בוקר טוב, אסופיות מכונפות שכמותכן. כמחווה לצופים יצורפו לטור הזה שקית הקאה, כרית נמנום ואספירין. שמרו אותם במקום בטוח כי עושה רושם שהם ישמשו אתכם לא מעט עד סוף העונה, שיתקיים ערב אחד לפני יום הבחירות הרביעי. פייר, אני כבר לא יודעת איזה לופ מטריד אותי יותר - זה שהפוליטיקה הישראלית נקלעה אליו או החור השחור שהוא העונה הזאת של "האח הגדול". ברכות לדרור קונטנטו שהגשים את הפנטזיה של כולנו ונמלט מהעונה הזאת בעור שיניו. נשף הפרידה ממנו היה הארוך ביותר בתולדות "האח", נמתח כמיטב המסורת על פני שלושה ימים כדי שבגולה יספיקו לחגוג אותו ללא חשש ערלה ושמיטה, והשאיר את זהבה עם קו עלילה אחד, תמציתי אפילו יותר - מסקרה.
על ההדחה אתמול אף אחד לא רוצה להרחיב, ובצדק. אופיר הודח והבהיר במהלך הריאיון שלו עד כמה גדולים החורים במסננת של "האח הגדול", שאפשרו לו להיכנס לבית האח מלכתחילה. עוד כשנכנס הוא הודיע לכולם בזחיחות שהוא סבלט את הבית שלו עד סוף העונה, מה שאומר שעכשיו הוא יאלץ לנשל את הדייר שלו או לחילופין לעבור לישון במלונית. המשפחה של אופיר גאה בו, לא ברור על מה, האיש לא היה קיים. האלמנט המשמעותי היחיד בהדחה הזאת הוא שדחקנו קצת את מאזן האימה של הגברים בבית. זה עדיין מרגיש כאילו מישהו הקים על חורבות בית האח ישיבה תיכונית אבל לפחות הצלחנו להציל למשך שבוע נוסף את שלוש הנשים שנשארו בבית ולקרב אותן עוד צעד לגמר.
4 צפייה בגלריה
מתוך "האח הגדול"
מתוך "האח הגדול"
נפרדים מהאיש הלא קיים. אופיר עוזב את בית "האח הגדול"
(צילום מסך)
אבל מה לי כי אלין? הרי קיבלתי בפרק הזה את הדרמה הכי טובה שצופה יכול לבקש. אלמוג קבעה עם יהודה להפגש בבריכה אבל היו לה מלא דברים על הראש וזה פרח מזיכרונה. כשהיא נזכרה זה כבר היה מאוחר מדי, יהודה כבר היה עצבני, חלאס, רבץ במים ולכסן מבטים ואלמוג כבר ידעה שהיא תשלם על זה ביוקר. זה באמת לא בסדר. הוא יכול היה להיות בכל כך הרבה מקומות בזמן הזה במקום להתייבש בבריכה. הוא יכול היה לשבת בפינת עישון, לריב עם רמי בחדר ארונות, לצעוק על מישהו במטבח, לחמם את ג'וזי במקלחת. במקום זה הוא השחית את הזמן היקר שלו בבריכה מחוממת. אבל היי, זה העניק ליהודה קופון השפלה נוסף שהוא ניצל במקסימום, והתיש את אלמוג ("את יושבת לי על התפילין") עד שהיא התנצלה והלכה לצעוק על האח. לא מבינה את הצופים שמתלוננים שתום טוחן פחמימות. אם האונות שיהודה אוכל היו צריכות להיכלל בתקציב, לא היה נשאר כסף לשום דבר אחר. וזו, ילדים, הזוגיות של יהודה ואלמוג – המתנה שלא מפסיקה לתת.
