באוקטובר 2011 נקט השחקן זאכרי קווינטו בצעד אמיץ - מי שהיה אז כוכב הסדרה הפופולארית "גיבורים", וגם גילם את ספוק מחודד האוזניים בסרט "מסע בין כוכבים", החליט שהגיע הזמן לצאת מהארון. זה היה צעד נועז עבור כוכב הוליוודי, במיוחד כשמדובר באחד שמזוהה עם סדרות נוער או סרטים שפונים לחנונים ולגיקים חובבי קומי-קון.
5 צפייה בגלריה
זאכרי קווינטו
זאכרי קווינטו
"הקהילה עשתה צעד גדול מאז שנות ה-60". זאכרי קווינטו
(צילום: AP)
קווינטו נימק אז את צעדו כאקט "למענו ולזכרו של ג'יימי רודמאייר, נער שהתאבד אחרי שספג הצקות בבית הספר בגלל נטייתו המינית. לאור המוות של ג'יימי הבנתי שלחיות חיים כהומו מבלי להצהיר על זה - זה פשוט לא מספיק בשביל לעשות שינוי משמעותי למען זכויות הגייז".
כמעט עשור אחרי אותו אירוע מכונן נפגשנו במלון מפואר יוקרתי בטיילת של קאן, וקווינטו נראה הרבה יותר נינוח והרבה פחות לחוץ מבעבר. הוא מודה שכיום יותר קל לחיות כהומו בהוליווד. "יש עכשיו לא מעט שחקנים גאים מחוץ לארון, וכל אחד מאיתנו מצליח ופורח בדרכו שלו מבלי להיות מוקצה ומבלי שתידבק בנו סטיגמה, וזה אינו דבר של מה בכך", אומר קווינטו בראיון ל-ynet. "עשינו צעד גדול מאז שנות ה-60. בעבר חששתי לצאת מהארון, חשבתי שאם אעשה זאת יהיו לצעד השלכות לא טובות על הקריירה שלי. לשמחתי זה לא קרה".
והנה, כעת קווינטו חוזר לשנות ה-60, רגע לפני פרוץ מהומות סטונוול ותחילת המהפכה הגאה, בעיבוד הטלוויזיוני של נטפליקס למחזה "הנערים בחבורה" של מארט קראולי מ-1968. הסרט כבר זכה בעבר גם לעיבוד קולנועי, לו היה אחראי ויליאם פרידקין.
לפני שנתיים השתתף קווינטו בהעלאה מחודשת של המחזה בברודווי. "כשהזמינו אותי להיות חלק מההפקה בברודווי לא הייתי בטוח שזה משהו שאני רוצה לעשות", מתוודה קווינטו. "אפילו חששתי במקצת. עכשיו אני שמח על כך שבחרתי לקחת בזה חלק - הייתי בועט בעצמי אם הייתי נאלץ לצפות בחבריי היקרים מהצד, כשהם מקימים את הפרויקט הזה לתחייה.
5 צפייה בגלריה
מתוך "הגברים בחבורה"
מתוך "הגברים בחבורה"
"לא הייתי בטוח שזה משהו שאני רוצה לעשות". מתוך "הגברים בחבורה"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
"'הנערים בחבורה' מציג סיפור אוניברסלי על חבורת גברים, שרק במקרה הם הומואים. הגברים האלה נאבקים ומחפשים אחר קבלה עצמית וגם קבלה של העולם סביבם. לכן הרבה אנשים יכולים להזדהות עם המחזה הזה".
חבורת השחקנים של ההפקה בברודווי - כולם הומואים מחוץ לארון - כוללת את ג'ים פרסונס ("המפץ הגדול"), מאט בומר ("החוטאים", "אימה אמריקאית"), צ'ארלי קארבר ("ראצ'ד") והזוג בחיים אנדרו ראנלס ("בנות") וטאק ווטקינס ("עקרות בית נואשות") , עברה הישר לסרט הטלוויזיה תוצרת נטפליקס. על ההפקה חתום ריאן מרפי ("גלי", "פוזה", "הוליווד"), היוצר הגאה הבולט איתו קווינטו כבר עבד ב"אימה אמריקאית".
