הישג לתעשיית הטלוויזיה בישראל: סדרת הטלוויזיה "טהרן", שתעלה לשידור בקרוב בכאן, נמכרה לשירות הסטרימינג של חברת אפל האמריקנית, וצפויה לעלות שם לשידור בגרסה הישראלית שלה.
בשורה משמחת נוספת היא כי שירות הסטרימינג של אמזון, אמזון פריים, הזמין עונה שלמה לעיבוד אמריקני של הסדרה הישראלית מבית yes, "על הספקטרום".
"טהרן" מגוללת את סיפורה של תמר רביניאן, האקרית צעירה מיחידת 8200 שמסופחת למוסד ונשלחת תחת זהות בדויה לטהרן למשימה מסוכנת, שאמורה לתמוך בתקיפת מתקני הגרעין באיראן. בסדרה מככבים בין היתר ניב סולטן, מנשה נוי, לירז צ'רכי, אסתי ירושלמי, וכן שון טאוב ונאביד נגהאבן ("הומלנד").
2 צפייה בגלריה
מתוך "טהרן"
מתוך "טהרן"
מתוך "טהרן"
(צילום מסך, באדיבות כאן - תאגיד השידור הישראלי)
"זהו הישג חסר תקדים לגוף שידור צעיר שהתחיל את פועלו לפני שלוש שנים בלבד", אמר מנכ"ל כאן אלדד קובלנץ, "לא זו בלבד שהפכנו ליצרן התוכן הגדול והאיכותי בישראל, כעת אנו גם אור לגויים".
עסקת המכירה של הסדרה נעשתה על ידי ענקית הפצת התכנים הקנדית, Cineflix Rights, שולה ודנה הפקות ו-paper plane productions. את הסדרה יצרו משה זונדר, דנה עדן ומאור כהן, כתבו משה זונדר ועמרי שנהר וביים דני סירקין. מפיקיה השותפים הם ג'וליאן לרו ואלון ארניה.
2 צפייה בגלריה
"על הספקטרום"
"על הספקטרום"
עוד גאווה ישראלית. "על הספקטרום"
(באדיבות yes)
לחגיגה הישראלית בחו"ל מצטרפת כאמור גם הסדרה של yes, "על הספקטרום", שתזכה לעיבוד אמריקני משלה, שאת תסריטה יוביל התסריטאי והמפיק ג'ייסון קייטמס, שבנו נמצא על הסקפטרום האוטיסטי בעצמו, מה שמתכתב עם עלילת הסדרה שיצרו דנה אידיסיס (בהשראת אחיה האוטיסט, גיא) ויובל שפרמן, בהפקת אודי סגל.