לפני 23 שנה עלתה לשידור "באפי ציידת הערפדים", סדרת ז'אנר קטנה על קוטלת ערפדים מתבגרת והחברים האאוטסיידרים שלה מהתיכון. אף שסכנת הביטול ריחפה מעליה לאורך שידורה היא צברה עדת מעריצים נאמנה ועם השנים הפכה לקאלט. עד היום היא נחשבת לאחת הסדרות הטובות והמכוננות והדמויות שלה נשארו בלב המעריצים גם שני עשורים אחרי. אחד מהם היה אנג'ל, הערפד המיוסר בעל המצפון ואהבתה הראשונה של באפי, בגילומו של דיוויד בוריאנז.
4 צפייה בגלריה
דיוויד בוריאנז
דיוויד בוריאנז
דיוויד בוריאנז
(צילום: AP)
בוריאנז היה בן 27 כשהתקבל לתפקיד (כיום הוא בן 50) וזו הייתה ההופעה המשמעותית הראשונה שלו. אחרי שלוש עונות נהדרות ב"באפי", בהן הוא שבר לא פעם את לב המעריצות, הוא כיכב בסדרת ספין-אוף משלו, "אנג'ל", שגוללה את הרפתקאותיו של הערפד ברחובות לוס אנג'לס. להבדיל משאר הקאסט של "באפי", שנעלם ברובו מהתודעה (למעט אליסון הניגן, אולי), בוריאנז המשיך לעבוד לאורך השנים בטלוויזיה, וכיכב בין השאר ב-12 העונות של "בונז" וכיום הוא מוביל את הסדרה "אריות הים" שעלתה לאחרונה לעונה שלישית ב-yes ACTION.
הסדרה (המשודרת בימי ב', 22:00) מגוללת את סיפורה של יחידת העילית של חיל הים האמריקני שאמונה על פעולות חשאיות למיגור טרור עולמי. היא מוכרת בעיקר בזכות המבצע שלה לחיסול אוסמה בן לאדן, אבל לאורך 40 השנה האחרונות (מאז שיחידת העילית הוקמה) היא פעלה בכל העולם כולו וחיסלה תאי טרור. בוריאנז מגלם את ג'ייסון הייז, אחד המפקדים ביחידה הנחשבת, והוא מוביל בעקבותיו שורה של לוחמים נחושים ואמיצים.
בימים אלה, כמו רוב העולם המערבי, בוריאנז מעביר את זמנו בעיקר בביתו בהידן הילס שבקליפורניה עם משפחתו, והוא משתדל להעריך את הרגעים הקטנים של החיים החדשים שנכפו עליו ועל רוב האנושות. "אני מנסה לבשל קצת ונשאר אקטיבי בתוך הבית. המשפחה שלי גרה בצפון העיר אז אנחנו רחוקים מהטירוף וזה מאפשר לנו לטייל בשכונה ולצאת להליכות", הוא אומר בריאיון טלפוני ל-ynet. "זה נחמד להיות נוכח ברגעים הקטנים של החיים, אני חושב שקצת איבדנו את זה וזו הזדמנות טובה לקחת צעד אחורה ולהעריך אותם מחדש".
4 צפייה בגלריה
מתוך "אריות הים"
מתוך "אריות הים"
מתוך "אריות הים"
(צילום: Aleksandar Letic/CBS באדיבות yes)
ההפקה של התוכנית נפגעה? "היינו קרובים לסיום עם שני הפרקים האחרונים אז קיצרנו אותם קצת ואנחנו נחזור לצלם בסביבה מוגנת".
בשנים האחרונות נראה שיש גל מתמשך של סדרות שעוסקות בלוחמה בטרור - "הומלנד" ו"פאודה" למשל. למה לדעתך אנשים נמשכים לזה? "אני לא רואה את זה כטרנד. אנחנו עושים סדרה על חיים של אנשים ועל איך העבודה משפיעה עליהם. הם פועלים ביחידה מאוד סודית ולדעתי אנשים פשוט מתעניינים לגלות מי באמת מגן עליהם בזמן שהם הולכים לישון".
חלק מהסיפורים בסדרה מבוססים על סיפורים אמיתיים ובמהלך יצירתה הצוות והשחקנים נשענים על תחקיר מעמיק, אבל מעבר לאקשן ולדיוק בפרטים - יש דגש רב על הדמויות ועל המצבים הרגשיים השונים שהם מתמודדים איתם. "אנחנו רואים איזון בין החיים הפרטיים של הייז לחיים בצוות שלו. אנחנו לא מעוניינים להעביר מסר פוליטי, אנחנו סדרה על מקום העבודה ואנחנו בוחנים איך זה משפיע על הדמויות. יש לנו איזון טוב בין אקשן להבנת הדמויות ואנחנו מצלמים בסגנון דוקו שמעט מאוד סדרות משתמשות בו. זה שמייחד את הסדרה שלנו", מוסיף בוריאנז.
בעונה הנוכחית "הסתובבתם" בכל העולם, בסרביה ובקוסטה ריקה למשל, יש מצב לקפיצה לישראל? "זה יכול להיות מעניין, לראות דינמיקה בין הכוחות בישראל לכוחות שלנו. אם יהיה לנו סיפור כזה ייתכן ונשמח לשלב אותו. אנחנו גאים שאנחנו זזים הרבה בעולם, אנחנו משתדלים להיות כמה שיותר בחוץ וזו סדרה שמבוססת על לוקיישנים".
