להרוג את זאק אפרון

מתי ואיפה: תחילת יוני, קוויבי.
מה הסיפור: מאז שהושק באפריל האחרון, יש תחושה ששירות הסטרימינג קוויבי - שמציע סדרות עם פרקים קצרים משלל ז'אנרים לצפייה בסלולרי - מדשדש למדי ועסוק יותר בתביעות מול חברת EKO של יוני בלוך מאשר בייצור סדרות בעלות באזז. על כך הם כנראה מנסים לפצות עם "להרוג את זאק אפרון" - סדרת דוקו חדשה שבה השחקן בן ה-32 יוצא למסע בן שלושה שבועות בג'ונגלים של פפואה ניו גינאה, כשברשותו רק ציוד בסיסי ומדריך מקומי.
"אני נוטה לפרוח במצבי קיצון ומחפש אחר הזדמנויות שיאתגרו אותי בכל המישורים", אמר אפרון בעת ההכרזה על הסדרה. "אני נרגש לחקור כל טריטוריה לא מוכרת ולגלות איזו הרפתקה לא צפויה מחכה לי!". ובכן, התברר כי חיכתה לו הרפתקה שכמעט הפכה את שם התוכנית לממשי, כשעל פי הדיווחים אפרון נדבק ב"סוג של מחלת הטיפוס או זיהום חיידקי דומה" בזמן הצילומים, ובשל כך הוטס לבית חולים באוסטרליה. למרבה המזל, כעבור מספר ימי טיפול הוא קיבל אישור מרופאיו לחזור לסיים את הצילומים - ואת התוצאה תוכלו לראות בקרוב. כלומר, אם תטרחו להוריד את אפליקציית קוויבי.

עין קווירית - עונה 5

מתי ואיפה: 5 ביוני, נטפליקס.
מה הסיפור: אם תקופת הקורונה גרמה לכם לקוצר נשימה ולחצים בחזה, תשמחו לגלות ש"עין קווירית", סדרת הדגל של ז'אנר הפיל-גוד בנטפליקס, חוזרת לעונה חמישית ומרימה מתמיד. אחרי שביקרו באטלנטה, בקנזס סיטי ואפילו ביפן, חמישיית המומחים לאופנה, עיצוב ואוכל מגיעה לפילדלפיה כדי לערוך מייקאוברים לחבורה חדשה לגמרי של אנשים הזקוקים לעזרתם.
בין המועמדים שיזכו לטרנספורמציה מצד ג'ונתן, טאן, קראמו, בובי ואנתוני תמצאו כומר שיצא זה עתה מהארון, אמא יחידנית שנאבקת כדי לגדל את בתה, אב שרוצה להשאיר רושם טוב במהלך החתונה של בתו, בחורה שסובלת מחוסר ביטחון עצמי בגלל גובהה ועוד. מניסיון - מדובר בעשרה פרקים שיגרמו לכם להתרגש, לבכות ולצחוק, אז תכינו מראש חבילת טישו וגם כמה נשנושים.
8 צפייה בגלריה
מתוך "עין קווירית" עונה 5
מתוך "עין קווירית" עונה 5
מתוך "עין קווירית", עונה 5
(צילום: באדיבות נטפליקס)

