בוקר טוב סשימים עסיסיים שכמוכם. תקדימים, יודע כל משפטן, הם חרב פיפיות. לפני שמונה שנים הרים בוקי נאה פסלון חסינות מהתיק של ענת הראל, בעונת ה-VIP המיתולוגית של הישרדות הישראלית. זה היה בשלב מתקדם מאוד של המשחק, בוקי היה בעמדת מיעוט והוא העביר לרשותו את הפסלון כמוצא אחרון, כדי להשאיר את עצמו על האי. רק כדי לרענן את הזיכרון, בוקי היה איש די דוחה עם הומור גרוע ותחתונים ענקיים, ועדיין, בהתחשב במצבת הכוחות של השבט ההוא, שמחתי שהוא עשה את המהלך המפוקפק הזה ולא הודח.

חזרה לימינו אנו. בני ברוכים, סטנדאפיסט אינסטלטור שלא מסוגל לסבול את הרעיון שתשומת הלב תתמקד באדם שאינו הוא, ומתעקש להתערטל למרות הוראות מפורשות שקיבל מהבית שאוסרות עליו בפירוש לחשוף עור, סוציומט אש, אדם שלא הייתי ממנה אפילו לחבר בוועדת (המשנה!) לכבאות והצלה (ואגב, היו"ר הקודם של הוועדה היתה נאוה בוקר. אני כלב אם ביבי לא צפה בהישרדות, נזכר בנאווה ואמר לעצמו "וואלה, זרקתם רעיון").
זה קורה בפרק החמישי של העונה. אחרי הדחה אחת ומבלי שמישהו סימן אותו באופן ודאי, ברוכים בוזז מהתיק של אלה, הנמסיס הבלונדינית שלו בשבט איטונג איטונג את פתקון ביטול החסינות שלה, כנקמה על זה שהיא אמרה לו שהוא פויה. הוא עושה את זה מול הפרצוף של אסי בוזגלו, בנאדם שאין לו מושג אם הוא בעדו או נגדו. מצא את ההבדלים.
אפשר להאשים אותי בהעדפה על בסיס פייבוריטים, אבל אפשר גם, כמו בגירושים, לשאול את עצמנו מהי טובת הילד, במקרה הזה המשחק. מכיוון שאני מאמינה שהדחה של בני ברוכים תפנה זמן מסך יקר לטובת קווי עלילה מרתקים יותר, כמו ג'רבי שמעריצה את עידן חביב שמעריץ את השבת, או ישראל - איין ראנד בגבר - שמטיח בחברי השבט את המשנה הסדורה של חיי הרחוב, או עדי ביטי שמגלה את האש לשבט שכבר יש לו אבן אש אבל הוא לא יודע מה לעשות איתה. בסופו של יום העונה הזאת התחילה לא רע – הטוויסט של חילופי הבקתה היה טוב, הכניס אמוציות וערבב את מה שהיה צריך לערבב. ועכשיו, כשנאווה בוקר עברה שבט ואפילו הגרוטסקה "נאווה! בוקר" נשללה ממנו, אני חשה שתפקידו של בני ברוכים בהישרדות הסתיים.
1 צפייה בגלריה
הישרדות vip
הישרדות vip
הישרדות vip
(צילום מסך)
וברוח הזמן – לפעמים קורה הנס, הכוכבים מסתדרים ומפגש האלכסונים מתרחש – המציאות ותוכנית מציאות שמוקלטת חודשים מראש נפגשים. והנה, אחרי התחקיר של "מקור ראשון" על איך גלצניקים מתנהגים לא יפה למזרחים דתיים, רגע לפני ששגרירנו בבריטניה ישוגר לממלכה מבלי לדעת מילה באנגלית, ליטל סמדג'ה עומדת לחלוץ מהבקבוק את השד העדתי המעייף ולהתלונן על "שמאלנים אשכנזים בשאלים שלא עושים שמח".
אני חשה שסמדג'ה לא תרפה מהסוגיה בעתיד הנראה לעין ואני מצרה על כך, כי אם יש נושא שמוצה בריאליטי מדובר בנושא הזה, והסיכוי שינפיק דיון מעניין בהתחשב בכישורי הדיבייט של סמדג'ה שווה ערך לסיכוי שהיא תמציא חיסון לקורונה. ולכן אני קוראת לפיתוח פורמט חדש - הישרדות ממשלתית. במקום להביא את הפוליטיקה להישרדות, הביאו את הישרדות לפוליטיקה - מידי שבוע יתכנסו כל השרים וידיחו שר אחד, עד שנגיע לממשלה עם מספר שרים חד ספרתי. תהיו חזקים.