אחרי שבועיים במהלכם אולפני האחים וורנר ושותפיהם בערוץ HBO מקס שלטו בסדר היום הציבורי והבידורי על רקע ההחלטה להפיץ את סרטיהם הבאים בסטרימינג, החליטו בדיסני להשיב מלחמת על תשומת הלב התקשורתית עם הכרזות על הפקות חדשות מהיקום של "מלחמת הכוכבים", והמון תוכן חדש ונוצץ שצפוי לרענן את ההיצע של דיסני פלוס. עם ההשקעה העצומה שהנהלת דיסני מתכוונת להקדיש לסדרות וסרטים חדשים בהפקת שלל חברות הבת של החברה - לוקאספילם, מארוול, פיקסאר ואחרים - אין פלא שראשי תאגיד הבידור הענק צופים כי ב-2024 יהיו לדיסני פלוס בסביבות רבע מיליארד מינויים, פי שלושה מקהל המנויים הנוכחי שהצטרפו מאז השקת השירותבנובמבר האחרון. הנתונים והעדכונים החדשים הוצגו אמש (ו') בפני מנהלי דיסני ומשקיעיו ונתנו להם סיבה לחייך גם בעיצומו של משבר הקורונה, תוך תקווה לרווחי ענק עם סיומו. כך הבטיחו יו"ר התאגיד בוב אייגר והמנכ"ל בוב צ'אפק עם הסיסמה "איכות מביאה ערך".
5 צפייה בגלריה
מתוך "המנדלוריאן"
מתוך "המנדלוריאן"
מתוך "המנדלוריאן"
(צילום: +Disney)
את ההסתערות של דיסני על המסך הקטן והגדול מובילה חברת לוקאספילם העומדת מאחורי הפרנצ'ייז של "מלחמת הכוכבים". ההצלחה הגדולה של "המנדלוריאן" - סדרת הלייב-אקשן הראשונה שמתחוללת ביקום של ג'ורג' לוקאס - הניעה את המהלך לכיוון הגלקסיה הרחוקה רחוקה, שנראית קצת יותר קרובה וגדושה. ג'ון פאברו ודייב פילוני שהובילו את "המנדלוריאן" למעמדה הנוכחי כסדרת הדגל של דיסני פלוס, יהיו אחראים גם על הפקת שתי סדרות נוספות. "אסוקה" תהיה מבוססת על דמותה של אסוקה טאנו, חניכתו הנמרצת והנועזת של אנקין סקייווקר, אשר כיכבה בסדרות האנימציה "מלחמות המשובטים" ו"מורדים". רוסאריו דוסון שצצה לרגע כאסוקה הבוגרת בעונה החדשה של "המנדלוריאן", תוביל בתפקיד זה גם בסדרה החדשה. Rangers of The New Republic תשתלב בעלילות "המנדלוריאן" בדרך שעדיין לא נחשפה.
5 צפייה בגלריה
ג'ון פאברו
ג'ון פאברו
ג'ון פאברו
(צילום: AP)
בשורה מרעישה יותר עבור מעריצי "מלחמת הכוכבים", ולא בהכרח באופן חיובית, היא ההכרזה על הסדרה "אובי וואן קנובי" שתוקדש לדמותו של אביר הג'דיי אותו הכרנו לראשונה ב"תקווה חדשה" מ-1977 בגילומו של אלק גינס, ובטרילוגיית הפריקוולים בגילומו של יואן מקגרגור. בעבר כבר נודע שמקגרגור ישוב לתפקיד גם בסדרה החדשה שתביים דברה צ'או, אבל ההפתעה השנויה במחלוקת היא חזרתו של היידן כריסטנסן המושמץ, שהיה שם בפריקוולים לצד השחקן הסקוטי בתפקיד אנקין סקייווקר, ועתיד לשוב לעולם של "מלחמת הכוכבים", הפעם כדארת' ויידר (הגלגול המכני האפל של אנקין). השניים ייפגשו לעימות נוסף אחרי הדו-קרב ביניהם שהתרחש ב"נקמת הסית'" - האחרון בין סרטי הפריקוולים. "זה היה מסע יוצא מן הכלל לגלם את אנקין סקייווקר", אמר כריסטנסן, "אני מתרגש לעבוד עם יואן שוב. מרגיש טוב לחזור". לא בטח שהמעריצים חולקים את העונג הזה מצדם.