4 צפייה בגלריה
מתוך "האח הגדול"
מתוך "האח הגדול"
המתנה שלא מפסיקה לתת. אלמוג ויהודה מתוך "האח הגדול"
(צילום מסך, רשת)
אני לא יודעת. אם אתם הייתם עלילה של "האח הגדול" שאשכרה מעניינת את הצופים, איפה אתם הייתם מתחבאים? מאחורי ניסים הארנב? במזווה? מתחת לציפורניים של אורן הקטן? רק מהקטעים שרצים ברשת מערוץ 26 הייתי יכולה לערוך נרטיב אלטרנטיבי לפרק שצפינו בו אתמול, שגם היה מעניין פי כמה (חייב את יהודה בפריים? בסדר, את קארין יוצאת על יהודה אפשר היה בשקט להשחיל פנימה). במקום זה קיבלנו את יהודה ואלמוג, להלן החטא ועונשו שהפך בגלגול הזה לחטא ועונשנו, אבל כמובן רק בנרטיב שמשרת את ההרצה של יהודה (לא תראו אותו מבקש מאלמוג לנעול נעלי עקב, למשל, כי זה עושה לו את זה ולפעמים עושים משהו גם בשביל מישהו אחר ולא רק בשביל עצמך!).
כשזה לא יהודה זה ג'וזי, שנמצא לפי חוות דעתי הבלתי מקצועית בעיצומו של תהליך פסיכוטי. ג'וזי הצליח לשכלל את חוש השמיעה שלו עד שהוא מסוגל להאזין דרך קירות לשיחות של דיירים אחרים, וברגע שהוא קולט משפט שמכיל פוטנציאל היעלבות, הוא עט עליו כמו תל אביבי על ארגז תנובה ושולח יונים עם מחלות לכל הבית כדי להפיץ את הבשורה. ככה קיבלנו את בשורת הגרעינים השחורים, שנייה רק לפרידמנים המתים של העונה הראשונה ומשהו שנשמע כמו חומר הגלם לתיאוריה הבאה של אבישי בן חיים. כן, כל הדיירים בבית הם גרעינים שחורים שאינם מודעים לשחוריותם, הזמנה להלווייתה של הפרופורציה בבית "האח הגדול" תנחת בתיבת הדואר שלכם בקרוב. אל תגיעו, זאת מלכודת - גם זה יהיה פרק על יהודה משפיל את אלמוג.
4 צפייה בגלריה
מתוך "האח הגדול"
מתוך "האח הגדול"
בקרוב אצל אבישי בן חיים. ג'וזי מתוך "האח הגדול"
(צילום מסך, רשת)
והנה דעה לא פופולרית: עושה רושם שזהבה קיבלה בוסט נאה מההרמה של דרור, ויש מי שטוען שהיא אפילו עומדת לנצח את העונה. מעולם לא עשה מישהו מעט כל כך כדי לנצח בקלות כל כך עונה משעממת כל כך. זאת לא תהיה הפעם הראשונה שאנשים יבלבלו ילדותיות נאיבית עם לב טוב. זה מסתמן כטייפקאסט שמחליף את האנדרדוג חמום המוח כחביב הקהל. בתגובה של זהבה להודעה של דרור על העזיבה שלו אפשר היה לראות את הכל – היא דיברה רק על עצמה ולא התייחסה בחצי הברה למצוקה של דרור. היא לא ראתה אותו בכלל. יסלח לי האל אבל זהבה לא תרמה לעונה הזאת שום דבר חוץ מדציבלים (נהדרים, זמרת מדהימה, אין ספק), ודמעות פה ושם. אני מתחננת, זה לא המסר שאתם רוצים להעביר לדיירי העונות הבאים, לצאצאים הטלוויזיונים שלנו. בואו נפסיק את זה עכשיו לפני שיהיה מאוחר מדי ואת המסך יציפו שיבוטי ריאליטי של הטייפקאסט הזה.
4 צפייה בגלריה
מתוך "האח הגדול"
מתוך "האח הגדול"
מתוקה ומוכשרת, אבל לא באמת תרמה לעונה. זהבה מתוך "האח הגדול"
(צילום מסך, רשת)
בפרק הבא - שתי מודחות שבחרתם לשחרר מהבית חוזרות אליו, כי לעונה הזאת יש חוקים אחרים ואתם לא מעניינים אף אחד, ואידך זיל גמור. תהיו חזקים.