קוברה קאי - עונה 3

מתי ואיפה: 1 בינואר, נטפליקס
מה הסיפור: סדרת הספין-אוף ל"קראטה קיד" הפכה לתופעה בקרב צופים רבים, מבוגרים וצעירים כאחד, וכעת היא כבר משיקה את עונתה השלישית שהוקדמה בשבוע - בדיוק בזמן לחגיגות השנה החדשה. אחרי ששתי עונותיה הראשונות שודרו כסדרות מקור ביוטיוב, "קוברה" יוצאת הפעם ישירות לנטפליקס שקנתה אותה - והיוצרים מבטיחים שמדובר בעונה הכי טובה שיצאה עד כה.
כידוע, הסדרה החייאתה מחדש את היריבות בין דניאל לרוסו לג'וני לורנס, שנפתחה בסרט אמנויות הלחימה מ-1984. עם זאת, בעונה הנוכחית מסתמן כי השניים יחליטו לשים את המחלוקות בצד ולאחד כוחות כדי להביס את אויבם המשותף - ג'ון קריס . בין לבין, הם יאלצו להתמודד גם עם חזרתה של אלי (אליזבת שו), בזמן שדניאל יגלה סוד מפתיע אודות המנטור המנוח שלו, מיסטר מיאגי - כזה שישלח אותו עד האי היפני אוקינאווה כדי לרדת לעומקם של הדברים.
9 צפייה בגלריה
מתוך "קוברה קאי", עונה 3
מתוך "קוברה קאי", עונה 3
מתוך "קוברה קאי", עונה 3
(צילום: באדיבות נטפליקס)
מי בפנים: ראלף מאצ'יו ו-ויליאם זבקה יחזרו לתפקידים הראשיים, כמו גם מרטין קוב שמגלם את קריס ואליזבת שו ("הבנים") שמגלמת את אלי. העונה יצטרפו אליהם גם שניים מכוכבי "קראטה קיד 2" - יוג'י אוקומוטו וטאמלין טומיטה, שהם צ'וזן וקומיקו.

תולדות הקללות

מתי ואיפה: 5 בינואר, נטפליקס
מה הסיפור: אחד מהפרויקטים היותר מסקרנים ומשעשעים של נטפליקס לשנה הקרובה הוא ללא ספק "תולדות הקללות". סדרת הדוקו החדשה, אותה מנחה לא אחר מניקולס קייג', צוללת לתוך המקור של כמה מהקללות השגורות ביותר בשפה האנגלית, בהן Fuck, Bitch, Dick, Pussy ו-Damn.
קייג' יראיין מומחים לאטימולוגיה (ענף בבלשנות החוקר את מקורותיהן של מילים והתפתחותן), היסטוריונים, אקדמאים שעוסקים בלימודי מגדר ומדעים קוגניטיביים, מבקרי קולנוע וכמובן בדרנים שונים, במטרה ללמוד על ההשפעות של אותן קללות על תרבות הפופ, המדע וכמובן החברה. אפשר, למשל, לצפות התייחסות מיוחדת ל"זאב מוול סטריט", ששבר שיא של פעמים בהן אמרו את המילה "פאק" בסרט אחד - 507 פעמים, מתוך 715 קללות כלליות שנאמרו בה.
9 צפייה בגלריה
מתוך "תולדות הקללות:
מתוך "תולדות הקללות:
מתוך "תולדות הקללות:
(צילום: באדיבות נטפליקס)
מי בפנים: למעט קייג' (שבקרוב גם ייכנס לנעליו של ג'ו אקזוטיק בסדרה חדשה מבית אמזון פריים), תזהו גם את שרה סילברמן, ניק אופרמן ("מחלקת גנים ונוף"), ג'ים ג'פריס, ניקי גלייזר ועוד קומיקאים רבים שנרתמו למטרה החשובה.

