במסגרת תחקיר של עיתון "לוס אנג'לס טיימס" אודות התנהלות תא הכתבים הזרים בהוליווד, הגוף שמעניק את פרסי גלובוס הזהב היוקרתיים, נחשף כי הפקת הסדרה "אמילי בפריז" הטיסה יותר מ-30 מחברי האיגוד לפריז לביקור בסט.
3 צפייה בגלריה
מתוך "אמילי בפריז"
מתוך "אמילי בפריז"
החיים הטובים. מתוך "אמילי בפריז"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
התחקיר מתפרסם כחודש לאחר הכרזת המועמדויות לטקס גלובוס הזהב, במהלכן הוכרז כי הסדרה "אמילי בפריז", הקומדיה האוורירית של נטפליקס, מועמדת לשני פרסים: פרס הסדרה הקומית הטובה ביותר ופרס השחקנית ללילי קולינס. הבחירה גרמה ללא מעט הרמות גבות, ורבים תהו כיצד הסדרה עטורת השבחים של HBO, "להרוס אותך", לא זכתה ולו למועמדות אחת. אפילו אחת מהתסריטאיות של "אמילי בפריז" נדרשה לסוגייה ותקפה בחריפות את ההחלטה.
על פי החשיפה, במהלך צילומי "אמילי בפריז" הוטסו יותר מ-30 מחברי איגוד העיתונאים לפריז לצורך ביקור סט, שוכנו במלון פנינסולה היוקרתי (מחיר התחלתי של כ-1,400 דולר ללילה) והוזמנו לסעודה במוזיאון פרטי. "התייחסו אלינו כאל מלכים ומלכות", סיפר אחד מחברי האיגוד. עיתונאים נוספים מגופי תקשורת אחרים הוזמנו לסט גם כן, אך לא בתנאים המפליגים להם זכו חברי תא העיתונאים הזרים של הוליווד. "אין לסדרה הזו מקום באף רשימת הסדרות הטובות של 2020", הודה אחד מחברי האיגוד בפני העיתון, "זו דוגמה למדוע הרבה מאיתנו אומרים שאנו צריכים להשתנות. אם נמשיך כך, אנחנו מזמינים ביקורת ובוז".
3 צפייה בגלריה
מתוך "להרוס אותך", "אמילי בפריז"
מתוך "להרוס אותך", "אמילי בפריז"
אחת פונקה, מהשנייה התעלמו. מתוך "להרוס אותך", "אמילי בפריז"
(צילום: HBO, באדיבות נטפליקס)
התחקיר כולו מחזק את המוניטין המפוקפק של תא הכתבים הזרים, שכבר שנים רבות מעורר מחלוקת באשר לשיקולים המניעים את חבריו בבואם לבחור מועמדים וזוכים לטקס פרסי גלובוס הזהב מדי שנה. ב-1982 עלה הטקס לכותרות כאשר הוענק לשחקנית פיה זאדורה פרס פריצת השנה על משחקה בסרט הנשכח Butterfly, אחרי שהתברר כי בעלה דאז, המיליארדר הישראלי-אמריקני משולם ריקליס, הטיס את חברי האיגוד למלון ריביירה אשר בבעלותו בלאס ווגאס. ב-2011 שוב נבחנו השיקולים של חברי האיגוד, לאחר שהסרט הכושל "התייר" בכיכובם של ג'וני דפ ואנג'לינה ג'ולי, זכה למועמדות בפרס הסרט הקומי/מוזיקלי הטוב ביותר - וזאת למרות ששווק בכלל כסרט מתח. בהמשך, עלו חשדות כי חברת סוני הטיסה את חברי האיגוד ללאס ווגאס, שם פקדו הופעה של הזמרת שר.
3 צפייה בגלריה
הצביעו כי ראו את שר בהופעה? מתוך "התייר"
הצביעו כי ראו את שר בהופעה? מתוך "התייר"
הצביעו כי ראו את שר בהופעה? מתוך "התייר"
(באדיבות yes)
כמו כן, במסגרת התחקיר של העיתון - שעוסק בעיקר באי סדרים כספיים במסגרת האיגוד - עלה גם כי אף אחד מבין 87 חברי האיגוד המכהנים כעת איננו שחור. כבר עם הכרזת המועמדויות, ובמקביל לשבחים על שיא של מועמדויות לנשים השנה, נשמעו קולות הזועמים על כך שבין המועמדויות אין ייצוג הולם ליצירות שחורות בהם "הזהב של נורמן" של הבמאי ספייק לי, "מלקולם ומארי" בכיכובה של זנדאיה, ו"ג'ודאס והמשיח השחור".