הקומיקאית טיפאני האדיש חגגה ממש אתמול (ג') בת מצווה. כדי להתפנק היא העניקה לעצמה את המתנה הסטנדרטית לאירועים מהסוג הזה – מופע הסטנדאפ החדש שלה, "בלאק מצווה", שעלה לנטפליקס, בדיוק ביום בו היא חגגה את הטקס. אז כן, האדיש אמנם בת 40 אבל אף פעם לא מאוחר מדי להפוך רשמית לאשה או להגיח מתוך צדפה. הגירסה שלה הייתה קצת פחות מעודנת: היא נכנסה להופעה ישובה על כסא וארבעה גברים שחורים וחזקים הרימו אותה מדונה סטייל לצלילי "הבה נגילה".
(טריילר ל"בלאק מצווה")
אם אתם מנסים להתביית על הנקודה היהודית – עדיף לוותר. היהדות של האדיש לא תביא לכם נחת, היא בעיקר התירוץ שמאפשר לה להפוך את מקבץ ההגיגים שליקטה לסוג של ידע שהיא מרעיפה על הקהל, תחת הכותרת "מצווה". "אני פה כדי ללמד" היא חוזרת ואומרת. את מה? את מה לא. בעיקר את הניסיון שצברה במהלך חייה הלא קלים, שכללו אשפוז של אמא שלה כשהאדיש היתה בת 12, משפחות אומנה, הומלסיות, רעב, הפלות מאולתרות, היעדר יחסי מין ושאר מרעין, אירועים שללא ספק עדיין בוערים בה ומניעים אותה, ומדי פעם אפילו גורמים לה להזיל דמעה.
3 צפייה בגלריה
טיפאני האדיש בלאק מצווה
טיפאני האדיש בלאק מצווה
טיפאני האדיש
(באדיבות: NETFLIX)
הקריירה של האדיש נמצאת כרגע בישורת גבוהה אחרי נסיקה בשנים האחרונות – היא היתה הקומיקאית השחורה הראשונה שהנחתה את תוכנית הסאטירה הוותיקה SNL וגם הביאה הביתה אמי על האירוח הזה. היא כיכבה בסרט המצליח "טיול בנות", היא דיבבה סדרה מצליחה ובשנה שעברה גנבה את ההצגה בטקס האוסקר כשהגישה עם מיה רודולף פרס ושתיהן הרגיעו את הקהל על כך שהטקס לא הפך "שחור מדי", ושעדיין אפשר לראות פה ושם אנשים לבנים מסתובבים מאחורי הקלעים ומקבלים פרסים.
גם ב"בלאק מצווה" האדיש לא חוסכת בעקיצות, בין היתר על עצמה. אחרי שבערב השנה החדשה הקודם היא נתנה במיאמי הופעה כל כך גרועה שהיא אולצה להתנצל בעקבותיה, האדיש מסבירה את הכישלון בעובדה שיצאה לחגוג ערב קודם, וגם חוגגת על הווידאו שפירסמה באותו יום בו היא מגיחה מתוך האנגאובר עצבני ושוכחת את שם האולם בו היא אמורה להופיע (ועל העובדה האירונית ששם המופע שלה אז היה "She is Ready"). אחד המוטיבים היותר בולטים במופע היא הפרטנות (המאוד לא יהודית, יש לומר) שבה היא מתארת את המשגלים שלה או לחילופין את מחלות המין שהיא נאלצה לחלוף דרכן במהלך חייה.
3 צפייה בגלריה
טיפאני האדיש בלאק מצווה
טיפאני האדיש בלאק מצווה
גימיק נחמד. בלאק מצווה
(באדיבות: NETFLIX)
את כל אלה האדיש מגישה בסגנון הבוטה, המוחצן והגברי שמאפיין אותה, שהיה עובד הרבה יותר טוב אם הסטנדאפ של האדיש היה, איך לומר, קצת יותר מהודק. או מצחיק. לפעמים, בעיקר בקטעים שמדברים על סקס, ההאזנה להאדיש מזכירה קצת מפגש תיכוניסטים שצוחקים מעצם האזכור של סקס או מדיבור גס על כזה.
3 צפייה בגלריה
טיפאני האדיש בלאק מצווה
טיפאני האדיש בלאק מצווה
הניים דרופינג לא עזר
(באדיבות: NETFLIX)
כשהיא נעצרת באמצע המופע כדי שהאיש הטכני יוכל לסדר את משדר המיקרופון שמונח על הגב שלה וצנח לישבן היא מסבירה ש"אני מרגישה מוטרדת מינית עכשיו", קטע שדווקא מעיד על יכולות האלתור הקומיות שלה, אבל לא מצליחה להימנע מווידוא הריגה של הבדיחה עם תיאור גרפי, כולל פנטומימה, של איבר מין גברי מזדחל לה לאורך הגב. גם הניים דרופינג שמשורבב לאורך המופע (ביונסה, סינבד, אופרה, דרייק) מתפרש כמו ניסיון להרשים באבק כוכבים במקום בפאנצ'ים ואבחנות. אם אתם אוהבים את האדיש – מן הסתם תצפו בכל דבר שהיא תופיע בו ותתענגו על הסגנון. אם אתם לא נמנים על קהל המעריצים שלה, עשו את מה שישו היה עושה, וותרו.