דיקנסון - עונה 2

מתי ואיפה: 8 בינואר, אפל TV פלוס
מה הסיפור: הדרמות התקופתיות עם הטוויסט העדכני ממשיכות בכל הכוח, ועכשיו זו "דיקנסון" שחוזרת לעונה שנייה. למי שפספס, מדובר בדרמה קומית (או קומדיה דרמטית, אם תרצו) החוזרת לימיה של המשוררת האמריקנית אמילי דיקנסון כנערה צעירה שמתמודדת עם מורכבויות סביב כל מאווייה - מהרצון לכתוב ועד חיי האהבה המסובכים שלה.
לדברי יוצרת הסדרה, גם העונה החדשה תמשיך לחקור מדוע רבות מעבודותיה של המשוררת נכתבו בסתר ולא פורסמו עד לאחר מותה. בעוד שבעונה הראשונה הוצגה תיאוריה אחת בדמות הפטריארכיה וההתנגדות של אביה לכתיבה על ידי נשים, העונה הנוכחית תעסוק בזווית אחרת - זאת של אמילי, שמצד אחד סקרנית לגבי תהילה ופרסום, אך מאידך, נרתעת מהם. כמו כן, נקבל הצצה נוספת למערכת היחסים שלה ושל סו (שבינתיים נהנית ממעמדה הטרי כמשפיענית), אך גם לרומן בפוטנציה עם עורך עיתון בשם סמואל בולס.
9 צפייה בגלריה
מתוך "דיקינסון", עונה 2
מתוך "דיקינסון", עונה 2
מתוך "דיקנסון", עונה 2
(צילום: +Apple TV)
מי בפנים: היילי סטיינפלד (The Edge of Seventeen), ג'יין קרקובסקי ("קימי שמידט"), פין ג'ונס ("איירון פיסט"), ניק קרול ("פה גדול"), איו אדבירי ("פה גדול"), הראפר וויז קאליפה ועוד.

לופן

מתי ואיפה: 8 בינואר, נטפליקס
מה הסיפור: אם התגעגעתם לרחובות הצרפתיים מאז ש"אמילי בפריז" נגמרה, "לופן" תיקח אתכם בדיוק לשם - אבל בגרסה יותר מותחת, דרמטית ואלימה. זהו החלק הראשון של הסדרה, שנקרא "בצילו של ארסן" ומבוסס בחופשיות על הרפתקאותיו של השודד הג'נטלמן ארסן לופן, גיבור הרומנים שכתב הסופר הצרפתי מוריס לבלאן ב-1905.
מי שעומד במרכז הסדרה הוא אסאן דיופ, שרת פריזאי שהציב לעצמו מטרה - לנקום את מות אביו, שהואשם על ידי משפחה אמידה בפשע שלא ביצע. כעת, 25 שנה אחרי, אסאן ישתמש בדמותו של ארסן לופן כהשראה לשוד המושלם שתכנן, הכולל גניבת ענק יוקרתי שהיה בבעלותה של מארי אנטואנט ונמצא במוזיאון הלובר.
9 צפייה בגלריה
מתוך "לופן"
מתוך "לופן"
מתוך "לופן"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
מי בפנים: עומר סיי ("מחוברים לחיים") מגלם את אסאן, ואליו מצטרפים ארווה פייר ("פריז, אני אוהב אותך"), לודיווין סנייה ("האפיפיור החדש") ואחרים.

בחשכת הלילה: המצוד אחר רוצח סדרתי

מתי ואיפה: 13 בינואר, נטפליקס
מה הסיפור: סדרת פשע אמיתי חדשה, שחוזרת לסיפור תפיסתו של אחד מהרוצחים הסדרתיים הכי מפחידים באמריקה - ריצ'רד רמירז, הידוע בכינוי "צייד הלילה". כמו הגרסה הקריפית לשיר Cruel Summer שמושמעת ברקע לטריילר, גם קיץ 1985 היה אכזרי במיוחד. גלי החום הקיצוניים שהוא הביא עמו גרמו לתושבי לוס אנג'לס וסן פרנסיסקו להשאיר את חלונותיהם פתוחים במהלך הלילה, ולמרבה הצער - חוץ מלהכניס לבית קצת אוויר זה גם הכניס את הרוצח האכזר, שביצע אינספור פריצות, מעשי רצח ותקיפות מיניות באזור.
בהתחלה הפשעים שלו לא נראו קשורים זה לזה - גברים, נשים וילדים שנעו מגיל 6 עד גיל 82, הגיעו משכונות שונות, ממעמדות סוציו-אקונומיים שונים ומרקע גזעי שונה, אך הרציחות - שהחלו כבר ביוני 1984, כך התברר - התבצעו באופן זהה, באישון לילה. מי שפתרו לבסוף את התעלומה היו חוקר צעירה בשם ג'יל קריו וחוקר מקרי הרצח פרנק סאלרנו, שעבדו מסביב לשעון עד תפיסתו, בעוד שכלי התקשורת עקבו אחר כל צעד שעשו ועוררו פאניקה בקרב תושבי האזור. הסדרה כוללת ראיונות מצמררים עם עדים ואנשי חוק שלקחו חלק בחקירה, וכמובן חומרי ארכיון מקוריים שיגרמו לכם לנעול היטב את הדלתות בלילה.
9 צפייה בגלריה
מתוך "בחשכת הלילה: המצוד אחר רוצח סדרתי "
מתוך "בחשכת הלילה: המצוד אחר רוצח סדרתי "
מתוך "בחשכת הלילה: המצוד אחר רוצח סדרתי "
(צילום: באדיבות נטפליקס)