מרגשת יותר תהיה חזרתה של הדמות האיקונית לאנדו קלריסיאן, איתה עשינו היכרות ראשונית ב"האימפריה מכה שנית" מ-1980 בגילומו של בילי די וויליאמס, ולאחרונה ב"סולו" מ-2018, בגילומו של דונלד גלובר. לא ברור מי יגלם את הנוכל המקסים, אבל כן ידוע שעל הסדרה יופקד - לפי כללי התקינות הפוליטית - יוצר אפרו-אמריקני, וויין סימיאן שביים את Dear White People. דמות עדכנית יותר היא קסיאן אנדור שהופיע לראשונה ב"רוג 1" מ-2017 בגילומו של דייגו לונה. השחקן המקסיקני ישוב לתפקיד מרגל מטעם המורדים באימפריה, במסגרת הסדרה "אנדור" שיביים טוני גילרוי, ואמורה לעלות ב-2022 כמותחן המתרחש ביקום של "מלחמת הכוכבים". סטלן סקושגורד, אדריה אריונה, פיונה שואו וג'נבייב או'ריילי ייקחו חלק בהפקה שצילומיה נפתחו לפני שלושה שבועות.
ברוח הזמן על כדור הארץ שלנו, נשיאת לוקאספילם קתלין קנדי בונה נבחרת נשית, כשלדברה צ'או מצטרפת גם לסלי הדלנד, יוצרת הסדרה "בובה רוסית" (נטפליקס), שתעמול על סדרת מתח מסתורית בשם The Acolyte שעדיין לא ברור מה ומי יעמוד במרכזה. את הנבחרת של קנדי תוביל מי שהפכה לסמל נשי בהוליווד, פטי ג'נקינס. הקולנועית, שפרצה לקדמת הבמה עם "וונדר וומן" ב-2017, והשתרבבה לשיח העירני על מדיניות ההפצה של אולפני האחים וורנר עם ההחלטה להשיק את "וונדר וומן 1984" בסטרימינג, מונתה לבמאית סרט חדש ומסקרן בשם "טייסת רוג" (Rogue Squadron). הסרט עתיד לעלות ב-2023 בבתי הקולנוע (במידה ויישארו כאלה אחרי מכת הקורונה) וילווה את ייסודה של טייסת נועזת בכוחות המורדים. בסרטון מקדים ששיחררה ג'נקינס בטוויטר, סיפרה כי מדובר בהגשמת חלום ילדות כבת לטייס קרב בצבא האמריקני שהלך לעולמו בעת מילוי תפקידו.
"כבת לטייס קרב, הזיכרונות היפים ביותר בחיי היו לראות את הטייסת של אבי ממריאה בכל בוקר עם מטוסי ה-F4. ולשמוע ולהרגיש את העוצמה והחן המרעימים. כשהוא הלך לעולמו בשירות המדינה הזאת, זה הצית אצלי תשוקה בוערת שיום אחד אנתב את כל הרגשות הללו לסרט אחד גדול. כשהסיפור המושלם הגיע בשילוב עם אהבה אמיתית נוספת שלי, העולם של 'מלחמת הכוכבים' שאין דומה לו, ידעתי שסוף סוף מצאתי את הסרט הבא שלי. אני חשה כבוד רב ונרגשת לקחת אותו על עצמי". והבוסית קתלין קנדי הוסיפה: "פטי ביססה את עצמה כאחת מהבמאיות המובילות בתעשיית הקולנוע כיום. יש לה חזון והיא יודעת איך לאזן בין אקשן ללב, ואני לא יכולה לחכות לראות מה היא תעשה בגלקסיה של 'מלחמת הכוכבים'". בהזדמנות זו חלקה קנדי גם מחמאות לבמאי טייקה וואיטיטי ("תור ראגנרוק", "ג'וג'ו ראביט") שעובד על סרט אחר משלו ביקום של "מלחמת הכוכבים": "הגישה של טייקה ל'מלחמת הכוכבים' תהייה רעננה, לא צפויה ומיוחדת. הכישרון הענק וחוש ההומור שלו יבטיחו מסע בלתי נשכח לצופים".