13 סיבות - עונה 4

מתי ואיפה: 5 ביוני, נטפליקס.
מה הסיפור: דרמת הנעורים המטלטלת של נטפליקס, המבוססת על הספר של ג'יי אשר באותו השם, מגיעה לסיומה בעונה הרביעית והאחרונה. מה שהתחיל עם חקירת נסיבות התאבדותה הטרגית של האנה בייקר, תיכוניסטית שסבלה מבריונות והטרדות מיניות מצד בני שכבתה, המשיך בעונות הבאות עם עלילות בינוניות מינוס שאיכזבו רבים מצופי הסדרה (שספרו בינתיים יותר מ-13 סיבות לכך שהגיע הזמן שתסתיים).
בעונה הנוכחית החליטו היוצרים לחרוג מהנוהג, ובמקום לצלם 13 פרקים הם הסתפקו רק בעשרה, בהם ייאלצו לדחוס את כל הפתרונות לתסבוכות של העונה הקודמת (זהירות, ספוילרים): כזכור, בדיוק כשאנני הצליחה לתפור את סיפור הכיסוי ה"מושלם" למותו של ברייס, כשהפלילה את מונטי ובכך הצילה את קליי וחבריו, הגיע ווינסטון - מאהבו בסתר של מונטי, ועימת אותה עם השקר, כשחשף אליבי למונטי - הוא בילה איתו את הלילה בו נרצח ברייס. בפרק האחרון נחשף שמונטי נרצח בכלא על ידי אחד האסירים האחרים, כך שלא יכול היה לסתור את דבריה, אך כעת האמת עלולה להיחשף עם האיום של ווינסטון, ולהפיל את כל החבורה - וכל זה עוד לפני שיספיקו לסיים את התיכון.
8 צפייה בגלריה
מתוך "13 סיבות" עונה 4
מתוך "13 סיבות" עונה 4
מתוך "13 סיבות", עונה 4
(צילום: באדיבות נטפליקס)
מי בפנים: החבורה המקורית תשוב ברובה לסיבוב אחרון - דילן מינט (קליי), ברנדון פלין (ג'סטין), אלישה בו (ג'סיקה), כריסטיאן נבארו (טוני), מיילס הייזר (אלכס), דווין דרויד (טיילר) ורוס באטלר (זאק). גם ג'סטין פרנטיס, המגלם את ברייס, מופיע לרגע בטריילר, כך שאפשר לצפות להופעות שלו בפלאשבקים (ואולי גם של קתרין לנגפורד, השחקנית המגלמת את האנה בייקר המנוחה? נחכה ונגלה). שם חדש שמצטרף הוא זה של גארי סיניז, כוכב סדרת CSI, שיגלם את ד"ר רוברט אלמן, המטפל של קליי.

עקבות בשטח (Trackers)

מתי ואיפה: 6 ביוני, ב-HOT, yes וסלקום tv.
מה הסיפור: רב המכר של סופר המתח הדרום אפריקני דיון מאייר זוכה לעיבוד טלוויזיוני מבית היוצר של HBO (או ליתר דיוק, של הרשת האחות שלה, סינמקס). "עקבות בשטח" עוקבת אחר שלושה סיפורים שונים המתרחשים לאורכה ולרוחבה של דרום אפריקה, ומתחברים זה לזה במזימה שכוללת ארגון פשע, יהלומים מוברחים, קרנפים שחורים, טרור בינלאומי ואפילו את ה-CIA.
למר הוא גבר שמנסה לשקם את חייו, בעיירה קטנה, לאחר שמבצע של לשכת המודיעין הנשיאותית החריב לו את הקריירה. הוא לוקח חלק בהעברת קרנפים שחורים בסכנת הכחדה מזימבבואה לגבול, אך הרכב שבו הוא נוסע נקלע למארב - ואקדחו משמש להריגת אחד מאנשי צוותו. כשהוא מבין שהאקדח נגנב, למר יוצא לחפש את הגנב ולנקום את מות חברו. במקביל, עקרת בית מקייפטאון בשם מילה אוזרת אומץ ועוזבת את בן זוגה המתעלל. היא מתחילה את חייה מאפס ומתקבלת למשרה חדשה כמנתחת נתונים מתחילה בלשכת המודיעין הנשיאותית. שם, כחלק מתחקיר, היא מבחינה בלוקאס, בחור מסתורי וסוכן CIA לכאורה, עליו היא מגלה פרט מעניין. באופן אימפולסיבי, היא מתחילה לעקוב אחריו והשניים נכנסים למערכת יחסים סוערת. רק שאז מילה מגלה שלוקאס הוא לא בדיוק מי שהוא טוען שהוא, ושהיא נמצאת במרכזה של מזימה שעלולה לאלץ אותה לבצע בגידה מסוכנת.
8 צפייה בגלריה
מתוך "עקבות בשטח"
מתוך "עקבות בשטח"
מתוך "עקבות בשטח"
(צילום: Nick Strasburg/HBO)
מי בפנים: השם הכי מוכר שנמצא בקאסט הוא זה של אד סטופארד, המככב בסדרת הדרמה התקופתית "אבירי הלילה", ובחודש הבא עתיד להפציע לצד דמי מור ב"עולם חדש מופלא", דיסטופיית מדע בדיוני המבוססת על הרומן המפורסם של אלדוס האקסלי. אז לא, לא היינו בונים על פרצופים מוכרים, מדובר בחבורה לא מוכרת מהרגיל.