וונדה-ויז'ן

מתי ואיפה: 15 בינואר, דיסני פלוס
מה הסיפור: קצת קשה להסביר מה בדיוק הסיפור של "וונדה-ויז'ן", הסדרה הראשונה מתוך פרויקט הענק הטלוויזיוני של מארוול לדיסני פלוס. אם לנסות לפשט את הדברים, הסדרה תעקוב אחר מעלליהם של וונדה מקסימוף, שהיא מכשפת השני, ובן זוגה האנדרואיד ויז'ן, אחרי מאורעות שני סרטי "הנוקמים" האחרונים. אולם מי שצפה בהם, יודע כי ויז'ן נהרג על ידי תאנוס ב"מלחמת האינסוף" (2018), בעוד שוונדה הוחזרה לחיים ב"סוף משחק" (2019).
אז איך הם בעצם הגיעו לסדרה הזאת, שלפרקים עושה רושם של סיטקום קלאסי משנות ה-50 המתרחש בעיירה פרברית קטנה ומתקתקה? לא ברור, אך - נראה שהגבול בין מציאות לדמיון גם ככה מיטשטש מהר מאוד, ומהטריילר כבר אפשר לחשוד שמדובר בסוג של מציאות אלטרנטיבית בה הדברים אינם בדיוק כפי שהם נראים.
9 צפייה בגלריה
מתוך "וונדה-ויז'ן"
מתוך "וונדה-ויז'ן"
מתוך "וונדה-ויז'ן"
(צילום: +Disney)
מי בפנים: אליזבת אולסן ופול בטאני ישובו לתפקידיהם כוונדה ו-ויז'ן. קתרין האן ("גברת פלטשר") לוהקה לתפקיד אגנס השכנה החייכנית אך חטטנית, קאט דנינגס ("מרוששות") תגלם שוב את דארסי מסרטי "תור", רנדל פארק ("חמוץ מתוק") יגלם שוב את הסוכן ג'ימי וו מ"אנטמן והצרעה" וטיונה פאריס ("מד מן") תהפוך לגרסה המבוגרת של מוניקה רמבו, בתה של מריה רמבו - הבסטי של קפטן מארוול, קרול דנברס.

העמדה

מתי ואיפה: 21 בינואר, ב-yes
מה הסיפור: איך אפשר לפתוח שנה בלי עיבוד נוסף לסטיבן קינג? אי אפשר, ולכן קיבלנו את "העמדה" - פנטזיה אפלה המבוססת על ספר באותו השם. המיני-סדרה עמוסת הכוכבים מתוארת כחזון האפוקליפטי של קינג לעולם שהושמד על ידי מגפה, ונקלע למאבק יסודי בין טוב לרע. נזכיר כמובן שלא מדובר בקורונה, אלא בעלילה שנכתבה כבר בשנות ה-70 - ולכן באופן די ביזארי, מדובר במקריות מוחלטת.
גורל האנושות תלוי כעת על כתפיה השבריריות של אמא אביגייל בת ה-108 וקומץ שורדים שנותרו בחיים, אלא שהתוכניות משתבשות כשמגיע למקום רנדל פלאג המסתורי, "האיש האפל" בעל החיוך הקטלני והכוחות העל טבעיים שמגלם את הסיוטים הכי גרועים שלהם.
9 צפייה בגלריה
מתוך "העמדה"
מתוך "העמדה"
מתוך "העמדה"
(צילום: CBS)
מי בפנים: וופי גולדברג, אלכסנדר סקארסגארד ("שקרים קטנים גדולים"), ג'יימס מרסדן ("אקס-מן"), אמבר הרד ("אקוומן"), גרג קיניר ("הכי טוב שיש"), בריאן קרנסטון ("שובר שורות"), ג'יי. קיי. סימונס ("ויפלאש"), עזרא מילר ("ליגת הצדק"), הת'ר גראהם ("אוסטין פאוורס: המרגל שתקע אותי") ועוד.

