במסגרת "אמנפור", תוכנית הריאיונות והאקטואליה בהגשתה, הכתבת הראשית של רשת הטלוויזיה האמריקנית CNN, כריסטיאן אמנפור, ניצלה את הבמה כדי להביע את דעתה על ממשל טראמפ בארבע השנים האחרונות והשוותה אותו למעשי הנאצים ביהודים בפוגרום "ליל הבדולח", שהתרחש ברחבי גרמניה ואוסטריה בין ה-9 ל-10 בנובמבר, 1938, וסימן את תחילתה של שואת יהודי אירופה.
1 צפייה בגלריה
כריסטיאן אמנפור
כריסטיאן אמנפור
כריסטיאן אמנפור
(צילום: AP)
"השבוע לפני 82 שנה התרחש 'ליל הבדולח' - יריית הפתיחה של הנאצים על הציביליזציה האנושית שהובילה לרצח עם", אמנפור אמרה מול המצלמות בפתיחת השידור. "אותו מגדל של ספרים בוערים הוביל למתקפה על עובדות, ידע, היסטוריה ואמת. אחרי ארבע שנים של מתקפה מודרנית על ידי דונלד טראמפ מול אותם ערכים, צוות ביידן-האריס מתחייב לחזור לנורמליות". היא הוסיפה כי "בכל יום ג'ו ביידן מוסר הודעות נשיאותיות בנוגע לממשל תקין ובריאות העם האמריקני, בעוד שיריבו המובס משתולל, מטהר אויבים שנתפסו ומונע את חילופי השלטון".
במהלך "ליל הבדולח" ("קריסטלנכט" בגרמנית, על שם שברי הזכוכית שנותרו ברחובות) בתי כנסת, חנויות ובתי עסק יהודיים ברחבי גרמניה ואוסטריה הוצתו, נהרסו ונשדדו עד אור הבוקר. 91 יהודים נרצחו, 30 אלף נאסרו ונכלאו במחנות ריכוז - ואלה שנותרו נדרשו לשלם פיצויים על הנזק.
ההתבטאויות של אמנפור הובילו לביקורת מצד המצייצים בטוויטר. עורך הדין הקנדי, הלל נוייר, כתב כי "אף עיתונאי בטלוויזיה האמריקנית החדשותית מעולם לא עיוות את השואה בשביל מטרות פוליטיות, כפי שעשתה אמנפור", והוסיף: "לא, כריסטיאן אמנפור, רצח העם של הנאצים לא היה 'מתקפה על עובדות, ידע, היסטוריה והוכחות'. הם רצחו שישה מיליון יהודים. תגידי את זה".
העיתונאי סטיב קרקובר צייץ: "להשוות בין טראמפ להיטלר ו'ליל הבדולח' ולהגיד כי הם 'תקפו' את 'אותם הערכים' זה דוחה ומקומם. אבל אי אפשר לגנות את אמנפור לבדה - מאחוריה עומדים כותבים, מפיקים ומנהלים ב-CNN שאישרו לשדר את השטות הזו בטלוויזיה".
מ-CNN טרם נמסרה תגובה בעניין.