להרוס אותך (I May Destroy You)

מתי ואיפה: 8 ביוני, ב-HOT, yes וסלקום tv.
מה הסיפור: עידן ה-MeToo ממשיך לעורר מחשבה ויצירתיות בקרב יוצרי הטלוויזיה, וכעת מגיעה "להרוס אותך" של HBO, שלא רק עוסקת בסוגיית ההסכמה המינית, אלא נוגעת בסקאלה שבין ליברליות לניצול, בנוף הנוכחי של עולם הדייטינג ומערכות היחסים. במרכז הסדרה עומדה ארבלה, בחורה צעירה, משוחררת ונטולת דאגות ומחויבויות, שהפכה בן רגע ל-"קולו של דור" - בגיבוי סוכן, מקדמה לספר שחלמה לכתוב ולא מעט לחץ להצליח מסביבתה.
הכל משתנה בוקר אחד, לאחר שהיא מבלה במועדון לילה. ארבלה מתעוררת ללא זיכרון מהערב הקודם, אך עם עדויות לכך שהותקפה מינית, ומבינה כי מישהו סימם את המשקה שלה. היא יוצאת למסע של גילוי עצמי שמצריך חישוב מחדש של מסלול חייה - כולל הקריירה, החברים והמשפחה שלה.
8 צפייה בגלריה
מתוך "להרוס אותך"
מתוך "להרוס אותך"
מתוך "להרוס אותך"
(צילום: Natalie Seery/HBO/BBC)
מי בפנים: מיקיילה קול, המגלמת את ארבלה, הפכה בשנים האחרונות לאחת השחקניות העולות והמסקרנות באנגליה, עם תפקידים ב"מסטיק" ו"זעקת האדמה השחורה", ובשלב מסוים היא אף נשקלה לתפקיד דוקטור הו. לצדה משתתפים גם פאפה אסידו ("כנופיות לונדון"), אדם ג'יימס ("דוקטור פוסטר") ועוד.

באהבה, ויקטור

מתי ואיפה: 19 ביוני, הולו.
מה הסיפור: ב-2018 יצא "באהבה, סיימון", דרמה קומית רומנטית שהייתה הסרט הראשון שהופק על ידי אולפן הוליוודי גדול והתמקד בסיפור אהבה בין בני נוער להט"בים. בזכות הכנות, הפתיחות, ההומור והאותנטיות שלו, הסרט זכה להצלחה רבה ובעיקר לאהבת המבקרים עם ציון מרשים של 91 אחוזי טריות באתר Rotten Tomatoes. כל זה הוביל את יוצריו לתרגם את ההצלחה לספין-אוף טלוויזיוני בשם "באהבה, ויקטור".
הסדרה, שעברה מדיסני להולו עקב הקשיים של הראשונה עם הצגה של שתיית אלכוהול, תכנים מיניים ונישואים בעייתיים, מתרחשת בתיכון קריקווד. ויקטור הוא תלמיד חדש שעובר מסע לגילוי עצמי, במקביל להתמודדות עם אתגרים מהבית והיאבקות עם נטיותיו המיניות. כשהוא מרגיש שהלחץ גובר והוא לא מצליח להתמודד יותר עם המועקה, הוא יוצר קשר עם סיימון - כן, אותו הסיימון מהסרט.
8 צפייה בגלריה
מתוך "באהבה, ויקטור"
מתוך "באהבה, ויקטור"
מתוך "באהבה, ויקטור"
(צילום: באדיבות HULU)
מי בפנים: מייקל צ'ימינו, שמככב בתפקיד הראשי של ויקטור, עדיין אנונימי למדי. מעט יותר מוכרים - אבל רק מעט - הם אנה אורטיז (הילדה הביצ'ית מ"בטי המכוערת"), מייסון גודינג ("חורשות את הלילה") ורייצ'ל הילסון ("החיים עצמם"). את תקן הקריין ממלא ניק רובינסון, שגילם את סיימון בסרט המקורי.