גורל: סאגת ווינX

מתי ואיפה: 22 בינואר, נטפליקס
מה הסיפור: "מועדון ווינX", סדרת האנימציה האיטלקית לילדים מבית ניקולודיאון, זוכה לגרסת לייב-אקשן בוגרת יותר בחסות נטפליקס ובריאן יאנג, ששופע ניסיון בז'אנר אחרי עבודתו על "יומני הערפד". "גורל: סאגת ווינX" מגוללת את מסע ההתבגרות של חמש פיות שמגיעות לפנימייה בשם אלפיה, שבה פיות לומדות לשלוט בכוחותיהן בעוד שלוחמים טירונים, הידועים כ"מומחים", שומרים על הממד הקסום מפני מסיגי גבול.
הגיבורה הראשית היא בלום, פיה בת 16 שגדלה עם הורים אנושיים ומגיעה מקליפורניה לעולם הקסום של אלפיה. בלום, שהעולם העל טבעי עוד חדש לה, מקבלת הדרכה וייעוץ מאחת המורות הבכירות בפנימייה, מיס דאולינג, ומצד ארבע חברותיה לחדר - עיישה, טרה, מוזה וסטלה. על אף השוני הרב ביניהן, החמש הופכות לחברות קרובות ומנסות לצלוח יחד את גיל ההתבגרות - על כל האהבות, היריבויות, הקסמים והמפלצות שכרוכות בזה.
9 צפייה בגלריה
מתוך "גורל: סאגת ווינX"
מתוך "גורל: סאגת ווינX"
מתוך "גורל: סאגת ווינX"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
מי בפנים: אביגייל קוון ("הרפתקאותיה המצמררות של סברינה"), אליוט סולט ("אנשים נורמלים"), רוב ג'יימס-קולייר ("אחוזת דאונטון") ועוד.

ספיישל אופוריה - חלק 2: ג'ולס

מתי ואיפה: 25 בינואר, ב-HOT, yes וסלקום tv
מה הסיפור: אם החלק הראשון של ספיישל "אופוריה" לקורונה/חגים השאיר לכם טעם של עוד, ודאי תשמחו לשמוע שחציו השני מתקרב בצעדי ענק. אחרי שביקרנו את רו והיינו עדים בדיינר לשיחה בת שעה בינה לבין הספונסר שלה אלי על אהבה, טראומה, התמכרות וגאולה, נראה שרק מתבקש לגלות איפה ג'ולס מבלה בזמן הזה.
9 צפייה בגלריה
מתוך "ספיישל אופוריה - חלק 2: ג'ולס"
מתוך "ספיישל אופוריה - חלק 2: ג'ולס"
מתוך "ספיישל אופוריה - חלק 2: ג'ולס"
(צילום: HBO)
בחלק ב', שזכה לשם המעורפל F–k Anyone Who’s Not a Sea Blob (או בתרגום חופשי, שיזדיין כל מי שהוא לא.. נזלת ים? נגיד), נתמקד דווקא בג'ולס ובמה שעשתה אחרי שנטשה את רו העצובה לבדה על הרציף. בשלב זה אין יותר מדי פרטים על העלילה, ונאמר רק כי נראה איך עוברים עליה ימי החג, כשהיא נזכרת בכל מה שעברה השנה האחרונה.
מי בפנים: בהמשך למתכונת הצילומים המצומצמת של הפקת "אופוריה" בקורונה, נכון לעכשיו ידוע רק על חזרתה של מי שמגלמת את ג'ולס בכישרון רב - האנטר שייפר, שגם הייתה שותפה לכתיבת הפרק והפקתו.