות שאני שומעת באוזן והגיטרה שלך באוזן שלי חזק. את השיר הזה תמיד שרתי כשהראש שלי מונח על הכתף שלך".
עברי לידר ביצע גם כן שיר לזכרו של פריג', ובחר ב"איש יקר". "כתבנו הרבה שירים ביחד ואני רוצה לנסות לעשות שיר שכתבתי עוד לפני שהכרתי את יהונתן, אבל הוא נורא אהב אותו ואמר לי 'עברי, בוא נעשה את זה'. ואני נמנעתי תמיד בעדינות, אמרתי לו שזה שיר שקצת קשה לי לשיר אותו".
ל-ynet סיפר לידר על אובדן חברו הטוב: "יהונתן פריג' מוזיקאי מחונן וחבר קרוב מאוד. כתבנו שירים יחד. איש יקר מאוד שהיה חלק בלתי נפרד מהיצירה שלי ובחיים. המוות שלו הוא בלתי נתפס, הוא היה איש מאוד מיוחד וכל מי שהיה איתו על הבמה יודע את זה. להיפרד ממנו זו משימה בלתי אפשרית".
3 צפייה בגלריה
יהונתן פריג'
יהונתן פריג'
יהונתן פריג'
(צילום: רז גרוס)
שר התרבות והספורט, חילי טרופר, ספד לפריג' ואמר: "יהונתן היה אחד מן הנגנים המובילים והמוערכים בישראל. משתתף בצער המשפחה על מותו".