כנס התרבות והטכנולוגיה SXSW אומנם לא שב לשטח בעיר אוסטין שבטקסס, אבל אחרי הביטול אשתקד בעקבות התפרצות מגיפת הקורונה, הוא מתקיים בפעילות כמעט מלאה בגרסה מקוונת. פסטיבל הקולנוע הווירטואלי של הכנס נחתם בסוף השבוע האחרון עם ההכרזות על הזוכים בפרסי התחרות. הזוכים הגדולים של האירוע הפעם הם הדרמה The Fallout של הבמאית מייגן פארק, שזכתה בפרס הסרט הטוב ביותר בתחרות העלילתית, ואילו בתחרות הדוקו זכה הסרט Lily Topples The World של ג'רמי וורקמן.
ב-The Fallout, שביימה השחקנית-במאית פארק מופיעות מאדי זיגלר ושיילין וודלי, אולם זוהי השחקנית הצעירה ג'נה אורטגה ששובה את הלב כנערה שחוותה מקרה ירי המוני בבית ספרה, וביחד עם חבריה מנסה להתמודד עם הטראומה בסיוע סמים וסקס. השחקן ממוצא פיליפיני רוג'ליו בלגטס זכה בפרס על הופעתו כרווק ביישן בדרמה הקנדית Islands של מרטין אדרליין בעוד שקלי קארי ואנג'ליק מולינה זכו בפרס על שלל פעילותן לטובת הפקת הדרמה הקומית הקטנה המרירה I'm Fine, בה מגלמת קארי אם חד הורית חסרת בית בתקופת הקורונה.
1 צפייה בגלריה
מתוך The Fallout
מתוך The Fallout
מתוך The Fallout
בתחרות התיעודית זכה כאמור ג'רמי וורקמן על הפורטרט הדוקומנטרי של אמנית הדומינו הצעירה לילי הבש. Lily Topples The World גדוש במראות מרהיבים של מבני ענק צבעוניים של דומינו שמעצבת הבש, ואשר הופכים לספקטקל מרהיב בזמן אמת. אלה משולבים בסיפור חייה של הנערה האסיאתית שאומצה על ידי זוג הורים יהודים בארצות הברית ובתמיכתם הפכה לשם דבר בתחומה. לציון לשבח על אינטימיות קולנועית זכה הדוקו Introducing, Selma Blair של רייצ'ל פלייט שמתעדת מקרוב את השחקנית סלמה בלייר. ציון לשבח נוסף על פעילות לטובת צדק חברתי קיבל הבמאי ניקולס ברוקמן על Not Going Quitely המתעד את הקמפיין שמוביל אדי ברקן, אמריקני ממוצא ישראלי שלקה במחלת ALS, לטובת ביטוח בריאות בארצות הברית.
כזכור, בשנה שעברה זכה בפרס הסרט הקצר הטוב ביותר הבמאי הישראלי תומר שושן עם סרטו "עין לבנה", שעתה מועמד לאוסקר בקטגוריה הקצרה. השנה זכה בפרס מיץ' קאליסה עם Play it Safe שכמו "עין לבנה" עוסק בדעות קדומות על מפתח של גזע.