אחרי עשרות שנות קריירה, עם אינספור להיטים ואלבומים, רמי קלינשטיין החליט להתחיל ללמד שיעורים פרטיים. בשיחה עם ynet הוא מסביר שמצבו הכלכלי בתקופת הקורונה לא היה זה שהביא להחלטה. "אני עושה את זה כמעט כמו כל הדברים שאני עושה בחיים שלי", אמר קלינשטיין, "מהלב. אם היה מדובר במקום של הכנסה נטו - הייתי הולך לעשות ג'ינגלים. אם הלב שלי לא היה רוצה, והכוונה האמיתית שלי לא היו מהמקום הזה - לא הייתי עושה את זה. כך פעלתי כל חיי, והיו החלטות שלא היו נכונות כלכלית - ועדיין קיבלתי אותן".
קלינשטיין מתעקש שמצבו הכלכלי לא הניע אותו, אך משבר הקורונה וביטול ההופעות פינה לו זמן אחרי שנים רבות שבהן היה עסוק. "זה לא נטו בשביל הכסף. יש המון אנשים בתוך העסק שלנו שמנהלים את עצמם ומרפדים את עצמם בכל מיני מקומות - וזה נהדר", הוא אומר. "יש לי תחושה שהגיע הזמן לעשות את זה בלי שום קשר לקורונה. להעביר את האוצר הזה הלאה. כל השנים יש פניות, גם פסנתרנים, גם זמרים ומעבדים ששואלים אותי 'איך אתה עושה את העיבודים האלה' ואומרים שהם רוצים ללמוד. במשך החיים לא היה לי זמן. עכשיו כשאין הופעות - ואנחנו לא יודעים מתי בכלל נחזור להופיע - יש לי זמן. השיעורים יתקיימו בסטודיו אצלי בבית".
במהלך השיחה נזכר קלינשטיין בעבר המוזיקלי שלו. "זה הבסיס שלי מתחילת הקריירה. אני הכי מורה, אני הכי מנטור, מאיפה להתחיל? מריטה ב-1984 שהתחלתי ללמד אותה ולהוביל אותה ולהפוך אותה להיות ריטה, ואחר כך בהפקות ועיבודים, והרבה תקליטים נוספים, והפקות של גידי גוב, בית ספר רימון".
1 צפייה בגלריה
רמי קלינשטיין
רמי קלינשטיין
"לא אזרוק מחירים מפוצצים". רמי קלינשטיין
(צילום מסך מתוך עמוד הפייסבוק)
קלינשטיין לא שוכח גם את תפקידיו בתכניות ריאליטי מוזיקה כשופט וכמנטור. "The Voice היה קצת כמו משחק טלוויזיה. רציתי שזה יראה את היכולות שלי כמורה ומנטור. לא הייתה באמת הזדמנות לשבת ולעבוד עם מישהו שם. אבל כשיואב צפיר הביא אותי לעונה הראשונה של 'כוכב נולד' והבאתי לחן חדש לשיר 'ים של דמעות' ויכולתי לעבוד עם נינט, שם זו באמת הייתה הזדמנות להראות את מה שאני יודע".
לדבריו, הוא כבר קיבל פניות מאוסטרליה ומניו יורק להעברת שיעורים בזום, ומאז פרסום הפוסט - קצב הפניות התגבר: "הנייד שלי לא מפסיק לצלצל. אני רוצה להחליף מספר, כי ההרשמה דרך האתר". למרות היותו אמן מצליח, הוא מציע שיעורים במחירים שמתחשבים במצבם הכלכלי של התלמידים בתקופה זו. "אני סומך על האנשים שלי שידעו לעשות את זה ברמה הכלכלית", הוא אומר. "ברור שאנחנו עוברים תקופה מאוד מורכבת. צריך להיות רגישים. הלוואי שהייתה לנו ממשלה רגישה. אני מאוד מקווה שאני נמצא בצד הרגיש מהבחינה הזאת. זה לא רק רגיש, אגב, זה גם להיות חכם ונבון. אני לא אזרוק מחירים מפוצצים בשמיים רק כי אני רמי קלינשטיין. ככה אני אמצא את עצמי בסוף רק עם רמי קלינשטיין. עם זאת, זה יהיה במחיר שאדם יבין שהוא מגיע למורה מיוחד".
הוא אף מספר על פתרון יצירתי שמצא עבור תלמיד שידו לא הייתה משגת: "פעם בא אליי מישהו כזה, ולמרות זאת ביקשתי להיות איתו בקשר. אמרתי שאני רוצה שהוא ישלח לי חומרים, ואני מקווה שבזמן הקרוב נמצא דרך להיפגש. מאוד מרגש אותי לשמוע אנשים מוכשרים, ושהכלכלה לא תמיד תהיה מכשול לעניין הזה".