ג'יימס מייקל טיילר, שגילם את דמותו האיקונית של גאנת'ר בסדרה "חברים", חשף כי הוא נאבק בסרטן הערמונית, הנמצא כעת בשלבו הרביעי.
3 צפייה בגלריה
ג'יימס מייקל טיילר מתוך פרק האיחוד של "חברים"
ג'יימס מייקל טיילר מתוך פרק האיחוד של "חברים"
ג'יימס מייקל טיילר מתוך פרק האיחוד של "חברים"
(צילום מסך)
השחקן לשעבר בן ה-59 סיפר ל-Today, תוכנית הבוקר של רשת NBC, כי הוא אובחן כחולה סרטן בספטמבר 2018 במהלך בדיקה שגרתית, וכי מאז המחלה התפשטה לחלקים נוספים בגופו, כולל לעצמותיו ולעמוד השדרה שלו. לדבריו, בשלב זה הוא כבר אינו יכול ללכת בעקבות האגרסיביות של הסרטן, ששיתק את פלג גופו התחתון.
3 צפייה בגלריה
ג'יימס מייקל טיילר מתוך "חברים"
ג'יימס מייקל טיילר מתוך "חברים"
ג'יימס מייקל טיילר מתוך "חברים"
(צילום מסך)
"אובחנתי עם סרטן הערמונית במצב מתקדם, שהתפשט לעצמותיי", הוא סיפר, "התמודדתי עם האבחנה הזאת בשלוש השנים האחרונות. הוא כרגע בשלב 4, שלב מאוחר. כך שבסופו של דבר זה ככל הנראה יתפוס אותי".
עוד סיפר טיילר כי הרופאים היו אופטימיים בשלב האבחנה הראשוני וכי בזמנו עבר טיפול ש"עבד בצורה נהדרת במשך שנה" ואפשר לו להמשיך לחזור לשגרת חייו, אך עם התפרצות נגיף הקורונה החלו להיווצר מוטציות בגופו, שעברו גם לעצמותיו ולעמוד השדרה שלו, וכתוצאה מכך הביאו לשיתוק פלג גופו התחתון. "פספסתי תור לרופא, וזה לא היה דבר טוב. אז הסרטן החליט להתפשט בזמן המגפה - וכך הוא התקדם".
טיילר, כזכור, גילם במשך עשר עונותיה של "חברים" את מנהל בית הקפה הקבוע של השישייה, "סנטרל פרק", ורק לפני מספר שבועות השתתף וירטואלית בפרק האיחוד של הסדרה, ששודר ב-HBO מקס. בריאיון הוא סיפר כי מחלתו היא שמנעה ממנו להצטרף לקאסט פיזית. "רציתי לקחת באיחוד חלק, ובהתחלה תיכננתי להצטרף אליהם על הבמה, לכל הפחות, ולקחת חלק בחגיגות… זה היה חמוץ-מתוק, אם להודות. שמחתי מאוד לקחת חלק. זאת הייתה החלטה שלי לא להגיע פיזית ולהשתתף דרך הזום, כי לא רציתי להיות זה שמעכיר את האווירה. לא רציתי להיות כזה 'ואה, אגב, לגאנת'ר יש סרטן'".
3 צפייה בגלריה
ג'יימס מייקל טיילר
ג'יימס מייקל טיילר
ג'יימס מייקל טיילר
(צילום מסך)
בנוסף, סיפר כי רבים מחבריו לתכניות, כמו גם מפיקי התוכנית, מודעים להתמודדתו עם סרטן. בימים אלה הוא עובר טיפולי כימותרפיה, ומנצל את ההזדמנות לעודד גברים לבקש מרופאיהם בדיקת PSA - בדיקת אנטיגן סגולי של הערמונית - גם אם אינם מבחינים באף סימפטום. "יש אופציות נוספות לטיפול עבור גברים אם הם מאבחנים את המחלה בזמן, לא כמוני… בפעם הבאה שאתם הולכים לרופא, בקשו את הבדיקה הבסיסית הזו באופן שנתי. זה ניתן לזיהוי בקלות… אם המחלה מתפשטת מעבר לערמונית אל העצמות - דבר נפוץ למדי - זה עלול להיות קשה יותר להתמודדות".
כעת, לדבריו, הוא מתמודד עם המחלה והטיפולים באמצעות "חוש הומור מפותח", ומספר כי הוא מציב לעצמו מטרות כדי לעזור לעצמו לעבור את זה. "זה גרם לי, אישית, להבין כמה חשוב כל רגע, כל יום. אל תוותרו, תמשיכו להיאבק, אל תתנו לעצמכם לשקוע והציבו לעצמכם מטרות. תציבו מטרות. המטרה שלי בשנה החולפת היה להגיע לגיל 59. עשיתי את זה ב-28 במאי. המטרה הנוכחית שלי היא להציל לפחות חיים של אדם אחד בעזרת החשיפה של המחלה שלי. זאת הסיבה היחידה שבגללה יצאתי עם החדשות. זה התפקיד החדש שלי".