5 צפייה בגלריה
גל גדות ופטי ג'נקינס על הסט של "וונדר וומן"
גל גדות ופטי ג'נקינס על הסט של "וונדר וומן"
גל גדות ופטי ג'נקינס על הסט של "וונדר וומן"
(צילום: AP)
לוקאספילם לא תזניח גם את חטיבת האנימציה שלה ותשיק שלוש סדרות חדשות: The Bad Batch, Visions ו-Droid Story. מעניין לא פחות הוא המהלך של קנדי ודיסני להחזיר למסך את הפנטזיה הקולנועית "ווילו והנסיכה" שביים רון הווארד ב-1988 תחת השגחתו של ג'ורג' לוקאס ככותב ומפיק. הבמאי ג'ון צ'ו ישתף פעולה עם ווריק דיוויס, חבר של כבוד בלוקאספילם, שישוב לתפקיד ווילו נמוך הקומה - רק שהפעם, על המסך הקטן. לוקאספילם אף יפיקו את חידוש המורשת הקולנועית של אינדיאנה ג'ונס עם הבמאי ג'יימס מנגולד, ויפתחו עיבוד קולנועי לספר Children of Blood and Bone מאת טומי אדיימי העוסק בנערה אפריקאית במאבק על קסמו של השבט שלה.
מי מבין מנהלי ומשקיעי דיסני שלא התרשם מהתוכניות של לוקאספילם, היה יכול להתענג על הפרויקטים מבית מארוול, הקורמים עור וגידים אפילו בעיצומה של מגפת הקורונה. הסדרה "ונדהויז'ן" (WandaVision), המבוססת על דמותם של חברי הנוקמים ונדה מקסימוף/סקרלט וויץ' (אליזבת אולסן) ו-וויז'ן (פול בטאני) תהיה הראשונה לעלות בדיסני פלוס, כבר בינואר הקרוב, ולהצטרף ל"המנדלוריאן", שבינתיים די בודדת שם בפסגת הערוץ החדש. גם בגזרת סדרת גיבורי העל הבאה בתור, "הפלקון וחייל החורף", יש התפתחויות - טריילר ראשון הוצג בכיכובם של אנתוני מקי וסבסטיאן סטן, שחוזרים לתפקידיהם מסרטי "הנוקמים". בניגוד לאווירה הנוסטלגית והקומית משהו של "ונדהוויז'ן", נראה כי פה האקשן צפוי לתת את הטון, החל ממרץ 2021.
מצעד גיבורי העל של מארוול ימשיך במאי 2021 עם עליית הסדרה "לוקי" בכיכובו של טום הידלסטון כאל הנורדי הערמומי, ובשלב מאוחר יותר של השנה נעשה היכרות עם הסדרה "הוקאיי" המבוססת על דמותו של הצלף הנוקם קלינט ברטון, אותו גילם ג'רמי רנר בסרטי "הנוקמים". בסדרה, תומר דמותו בגרסה נשית שלו, אותה תגלם היילי סטיינפלד. שתי סדרות חדשות עליהן הכריז נשיא מארוול קווין פייגי הן Ironheart אשר תתחקה אחר ההיסטוריה של טוני סטארק (איירון-מן) ובה יככב דון צ'ידל בתפקיד המוכר לו מסרטי "הנוקמים" - קולונל ג'יימס רודס, ו-Secret Invasion שתוקדש למפקד ארגון S.H.I.E.L.D ניק פיורי. סמואל ל. ג'קסון ישוב לגלם אותו ובן מנדלסון לוהק כנבל שמולו.
