ירדנה זלבסקי, שורדת שואה בת 93 המתגוררת כיום בירושלים, הפכה את זיכרונותיה הקשים מהמלחמה ומימיה באושוויץ לסדרת רקמות יד מרהיבות, שאף אוגדו לספר.
הרקמות הצבעוניות מתארות את ילדותה השלווה בצ'כוסלובקיה עם משפחתה האוהבת, הגירוש מהבית על ידי הנאצים והפרידה הכפויה מהמשפחה שנשלחה אל מותה. עוד הן מספרות כיצד מצאה עצמה נערה בת 16 לבדה באושוויץ, אילו זוועות חוותה וכיצד הפכה לעובדת במפעל נשק בגרמניה כדי להציל את חייה.
3 צפייה בגלריה
הריקמות
הריקמות
"הדלת נסתמה וכן גורלנו". הגירוש מהבית, ברקמה של זלבסקי
לאחר שנים של עבודה, זלבסקי הגישה את חלומה והציגה את יצירותיה בפני נשיא המדינה ראובן ריבלין, במפגש מיוחד שאירגנה עמותת Dreamers. זלבסקי העניקה לנשיא את אחת מעבודותיה כשי לתליה בבית הנשיא, והוא הודה לה על המפגש המרגש: "שמעתי על עבודתך שהיא מסירות הנפש ועל אהבתך לאמנות שמרחיבה את הנפש. זה כבוד גדול לבית הנשיא שבאת לכאן". זלבסקי התרגשה עד דמעות ואמרה שזהו יום גדול עבורה ושהיא לא דמיינה שאפשר לחלום עד כדי כך ושהחלום יהפוך למציאות.
3 צפייה בגלריה
המפגש עם הנשיא
המפגש עם הנשיא
הנשיא ראובן ריבלין בפגישה עם ירדנה זלבסקי
(צילום: Dreamers)
אלון לוי, מנכ"ל עמותת Dreamers אמר: "זו זכות גדולה עבורנו להגשים את חלומה של ירדנה. אנחנו מודים על כך לנשיא המדינה ולרבים שסייעו במימושו. היא מוכיחה שלא משנה הגיל – לעולם לא צריך להפסיק לחלום".
3 צפייה בגלריה
הריקמות
הריקמות
היציאה מהרכבת באושוויץ. רקמה של ירדנה זלבסקי