ימים לא קלים עוברים על תעשיית הקולנוע העולמית ועל עולם הפסטיבלים בפרט. גם צוותי הרפואה בכל העולם נמצאים בתקופה קשה ועמוסה, שמובילה לא פעם לשבירות מנטליות. אולם נראה שפסטיבל קולנוע שבדי מצא פתרון מקורי לשתי הבעיות: לצד המהדורה המקוונת של הפסטיבל, הוא גם יתקיים באי מבודד על מגדלור, אליו הוזמנה להתארח צופה אחת למשך שבוע - אחות משבדיה שנבחרה מבין 12,000 מועמדים לחוויה הייחודית.
2 צפייה בגלריה
Pater Noster Lighthouse
Pater Noster Lighthouse
Pater Noster Lighthouse
(צילום: AFP)
מי שעומד מאחורי היוזמה המקורית הם מארגני פסטיבל גטבורג הוותיק, שהבינו שהם לא יוכלו להתקיים השנה במתכונת רגילה. לכן, הם החליטו לצ'פר איש צוות רפואה אחד, שיבוא להתארח במשך שבוע במגדלור מבודד שהוסב למלון למטרה אחת ויחידה: לצפות בעשרות סרטים ולהתנתק מהמציאות היומיומית הקשה.
מי שזכתה בחוויה הייחודית היא אחות בשם ליסה אנרות', חובבת קולנוע שנבחרה מבין אלפי מועמדים על סמך ריאיונות שמנהלי הפסטיבל קיימו איתה ואהבתה לסרטים. היא נלקחה היום (א') למגדלור המפנק והמרוחק, ללא טלפון נייד או מחשב כדי שהיא תוכל לחוות בידוד מלא. מלבדה, יהיה עוד איש צוות אחד על האי שידאג לרווחתה האישית. כמו כן היא קיבלה טאבלט שאיתו תוכל לתעד את חוויותיה.
2 צפייה בגלריה
Pater Noster Lighthouse
Pater Noster Lighthouse
Pater Noster Lighthouse
(צילום: AFP)
"זו הייתה שנה קדחנית, כך שזו הזדמנות מצוינת לנחות ולבחון את השנה שעברה", היא אמרה טרם יציאתה למסע.
מארגני הפסטיבל עצמם הודו כי הופתעו מכמות הפניות הרבות שקיבלו מאנשי רפואה אבל הם סבורים שהם בחרו באדם הנכון: "בשנה האחרונה היא הייתה בקו הראשון במלחמה בקורונה", אמר מנהל הפסטיבל לסוכנות הידיעות AFP.