המוזיקאי דיוויד אולני בן ה-71, הלך לעולמו ביום שבת במהלך הופעתו בפסטיבל מוזיקה בפלורידה.
אולני היה באמצע השיר השלישי בהופעתו השנייה בפסטיבל, כאשר הפסיק לנגן, התנצל ועצם את עיניו. הקהל והמוזיקאים שניגנו לצידו חשבו כי הוא בסך הכל לוקח הפסקה קלה, עד שהבינו מה קרה והורידו אותו מהבמה. רופא שנכח בהופעה ניסה לסייע לו אך לא הצליח - אולני ככל הנראה לקה בליבו. הופעתו הראשונה באותו יום צולמה בווידאו ועלתה ליוטיוב.
1 צפייה בגלריה
דיוויד אולני
דיוויד אולני
דיוויד אולני
(צילום מסך, יוטיוב)
הזמרת איימי ריגבי שהייתה לצידו בהופעה תיארה בפייסבוק את אשר קרה: "הוא היה מאוד שקט, ישב זקוף עם הגיטרה שלו, חבש את הכובע הכי מגניב, וג'קט זמש יפהפה בצבע חלודה שצחקנו עליו כי ירד גשם חזק מחוץ לבית הסירה שבו הופענו".
"דיוויד ניגן שיר, הפסיק, אמר 'אני מצטער' והוריד את הסנטר שלו לעבר החזה", תיאר המוזיקאי סקוט מילר שגם נכח במקום, "הוא לא הוריד את הגיטרה או נפל מהכיסא שלו. זה היה קל ועדין בדיוק כמוהו. הורדנו אותו מהבמה ועשינו כמיטב יכולתנו להחזיר אותו. העולם איבד מישהו טוב אתמול בלילה. אבל עדיין יש לנו את עבודותיו".
אולני היה דמות מרכזית בסצנת הפולק-רוק והאמריקנה, הוא הקליט 20 אלבומים ושיריו זכו לקאברים של אמנים מוכרים כמו אמיליו האריס (שביצעה את Jerusalem Tomorrow ו-Deeper Well מאלבומה זוכה הגראמי), לינדה רונדשטט, סטיב ארל ואחרים. הוא התפרסם כחבר להקת ה-X-Rays שפעלה בתחילת שנות ה-80 וחיממה הופעות של אמנים כמו אלביס קוסטלו. לאחרונה השלים את הקלטות אלבומו האחרון. אמן הפולק המוערך טאונס ואן זנט אמר עליו: "בכל זמן שמישהו שואל אותי מי כותבי המוזיקה המועדפים עליי אני אומר מוצרט, לייטנינג הופקינס, בוב דילן ודייב אולני. דייב אולני הוא אחד מכותבי השירים הטובים שאי פעם שמעתי".
הוא נולד בשנת 1948, עבר לנאשוויל ב-1973 והפך לחלק מסצנת הקאנטרי האלטרנטיבית שכללה את ארל, ואן זנט, גאי קלארק ורודני קרוול. הוא היה ידוע כמי שכותב את שיריו ואפילו סונטות ומספר סיפורים נפלא. בפסטיבל המוזיקה בפלורידה "30A", הוא היה אמור לבצע שלוש הופעות, אך כאמור הלך לעולמו בהופעתו השנייה. בהמשך השבוע היה אמור להופיע בפסטיבל מוזיקה נוסף בניו אורלינס.