4 צפייה בגלריה
מתוך "אריות הים"
מתוך "אריות הים"
מתוך "אריות הים"
(צילום: Eric Ray Davidson/CBS באדיבות yes)
בוריאנז בן ה-50 אולי כבר לא השחקן הצעיר הנלהב שיבצע פעלולים בקלות, אבל הוא בכל זאת משתדל לעשות אותם בעצמו. "אני מתעייף ממש. 22 פרקים בעונה זה מסע ארוך. גם כשאתה מסיים אתה חייב להיות בכושר. זה חשוב שתהיה לך מנטליות של אימונים כי אנחנו מצלמים עם ציוד רב. אני משתדל לעשות את רובם. אתה חייב להיות מוכן ואז להתאמן ואז לנמנם ואז להתחיל שוב".
כמו דמויות רבות של בוריאנז בעבר, גם בסדרה הנוכחית הוא מגלם גבר שאינו פנוי רגשית. במידה מסוימת זה מחזיר אותו לאנג'ל, התפקיד המשמעותי הראשון שלו, שהבעות הפנים המיוסרות שלו הפכו לסימן היכר. אבל גם ב"בונז" הוא גילם סוכן FBI שמכור לעבודה וגם בתפקיד הנוכחי הוא מתקשה לנהל מערכות יחסים בגלל העבודה שלו. "אני לא מחפש את זה", הוא צוחק כשאני מציינת את זה לפניו, "יצא שהתפקיד הזה הוא של מישהו שקופץ ממקום למקום וזה רלוונטי לסיפור".
בתור אנג'ל, היית הקראש הטלוויזיוני הראשון של הרבה בנות. "כן, זו הייתה סדרה נהדרת".
כשעשיתם את "באפי" חשבתם שעוד 20 שנה אנשים ימשיכו לדבר עליה? "אני ממש לא חשבתי ככה. אני פשוט שמחתי לעבוד ולקחת חלק גם ב'באפי' וגם ב'אנג'ל', שתיהן סדרות מצוינות. אני משתדל לרוב להיות נוכח בזמן ובמקום ולהתמקד בעבודה שלי וזה עושה אותי קצת מכור לעבודה".
4 צפייה בגלריה
אנג'ל באפי דיוויד בוריאנז
אנג'ל באפי דיוויד בוריאנז
האהבה הראשונה של באפי. מתוך "באפי ציידת הערפדים"
(צילום מסך)
מה לגבי איחוד? "אני לא חושב שזה יקרה, אני לא בקטע של דברים כאלה. כשאני חושב על 'באפי' אני בעיקר זוכר את הבחור הצעיר שרצה לעבוד ונתקל בסיפור נהדר. היה לי מזל גדול לעבוד עם מפיקים נהדרים שהמשיכו לעבוד בתעשייה ולעשות פרויקטים אחרים, אז אנג'ל הוא חלק מתהליך ההתפתחות שלי כשחקן וכאמן. אתה משתמש בכל החוויות האלה והן כולם צעדים לעתיד".
בשנים האחרונות מדברים על ריבוט ל"באפי" עם קוטלת שחורה, מה אתה חושב על זה? "הז'אנר הזה הוא לא העולם שלי, אבל אם יש יוצר שרוצה לפתוח דלתות למעריצים חדשים ולפתח דמויות חדשות - זה בסדר מבחינתי. זה לא משהו שמטריד אותי. כשמספרים סיפור צריך שיהיה סיפור טוב, הדרך היחידה להשיג זאת היא בעזרת דמויות ועלילה והכל מתחיל בזכות האנשים שעומדים מאחורי זה. אם הם רוצים לעשות את זה הם צריכים להיות נכונים עם הדמויות שלהם ועם העולם שלהם. זה עולם גדול אז אפשר לקחת את זה לכל מקום".
אתה שומר על קשר עם החבורה? "לא ממש, אני גם לא רואה אותם בכלל. כריזמה (קרפנטר, שגילמה את קורדיליה. א"ט) היא אולי היחידה ששמרתי איתה על קשר. עבדתי עם הרבה אנשים נהדרים אבל התרחקנו והם עושים את הדברים שלהם".
אנג'ל היה התפקיד הראשון הגדול שלך, מה לקחת ממנו לתפקידים הבאים שלך? "אני חושב ששחקן לא צריך לקחת כמובן מאליו את הדמות שלו, והוא תמיד צריך לעבוד ולפתח אותה. הייתי אז בחור צעיר וכשאני מסתכל אחורה, ב'באפי' הבנתי איך הפקה עובדת, איך מפיקים מתנהלים, איך לפתח את הדמות שלי - שזה משהו שאני שם עליו הרבה דגש. אני תמיד אומר לאנשים שמגיעים לתוכניות בפעם הראשונה שלהם - תרשמו לעצמכם הערות ותובנות ותנצלו את הסביבה - כי זה יכול להיגמר ממש מהר. ככה אני למדתי, אז לקחתי הרבה מהתקופה ההיא".