לרונן פייגנבוים היה הכל בחיים: קריירה בתור כדורגלן בליגה הראשונה, כסף שזרם ללא הפסקה ותמיכה מצד אביו, מאמן הכדורגל לשעבר שייע פייגנבוים, שאת דרכו הוא בחר להמשיך. אך אחרי שהחליט לפרוש מהכדורגל, בהיותו בן 33, חייו השתנו לחלוטין. הוא פתח מאפייה, השקיע בה מיליון וחצי שקלים, אולם הרווחים לא הגיעו. את ההשקעות הוא נאלץ לכסות באמצעות הלוואות מהבנקים, וכשאלה החליטו להפסיק את תזרים המזומנים - הוא פנה לשוק האפור ולהימורים. "ההימורים החלו בשביל לנסות לארגן כסף שיכסה דברים. הבעיה היא שיש מקרים בהם אתה מרוויח, ואז אתה מאמין שזה יקרה שוב".
כמה הרווחת בערב, שגרם לך להמשיך להמר? "היו ימים שהרווחתי גם 200 אלף שקל".
בערב? "כן".
ואני מניח שהיו גם הפסדים. "המון".
200 אלף שקל בערב? "ברור".
3 צפייה בגלריה
רונן פייגנבוים
רונן פייגנבוים
"הגעתי למצב שלא רציתי לאכזב אף אחד". רונן פייגנבוים
(צילום: מיכה לובטון)
עם הצטברות החובות, פייגנבוים הבין כי הוא לא יצליח לחמוק מהתשלום בקלות. יותר מכך, הוא הבין כי המחיר עלול להיות כבד במיוחד והחל לחשוש לחייו ולחיי משפחתו. "היו אנשים שהייתי צריך 'להיפגש' איתם. ברגעים כאלה לא נותנים לך שקט. אתה יודע, שלא תברח וכאלה, אז צריך להיפגש ואם לא תיפגש - יכולים לבוא ולחפש אותך, וזה כבר מתחיל סלט. אז עדיף לך לפגוש אותם, שיראו שאתה נמצא ולא בורח".
אז אתה הולך להיפגש עם מישהו בשוק האפור שאתה חייב לו 100 אלף שקל, ומה קורה שם? "מדברים על זה. 'טוב, תביא 5,000 בינתיים'. אבל זה לא יורד מהחוב".
הוא אומר לך 'תביא 5,000 שקל, אבל אתה עדיין חייב לי 100 אלף שקל'? "כן, יכול היה לקרות מצב שבו הייתי צריך להביא 30 אלף שקל בכל שבוע, וזה עדיין לא יורד מהחוב".
רק בשביל שלא יעשו לך כלום? "רק בשביל שזה לא יתפוצץ, כמו שאומרים".
מה זה אומר, 'לא יתפוצץ'? "באותם ימים זה אומר שאף אחד לא יפגע במשפחה שלי או בי פיזית. כל הדברים האלה עברו לי בראש".
איימו עליך שתיפגע פיזית? "איימו עליי, אבל לא...", הוא שוקל מילים. "מי שלא נמצא בזה לא מכיר, אבל בשיחות נותנים לך להבין את הדברים בין השורות".
לא 'אנחנו נהרוג אותך', אלא? "אף אחד לא יגיד שהוא יהרוג אותך או יעשה לך משהו, כי אולי אתה מקליט אותו ואז הוא יסתבך. אבל יש דברים שנאמרים בין השורות. הכי גרוע זה כשבן אדם אומר לך 'בסדר, אני מוותר על החוב, אל תבוא'. בן אדם נורמלי חושב 'וואלה, ויתר לי על החוב, סבבה', אבל אתה מבין שאם הוא מוותר לך על החוב - אתה בבעיה".
ואמרו לך דברים כאלה? "ברור"
אז מה עשית? "ניסיתי לארגן כספים".
3 צפייה בגלריה
רונן פייגנבוים
רונן פייגנבוים
"לא פגעתי באף אחד". רונן פייגנבוים
(צילום: מיכה לובטון)
את החובות לבנקים ולשוק האפור, שהגיעו לכדי מיליון שקלים, פייגנבוים לדבריו הצליח לכסות, וכעת, בגיל 44, הוא מבקש לצאת לדרך חדשה - גם במחיר חשיפה מלאה וסיפוק הצצה נדירה לחיים בצל איומי השוק האפור. בשבוע שעבר, אחרי שנים של ניסיונות הסתרה מחשש לפגיעה במעמד שלו ושל אביו (המככב בשנים האחרונות ב"גולסטאר"), פייגנבוים הבן החליט להוציא את הכביסה המלוכלכת החוצה בניסיון לעבור תיקון, לקבל הכרה בזכות עצמו, ונכנס לבית המפורסם במדינה - בית "האח הגדול" (המשודרת ברביעי, חמישי ושבת ברשת).
"לספר את הדברים זה לא קל, אבל החלטתי שאני רוצה להוציא את כל מה שאני מרגיש החוצה ולנקות את זה. הגעתי למצב שלא רציתי לאכזב אף אחד. סיבה נוספת היא שרציתי להפסיק להיות 'הבן-של'. הגיע הזמן. אני חושב שגם כשהייתי שחקן התעסקתי במגרש שלו. גם כשהייתי טוב, היו אומרים 'הבן של שייע', תמיד היו מכניסים את זה. אני רוצה לעשות משהו שהוא רק שלי, שידעו מי זה רונן".
איך אבא קיבל את זה כשסיפרת לו שאתה הולך ל"האח הגדול"? "אני חושב שבהתחלה היה לו קשה לבלוע את זה, לפי איך ששמעתי את הקול שלו. אבל מאז היו המון שיחות בנושא".
הוא ניסה לשכנע אותך לרדת מזה? "לא".
איזה רונן נראה בבית "האח הגדול"? "אני בן אדם מאוד רגיש. נולדתי ככה, קיבלתי את החרא הזה מאבא שלי. זה רגש שעובר אצלנו במשפחה. ובוא נגיד שאני בן אדם שאומר כל מה שיש לו".
אם תזכה במיליון - מה תעשה איתו? "וואו".
נותן לאבא? "האמת? זה חלום. אתה יודע, כבן אדם שעובר שנים כל כך קשות. בסך הכל אני בן אדם טוב, שבא מבית טוב. לא פגעתי באף אחד. עברתי את העונש הזה בעצמי, כמו שאומרים. אני חושב, ואני לא אומר את זה סתם בשביל הכתבה, שאם אשמע בשנייה האחרונה 'הזוכה הוא רונן' - זאת אולי תהיה הפעם הראשונה שהזוכה לא יוכל לצאת מהבית. אני אהיה גמור, אני משוכנע בזה. אני לא אוכל לעמוד על הרגליים".
3 צפייה בגלריה
שייע פייגנבוים, אביו של רונן
שייע פייגנבוים, אביו של רונן
שייע פייגנבוים, אביו של רונן
(צילום: טל שחר)
אבל מה תעשה עם המיליון לא אמרת לי. תחזיר לאבא? "קודם כל, אני לא יכול לעשות עם זה כלום. נראה לי שאשתי תיקח את הכסף והיא כבר תדע מה לעשות עם זה. זה קשה לחשוב על זה, אבל זה חלום".