אחרי תקופה ארוכה של סגירה בעקבות ההנחיות וההגבלות שהביא עמו משבר הקורונה, היום (א') אמור להיפתח מחדש עולם התרבות, לפחות ברמה הטנטטיבית. את ההנחיות החדשות ואופן התנהלות גופי התרבות השונים פרסם משרד התרבות בשישי האחרון יומיים בלבד בטרם הפתיחה.
מוסדות התרבות שיוכלו להיפתח כבר מהיום הם בתי הקולנוע, תיאטראות והופעות, ובתוך זה קונצרטים, אירועים ספרותיים, גלריות ומוזיאונים. יחד עם זאת, מי שבונה על בתי קולנוע בטווח המיידי צפוי להתאכזב, שכן נכון לכתיבת שורות אלו לא ידוע על רשתות קולנוע גדולות שהכריזו על פתיחה, מכיוון שעל פי הערכות הם ממתינים לפעימה הבאה בפתיחה - שתאפשר מכירת מזון ושתייה.
2 צפייה בגלריה
פסטיבל הסרטים חיפה
פסטיבל הסרטים חיפה
בשלב זה, בתי הקולנוע עדיין לא ייפתחו. פסטיבל הסרטים חיפה
(צילום: אלעד גרשגורן)
הופעות התרבות על שלל סוגיהן תתאפשרנה בהתאם לכללי התו הירוק, וייעשו בישיבה בלבד, כשריקודים אסורים בהחלט. הכניסה להופעות התרבות תתאפשר עם הצגת תו ירוק בצירוף תעודה מזהה, והבדיקה תיעשה באמצעות אפליקצית משרד הבריאות או סריקת הברקוד שעל התו הירוק. עטיית מסיכה ובדיקת חום תהיה חובה. הכניסה למוסדות התרבות תיקבע מראש ותחולק לפי קפסולות, כשכל קפסולה תיכנס בשעה שתקבע מראש בעת רכישת הכרטיס.
מוסדות התרבות יוכלו להכיל תפוסה מרבית של 75 אחוזים מתכולת המקום - ובכל מקרה לא יותר מ-300 אנשים באולם סגור ו-500 בשטח פתוח. הישיבה תהיה במקומות מסומנים בלבד וקבועים מראש, כשהזמנת הכרטיס לאירוע תיעשה מראש ומרחוק. לא תהיה מכירת כרטיסים במקום ההופעות. בין אדם לאדם יפריד כיסא אחד, למעט אנשים שמתגוררים יחד. על האמנים חל איסור לרדת לקהל, ובין הקהל לבמה יפרידו 4 מטרים.
2 צפייה בגלריה
חילי טרופר
חילי טרופר
יומיים בלבד לפני הפתיחה, התפרסמו ההנחיות. שר התרבות חילי טרופר
(צילום: אבי מועלם)
עוד נקבע כי חלה חובה על מוסדות התרבות להעסיק סדרנים שיבטיחו את קיומן של ההנחיות, שכן, מדובר בסדרן אחד על כל 50 אנשים. האולמות יחולקו לשתי כניסות ויציאות, כך שהקהל ייצא וייכנס באופן הדרגתי כדי למנוע התקהלות. במופעים תיאסר מכירת מזון, ובשתיה תתאפשר רק מכירה של בקבוקים אישיים. ההופעות לא יכללו הפסקות ועל הקהל לעטות מסכה בכל חלקי המופע.
מוזיאונים יופעלו על בסיס התו הסגול, כלומר לא רק מי שהוא בעל תו ירוק. במוזיאון מספר האנשים יהיה באופן יחסי. וגם ספריות ציבוריות יוכלו לפעול לפי כללי התו הסגול, כמו גם גלריות וסטודיו למחול תחרותי.
פורסם לראשונה: 18:16, 19.02.21