זמן קצר לפני פרסום גזר דינו של המפיק שהורשע באונס ותקיפה מינית היום (ד'), מסמכים חדשים חושפים כי הארווי ויינשטיין קרא ב-2017 להרוג את כוכבת "חברים", ג'ניפר אניסטון.
ויינשטיין כתב את הדברים באוקטובר אותה שנה, במייל בו השיב לעיתונאי שביקש את תגובתו. לטענת העיתונאי אניסטון האשימה את ויינשטיין ואמרה כי מישש אותה. בדיעבד, נודע כי אניסטון מעולם לא טענה את הדברים הללו.
2 צפייה בגלריה
הארווי וינשטיין, ג'ניפר אניסטון
הארווי וינשטיין, ג'ניפר אניסטון
הארווי וינשטיין, ג'ניפר אניסטון
(צילום: AP)
העיתונאי, שעובד בצהובון "הנשיונל אינקוויירר", פנה למי שהייתה אז הדוברת של ויינשטיין - מומחית לניהול משברים בשם סאלי הופמייסטר, שהמפיק שכר זמן קצר לאחר שהחלו לצוף הדיווחים הראשונים על ההטרדות והתקיפות המיניות. "הנשיונל אינקוויירר מתכנן לפרסם כתבה על כך שג'ניפר אניסטון הותקפה מינית על ידי הארווי ויינשטיין", כתב להם העיתונאי וביקש את תגובת המפיק בנושא. ויינשטיין הגיב להודעתו: "ג'ניפר אניסטון צריכה למות".
2 צפייה בגלריה
הארווי ויינשטיין
הארווי ויינשטיין
הארווי ויינשטיין
(צילום: David Dee Delgado/GettyimagesIL)
כשמגזין "וראייטי" פנה אז לדובריה של השחקנית בנוגע להאשמות המדוברות, הם מיהרו להכחיש: "טענות הנשיונל אינקוויירר כוזבות. ג'ניפר מעולם לא הוטרדה או הותקפה על ידי הארווי".
המייל, ובו האיום על חייה של אניסטון, נמצא במאגר של כ-1,000 מסמכים חסויים בבית המשפט בניו יורק, שהותרו לקריאה לקראת פרסום גזר הדין.המסמכים חושפים גם את לחציו הגוברים של ויינשטיין עם חשיפת מעלליו על ידי "ניו יורק טיימס" ו"ניו יורקר" ועליית תנועת MeToo. בתכתובות מיילים פנה המפיק בתחנונים לעזרתם של סוכנים בכירים בתעשיית הבידור, מנהלי רשתות טלוויזיה, פוליטיקאים ומיליארדרים כמו ראש עיריית ניו יורק לשעבר מייקל בלומברג ומייסד אמזון ג'ף בזוס.
כזכור, בסוף פברואר הגיע המשפט המתוקשר של המפיק לסיומו, כשחבר המושבעים בניו יורק קבע כי ויינשטיין אשם באונס מדרגה שלישית ובתקיפה מינית. העונש המקסימלי על עבירות אלו הוא 25 שנים בכלא. עם זאת, הוא זוכה בשני סעיפים של התנהגות טורפנית, האישום החמור ביותר שבגינו עלול היה לרצות מאסר עולם.