"אין ספק שריאן הוא דמות מפתח בהתפתחות של הצגת חברי הקהילה הלהט"בית בטלוויזיה, כך שאני שמח וזה כבוד אמיתי להיות חלק מהמעגל שלו. בכל הפרויקטים שלו הוא ייצג בגאון קבוצות מוקצות, וזה מעיד על האיכויות והחשיבות שלו יוצר וכמפיק".
5 צפייה בגלריה
מתוך "הגברים בחבורה"
מתוך "הגברים בחבורה"
"יש בהרולד לגמרי משהו מאוסקר ויילד". מתוך "הגברים בחבורה"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
עלילת "הנערים בחבורה" מתרחשת בניו-יורק של 1968, ועוסקת בקבוצת חברים הומואים המתכנסת בדירתו של מייקל (פרסונס), הומו מזדקן וציני להחריד כדי לחגוג את יום הולדתו של הרולד (קווינטו), יהודי מריר ושנון, אכול שנאה עצמית בן 32. "בהרולד יש לגמרי משהו מאוסקר ויילד, ולו רק מעצם היכולת שלו לראות את מה שמסתתר בליבם של אחרים", סבור קווינטו. "זו תכונה שהיא מאוד אוסקר ויילדית. גם להרולד יש לשון חדה.
"יכול להיות שגם אוסקר ויילד היה ביץ', אבל במקרה של הרולד זה קצת יותר מוקצן. מבחינתי, הוא שילוב של כמה וכמה אנשים שפגשתי בחיי. משיחה שערכתי עם מארט קראולי, גיליתי שהדמות של הרולד מבוססת על אדם אמיתי - הווארד ג'פרי, שהיה רקדן וכוריאוגרף מצליח ואחד מחבריו הקרובים ביותר של מארט. שוחחתי עם מארט על מערכת היחסים שלהם ועל איך מישהו יכול להיות כל כך לא מרושע ברגע אחד, וכל כך שובה לב רגע אחר כך".

"מי לא היה רוצה לראות 'סטאר טראק' של טרנטינו? כולנו נזרום"

קווינטו בן ה-43 נולד בפיטסבורג למשפחה נוצרית קתולית. הוא התייתם מאביו הספר כשהיה בן שבע. כבר בנעוריו כיכב במחזות זמר. אחרי שלמד משחק באוניברסיטה הופיע בסדרה "האחרים", ואחריה התארח בשלל סדרות - מ"עמוק באדמה" ועד העונה השלישית של "24". בין השנים 2006 ל-2010 הוא שיחק בסדרת הפריצה שלו "גיבורים", שם גילם את סיילר, הרוצח הסדרתי הפסיכופת. "ל'גיבורים' היה מעמד בינלאומי מיוחד. היא הייתה מיוחדת ותפסה חזק את תשומת הלב של הקהל".
זאת לא הפעם היחידה שלך בקריירה שגילמת נבל. אתה נהנה להיות אחד כזה? "אני חושב שהמונח 'נבל' הוא פשטני, ושעל כל שחקן להבין את הנבל שהוא משחק. אם אתה מחפש את המקור לרוע שלו עליך להגיע לנקודה בה נחוותה טראומה. לדעתי לחמלה יש חלק חשוב בחוויית המשחק, כמו גם להבנת המורכבות של הדמות".
