"הייתה תקופה שלא אהבתי את העובדה שאני אתיופית, רציתי להיות לבנה - והיום אני הנציגה האתיופית הראשונה של ישראל באירוויזיון. זאת גאווה גדולה בשבילי". כך אומרת עדן אלנה, נציגת ישראל לאירוויזיון 2020 בהולנד, בבוקר אחרי זכייתה בתוכנית הריאליטי "הכוכב הבא". "אני מרגישה שאני מייצגת את האתיופים, וכך גם באירוויזיון. תחשוב איפה היינו כשהאתיופים עלו לארץ בקום המדינה ואיפה אנחנו היום, זה משתנה ונהיה עולם חדש".
עולם חדש, אבל את מרגישה שהגזענות עדיין קיימת? "יש גזענות. אבל זה נותן לך דרייב גדול יותר להיות מי שאתה ולהתעלות מעל זה".
אלנה, חיילת בת 19, בת לאם יחידנית ומתגוררת בקריית גת. לפני כשנתיים היא ריגשה את המדינה כשזכתה בתוכנית הריאליטי "אקס פקטור" והקדישה את הניצחון לאימה זהבה. אמש, היא עשתה היסטוריה כשזכתה בשתי תוכניות ריאליטי גדולות. החשיבות של הקשר בינה לבין אימה ניכר כשהיא הייתה הראשונה לעלות לבמה, והשתיים התחבקו ארוכות.
2 צפייה בגלריה
עדן אלנה
עדן אלנה
עדן אלנה בגמר "הכוכב הבא"
מה אמרת לה בחיבוק הזה? "אני ואמא שלי לא צריכות מילים זה היה חיבוק של התפרקות של אושר ושל כיף - דקה רגע להכיל את זה. אמא שלי החסירה מעצמה כל כך הרבה כדי שלי יהיה הכל ואני לא יודעת מה זה חוסר. בימים שהיה לה קשה אני לא ידעתי את זה, הייתי עיוורת לסיטואציות האלה כי היא לא נתנה לי לראות".
אחרי הזכייה באקס פקטור, אלנה המשיכה לעבוד, אבל לא ניצלה את מומנטום הזכייה עד תום. את השירות הצבאי היא מעבירה בימים אלה במסלול אמן פעיל, שמאפשר לה להמשיך ולטפח את הקריירה. אפשר היה לחשוב שאלנה ניגשה לריאליטי שני בתוך שנתיים כדי לתת זריקת עידוד לקריירה שלה - אבל היא חשבה על הניצחון מהרגע הראשון.
2 צפייה בגלריה
עדן אלנה
עדן אלנה
קשר ללא מילים - אלנה ואימה
(צילום: אורטל דהן)
"אני בשוק שזכיתי וזה לא נתפס לי", אומרת אלנה בהתרגשות, "אבל באתי לכוכב הבא חדורת מטרה של 'אני מנצחת את התוכנית הזאת ולא משנה מה יהיה!' וזה הצליח".
בשנה שעברה הקהל הביע אכזבה מהשיר שנבחר לייצג את ישראל באירוויזיון שהתקיים בתל אביב עם הנציג קובי מרימי, אולם הפעם הצופים יהיו מעורבים בבחירת השיר בתוכנית שתשודר בתאגיד השידור הציבורי כאן.
אלנה תולה תקוות רבות בבחירת השיר. "אני מאמינה שאני יכולה לנצח את האירוויזיון", היא אומרת בביטחון מלא, "זה יכול לקרות עם השיר הנכון. אני הולכת להיות הכי מעורבת שאני יכולה בבחירת השיר, כולל העיבודים. יש לי ליווי וצוות מדהים".