הפוליטיקאי - עונה 2

מתי ואיפה: 19 ביוני, נטפליקס.
מה הסיפור: "הפוליטיקאי" היה הפרויקט הראשון של ריאן מרפי בחוזה הענק שלו עם נטפליקס, והוא כלל לא מעט דיוות - ג'סיקה לאנג, גווינית פאלטרו, לוסי בוינטון וכמובן בן פלאט. לרגל העונה השנייה, מרפי החליט להעלות את הרף עוד יותר, וצירף לקאסט גם את בט מידלר וג'ודית לייט, שיהפכו לנבלות העל החדשות של הסדרה. למקרה שלא עקבתם אחר "הפוליטיקאי" (או סתם שכחתם את העלילה), נזכיר שהיא מתמקדת בסיפורו של פייטון (פלאט), בן עשירים שאפתן וחרדתי למדי, שרץ לראשות מועצת התלמידים של בית ספרו במטרה לסמן וי על שלב נוסף בדרכו הארוכה להפוך לנשיא ארצות הברית.
8 צפייה בגלריה
מתוך "הפוליטיקאי" עונה 2
מתוך "הפוליטיקאי" עונה 2
מתוך "הפוליטיקאי" עונה 2
(צילום: באדיבות נטפליקס)
העונה השנייה ממשיכה מהמקום בו עזבנו, כשפייטון התמודד עם שברון לב (והתמכרות לאלכוהול) בעקבות אי קבלתו לאוניברסיטת הארוורד - וחבריו מגיעים להצלתו עם רעיון מבריק, בערך: הרצתו לסנאט כנציג ניו יורק. כעת, עם מטרה חדשה לנגד עיניו, פייטון משנס מותניים ויוצא בקמפיין סוער נגד המועמדת האחרת, דידי סטנדיש, והיועצת הנאמנה והנשכנית שלה, הדסה גולד. בשנים האחרונות, סטנדיש נבחרה בקלות למשרה כשלא נמצאו לה מתחרים ראויים, אך סוד קטן שהיא מסתירה עשוי לשפר את סיכוייו לנצח. במקביל, אימו ג'ורג'ינה צריכה לקבל גם היא החלטה משמעותית, שעלולה לסבך את פייטון בצרות.
8 צפייה בגלריה
מתוך "הפוליטיקאי" עונה 2
מתוך "הפוליטיקאי" עונה 2
מתוך "הפוליטיקאי" עונה 2
(צילום: באדיבות נטפליקס)
מי בפנים: בן פלאט ("פיץ' פרפקט"), גווינית פאלטרו, זואי דויטש ("לפני שאפול"), לוסי בוינטון ("רפסודיה בוהמית"), דילן מקדרמוט ("אימה אמריקאית"), דיוויד קורנסווט (ג'ק קסטלו מ"הוליווד"), ג'נוארי ג'ונס ("מד מן") ועוד שחקנים מהעונה הראשונה. אך כמובן, שתי התוספות הכי חשובות לרשימה הן ג'ודית לייט ובט מידלר, שיגלמו את סטנדיש וגולד. אנחנו צופים דרמות גדולות מתמיד באופק.