5 צפייה בגלריה
מתוך "גיבורים"
מתוך "גיבורים"
"על כל שחקן להבין את הנבל שהוא משחק". קווינטו מתוך "גיבורים"
(צילום: NBC)
מאז ששיחקת ב"גיבורים" עולם הטלוויזיה מאוד השתנה. "הו, וואו. זה עולם אחר לגמרי היום. אני מרגיש שהנוף הטלוויזיוני השתנה בצורה כל כך קיצונית. היום קשה יותר לתפוס את תשומת הלב של הקהל וגם לשמור אותה למשך זמן. כמו כן, יש היום הרבה יותר מקורות לצרוך תוכן. אתה לא מפסיק לתהות 'איך בוחרים מה לראות היום?', ההיצע פשוט מטורף. אתה יכול להדליק את הטלוויזיה ולבזבז 25 דקות במעבר על מה מציעה לך פלטפורמת סטרימינג אחת - ועדיין לא למצוא משהו שאתה רוצה לראות. זה הזוי".
קווינטו התפרסם גם בזכות גילום ספוק בחידוש לסאגות של "סטאר טראק" המדע-בדיונית, או בשמן העברי - "מסע בין כוכבים". לחידוש היה אחראי עוד מאסטר טלוויזיוני - ג'יי ג'יי אברהמס ("אבודים", "ארמגדון"). "זה נותן לך זריקת מוטיבציה כשאתה עובד ונמצא בחברת אדם עטור הישגים כמוהו", מתמצת קווינטו את העבודה עם היוצר רב הפעלים.
היה דיבור שקוונטין טרנטינו יביים סרט נוסף בסדרת "סטאר טראק". מה חשבת על הרעיון הזה? "אני לא יודע ואין לי מושג אם זה יקרה. אני חושב שהדרך הבטוחה קדימה לפרנצ'ייז הזה היא שטרנטינו יחליט לעשות את הסרט הזה. מי לא היה רוצה לראות 'סטאר טראק' של טרנטינו? אני מקווה שהוא ואברהמס יבחנו מחדש את הפרויקט ויראו אם יש היגיון בלהפיק אותו. כולנו בצוות נזרום ונשמח לעשות אותו יחד".
5 צפייה בגלריה
מתוך "סטארטרק: אל האינסוף"
מתוך "סטארטרק: אל האינסוף"
"מקווה שטרנטינו ואברהמס יבחנו את הפרויקט". קווינטו מתוך "סטאר טראק: אל האינסוף"
(צילום: Kimberley French באדיבות yes)
בצעירותך גם אתה היית ממעריצי הפרנצ'ייז? "לא ממש. בילדותי אהבתי לפחד מהספרים של סטיבן קינג. אתה מכיר את התחושה כשאתה קורא ספר, ונשאבת אליו לגמרי, אבל אתה גם מבועת? אז זה מה שקרה לי כשקראתי ספרים של קינג. בהמשך פיתחתי אובססיה לג'ודי פוסטר".
אז אתה הטיפוס שנהנה לפחד מסרטי אימה? "היום יש לי פחדים אחרים. אני בעיקר מפחד מהאופן האכזרי שבו אנחנו פוגעים בכוכב הלכת שלנו. זה אחד מהאתגרים והמכשולים הגדולים העומדים בפנינו כזן, במבט לעתיד. העולם שאנחנו משאירים מאחור לדורות הצעירים יותר מפחיד ועצוב לדעתי".
והפחדים של קווינטו התעצמו לאחרונה הודות לקורונה, תקופה בה הוא ישב בבית, קידם בזום את "הנערים בחבורה" ועבד על פרויקטים חדשים שהוא מפתח במסגרת חברת ההפקות שהקים לפני עשור. הוא גם ניצל את הפנאי שנכפה עליו לבלות עם הכלבים, לרוץ בחוף ולנגן בבנג'ו. "כן, אני מנגן בבנג'ו", מתוודה קווינטו באוזניי. "זה משהו קצת לא צפוי שלא כולם יודעים עליי. בכלל, אני אוהב לנגן ולשיר".
ובמה אתה גרוע? "אני לא הטבח הכי טוב בעולם. הלוואי והייתי מבשל טוב יותר".