מגמת הביטולים העולמית הגיעה גם לברודוויי: מושל ניו יורק אנדרו קומו הורה לעצור כל התכנסות של יותר מ-500 איש, וכפועל יוצא מכך, להפסיק גם את הפעילות בברודוויי.
האיסור יחל היום (ה') בשעה הקרובה - 17:00 בשעון ארצות הברית (23:00 בשעון ישראל) - צעד שייאלץ את עצירתן של 31 הצגות ומחזות זמר, בהם כמה מהפופולריות ביותר, דוגמת "המילטון", "מלך האריות" ועוד. מטעם ליגת הברודוויי, ארגון המייצג מפיקי ובעלי תיאטראות, נאמר כי ההסגר יימשך עד ה-12 באפריל.
בברודוויי ישנם 41 תיאטראות, בהם לפחות 500 מושבים ובחלקם גם יותר מ-1,000. סגירתם למספר שבועות עתידה להוות נזק כלכלי בסך עשרות מיליוני דולרים, שישפיע ישירות על המשקיעים והעובדים. ראש עיריית ניו יורק ביל דה בלאזיו בחן אפשרות לצמצם את כמות האנשים שיורשו להיכנס לתיאטראות, אך המפיקים טענו כי הצעד יהיה הרסני כלכלית עבורם.
הדרישה לסגור את הרובע הגיעה גם מצד איגוד שיוויון השחקנים - איגוד עובדים המייצג 51,000 שחקנים ומנהלי במה, שהביעו דאגה כלפי סיכוני הבריאות שלוקחים חבריה כשהם מופיעים מדי יום מול קהל המורכב ממספר גדול של אנשים. גם מפיקי התיאטרון, שנאלצו להתמודד עם הידלדלות מכירות הכרטיסים ודאגה לקהל הצופים ולעובדיהם, הצטרפו לדרישה. הוראתו של קומו על סגירת ברודוויי כהנחיה ממשלתית, לתקוותם, תאפשר את הפעלת פוליסות הביטוח של המופעים.
1 צפייה בגלריה
מתוך המחזה "ביקור התזמורת" בברודוויי
מתוך המחזה "ביקור התזמורת" בברודוויי
מתוך המחזה "ביקור התזמורת" בברודוויי
(צילום: Matthew Murphy)
לדברי אנשי תעשייה, אורך ההסגר עשוי גם להביא לביטולן המוחלט של כמה מההצגות, שסבלו גם כך מהכנסות נמוכות בשל המצב, ויעדיפו שלא להמשיך על פני לקיחת סיכון בפתיחה מחודשת אך כושלת של הקופות.
בעוד שבתקופת מגפת השפעת ב-1918 הם המשיכו לעבוד כשגרה, בשנים האחרונות תיאטראות ברודוויי נאלצו לסגור לסירוגין את שעריהם בעקבות שיבושי עבודה, מזגי אוויר סוערים וכמובן, פיגועי הטרור ב-11 בספטמבר. מרבית הסגירות היו לימים ספורים, אולם מספר רב של תיאטראות נסגר למשך 19 ימים במהלך שביתת אנשי במה ב-2007, ולמשך 25 ימים במהלך שביתת מוזיקאים ב-1975.