פרי מייסון

מתי ואיפה: 22 ביוני, ב-HOT, yes ו-סלקום tv.
מה הסיפור: מי שכבר שנתיים מבכה על סיומה של "האמריקאים" ישמח לשמוע כי מתיו ריס חוזר סוף-סוף למסך הקטן, והפעם בדרמת מתח תקופתית קצת אחרת. המיני-סדרה "פרי מייסון" מבוססת על סדרת רומנים בלשיים שהוציא הסופר ארל סטנלי גרדנר בשנות ה-40, וכבר זכתה בעבר לעיבודים קולנועיים, טלוויזיוניים ואפילו רדיופוניים. כעת מי שבחרה להפיח חיים מחדש בדמות היא HBO, שליהקה את ריס לתפקיד הראשי לאחר שרוברט דאוני ג'וניור, שגם מפיק את הסדרה, נאלץ לוותר על התפקיד מטעמי לו"ז צפוף.
השנה היא 1932, ובזמן שארצות הברית סובלת מהשפל הגדול, נדמה שלוס אנג'לס פורחת בענק הודות לתעשיית הנפט, הקולנוע המדבר והמשחקים האולימפיים. אך בעולמו של עורך הדין הפלילי המתחיל פרי מייסון לא הכל ורוד - הוא מקבל לידיו מקרה של חטיפת ילד, וכעת עליו להשתמש בכל יכולותיו על מנת להוציא את האמת לאור.
מי בפנים: מתיו ריס ("האמריקאים") נכנס כאמור לנעליו של מייסון, והוא לא הפנים המוכרות היחידות בקאסט. אליו יצטרפו גם טטיאנה מסלני ("אורפן בלאק"), ג'ון ליתגו ("מפגשים מהסוג האישי"), כריס צ'אק ("כשהם רואים אותנו") ואריק לאנג ("נרקוס").

רוצח נעלם בחשיכה (I'll Be Gone in the Dark)

מתי ואיפה: 29 ביוני, ב-HOT, yes וסלקום tv.
מה הסיפור: אחרי זמן מה של רגיעה בז'אנר, סדרת פשע אמיתי חדשה מגיעה למסכים והפעם כזו עם סוף טרגי כפול. מישל מקנמרה, עיתונאית, סופרת ואשתו של הקומיקאי האמריקני פאטון אוסוולט, חקרה במשך שנים את פרשת "הרוצח מגולדן סטייט" - גבר אלמוני שרצח לפחות 13 נשים, אנס יותר מ-50 וביצע מעל ל-100 פריצות לבתים בקליפורניה בין 1974 ל-1986, אך הצליח להימלט מהמשטרה ונעלם ליותר משלושה עשורים. מקנמרה החלה לנבור לעומקו של הסיפור ובמרוצת השנים פירסמה את ממצאיה בבלוג מצליח (שלימים יפורסם על ידי בעלה גם כספר שהפך לרב-מכר).
למרבה הצער, מקנמרה בת ה-46 נפטרה מהתקף לב באפריל 2016, ולא זכתה לראות שנתיים לאחר מכן את מעצרו של קצין משטרה לשעבר בשם ג'וזף ג'יימס דנג'לו, שבזכות דגימות DNA זוהה כרוצח הסדרתי המפורסם והואשם בפשעים שבוצעו. ב"רוצח נעלם בחשיכה", הבמאית זוכת האמי ליז גרבוז ("משהו קרה לדודה דיאן") חוזרת לתחקיר המקיף של מקנמרה ומשחזרת את הפרשה ארוכת השנים - מקורבנותיו של הרוצח, דרך החיפושים אחריו שכשלו ועד לתפיסתו.
8 צפייה בגלריה
מתוך "רוצח נעלם בחשיכה"
מתוך "רוצח נעלם בחשיכה"
מתוך "רוצח נעלם בחשיכה"