דיוויד רובק, מייסד להקת מאזי סטאר, מפיק ומולטי-אינסטרומנטליסט, הלך לעולמו בגיל 61. סיבת המוות לא פורסמה. רובק היה דמות מפתח בתחייה הפסיכדלית שכונתה "הפייזלי אנדרגראונד" בשנות ה-80 בקליפורניה.
1 צפייה בגלריה
דיוויד רובק
דיוויד רובק
דיוויד רובק
(צילום מסך, יוטיוב)
בתחילת שנות ה-80, רובק היה ממקימי להקת הריין פאראד, ממובילות הסצנה הפסיכדלית בקליפורניה באותם ימים. אחרי שהקליטו אלבום אחד, עזב רובק את הלהקה שבה היה חבר גם אחיו, והקים את הלהקה אופל עם הבסיסטית והזמרת קנדרה סמית. אחרי ששחררו את האלבום משנת 1987, Happy Nightmare Baby, ובאמצע סיבוב ההופעות שבו חיממו את ג'יזס אנד דה מרי צ'יין, סמית עזבה את הלהקה והחליפה אותה הזמרת הופ סנדובל.
רובק וסנדובל מיהרו לשנות את השם למאזי סטאר ושחררו את אלבום הבכורה שלהם She Hangs Brightly בשנת 1990. אולם את הפריצה הגדולה שלהם הם קיבלו כשהצליל שלהם הפך מחוספס ורוקי יותר, כיאה לתקופה, עם הלהיט Fade Into You. האלבום ממנו הוא נלקח So Tonight That I Might See יצא ב-1993 והפך להיות ברבות השנים קלאסיקה אהובה ומושמעת רבות גם בישראל. רובק וסנדובל כתבו יחד את השירים, והוא הפיק את האלבומים.
הצמד לא חיבב יותר מדי את אור הזרקורים, ויעברו עוד שלוש שנים עד שהם יוציאו את האלבום הבא שלהם Among My Swan - אחריו נפרדו דרכיהם. רובק פנה לעבוד עם הזמרת הבריטית בת' אורטון ועם מוזיקאי הפולק המוערך ברט יאנש, הוא גם כתב שירים למגי צ'אנג ששרה בסרט Clean בו השתתף. בשנת 2009 עולם הטלוויזיה נזכר בלהקה כששירה נכלל בפרסומת של וירג'ין ובשנת 2013, 17 שנה אחרי אלבומם האחרון, הם הוציאו אלבום חדש בשם Seasons of Your Day. שיתוף הפעולה האחרון שלהם היה באי.פי משנת 2018 Still.