לפייגי היו גם עדכונים לגבי הגזרה הקולנועית של מארוול שלקחה הפסקה אחרי "הנוקמים: סוף המשחק" ב-2019, לא מעט בגלל הקורונה (יציאת "אלמנה שחורה" נדחתה לשנה הבאה). נשיא האולפנים אישר כי אין כוונה ללהק שחקן אחר לתפקיד המלך טצ'אלה במקומו של צ'דוויק בוזמן המנוח, לקראת הסרט "פנתר שחור 2" שעתיד לצאת בקיץ 2022. עם זאת ההפקה ממשיכה בהובלת הבמאי ריאן קוגלר שיצטרך להתאים את התסריט למציאות החדשה. מנגד, פייטון ריד עובד על פיתוח סרט שלישי המוקדש לדמויות אנטמן והצרעה. שמו יהיה Ant-Man and the Wasp: Quantumania ופול ראד יככב בו לצד אוונג'לין לילי, מייקל דגלאס ומישל פייפר, כשהפעם יתייצב מולו הנבל קאנג הכובש בגילומו של ג'ונתן מייג'ורס. בנוסף לכל אלה, מארוול עמלים על סרט חדש של ארבעת המופלאים, וג'יימס גאן יפיק ספיישל טלוויזיוני ל"שומרי הגלקסיה" שלו לשידור בדיסני פלוס.
לחגיגה מצטרפים כמובן גם החברים מסטודיו האנימציה פיקסאר, שיפיקו בקרוב שלושה סרטים: "לוקה", Turning Red וגם "לייטייר" שיספר את סיפורו של באז לייטייר (שנות אור), בובת האסטרונאוט מ"צעצוע של סיפור". כמו כן הסטודיו יפיק שלל סדרות חדשות לדיסני פלוס, ביניהן אחת שמבוססת על סרטי "מכוניות". גם מאיירי הבית של דיסני יעבדו לא מעט בתקופה הקרובה כדי לפתח את שלל הסדרות שיצאו מתוך חטיבת האנימציה הוותיקה של האולפנים. התרומה של נשיונל גיאוגרפיק למאמץ הקבוצתי של דיסני פלוס, לאחר רכישתה במסגרת הסכם רכישת ענקית המדיה פוקס ושלל נכסיה, תתמצה בשתי סדרות טבע חדשות בהובלת שני כוכבים הוליוודיים. וויל סמית' ילווה בנוכחותו את Welcome to Earth שתעסוק בתופעות מסתוריות בכדור הארץ, בעוד שכריס המסוורת' יספר לנו על הפוטנציאל הבלתי נדלה של הגוף האנושי ב-Limitless.

5 צפייה בגלריה
באז שנות אור
באז שנות אור
באז שנות אור
(Gettyimages)

בנוסף לכל אלה, נודע כי סדרת הריאליטי "הקרדשיאנס", שבספטמבר האחרון הוכרז על פרישתה לגמלאות, מצאה לעצמה חיים חדשים בחסות דיסני. התכנים הבוטים אולי לא מתאימים לקהל הצעיר של דיסני פלוס, אבל בתאגיד ינסו למקסם את קסמם בערוץ הולו שבבעלותם ופונה לצופים מבוגרים יותר. הולו תארח גם סדרה חדשה של נואה האולי, האיש מאחורי "פארגו" ו"לגיון", ואשר תשאב את מקורותיה מהעולם הקולנועי של "הנוסע השמיני".

5 צפייה בגלריה
קים קרדשיאן
קים קרדשיאן
קים קרדשיאן
(צילום: AP)