בתום מאבק ארוך עם מחלת הדמנציה, טרי ג'ונס, ממייסדי חבורת מונטי פייתון ובמאי שלושת סרטיהם, הלך לעולמו אתמול (ג') בגיל 77, כך אישרה משפחתו.
"אנחנו מודיעים בעצב על מותו של בעלנו ואבינו, טרי ג'ונס. טרי מת בערב ה-21 בינואר 2020 בגיל 77 כשלצדו אשתו, אנה סודרסטרום, בתום מאבק ארוך, אמיץ בצורה יוצאת דופן אך תמיד מלאת הומור, בסוג נדיר של מחלת הדמנציה".
2 צפייה בגלריה
טרי ג'ונס
טרי ג'ונס
טרי ג'ונס
(צילום: gettyimages)
חברו ל"מונטי פייתון", מייקל פיילין, ספד לו ותיאר אותו כ"אחד הכותבים-מופיעים המצחיקים ביותר של דורו". הוא הוסיף ואמר כי "טרי היה אחד מחברי הקרובים והמוערכים ביותר. הוא היה חביב, נדיב, תומך ונלהב לחיות את החיים במלואם. הוא היה קומיקאי רנסאנס במלוא המובן - כותב, במאי, מגיש, היסטוריון, סופר ילדים מבריק והחברה הכי חמימה ונפלאה שאפשר לייחל לה".
גם ג'ון קליז נפרד ממנו בפוסט שכתב בחשבון הטוויטר שלו: "בדיוק שמעתי על טרי. זאת תחושה מוזרה כשאדם בעל כל כך הרבה כישרונות והתלהבות כזאת אינסופית דועך כל כך בעדינות. מבין הישגיו הרבים, המתנה הגדולה ביותר שנתן לכולנו היא בעיני 'בריאן כוכב עליון'. שלמות". את דבריו סיכם בעצב: "שניים כבר מתו, עוד ארבעה למנאייק" - רפרנס לשם המופע של החבורה מ-2014.
הקומיקאי הוולשי שיחק בתוכניות טלוויזיה וסרטים של ה-BBC, אך יותר מכל הוא זכור כחלק מחבורת הקומיקאים פורצת הדרך. מונטי פייתון מנתה שישה חברים מאנגליה, רובם הכירו באוניברסיטה בחוגים שונים. סדרת המערכונים שלהם "הקרקס המעופף של מונטי פייתון" עלתה לאוויר ב-1969 ושודרה במשך ארבע עונות ב-BBC. עד היום, רבים רואים בה כאחת מפסגות הקומדיה בתרבות הפופולרית. למעט ג'ונס, החבורה מנתה את ג'ון קליז, אריק איידל, מייקל פיילין, טרי גיליאן וגרהם צ'פמן, שהלך לעולמו ב-1989. בשנת 2014 החבורה התאחדה למופע מיוחד שנקרא "אחד כבר מת, עוד חמישה למנאייק" וזכה לסיקור תקשורתי נרחב.
2 צפייה בגלריה
ג'ון קליז, מתוך "טעם החיים"
ג'ון קליז, מתוך "טעם החיים"
ג'ון קליז, מתוך "טעם החיים"
(צילום: באדיבות yes)
לצד השתתפותו במערכונים רבים וכתיבתם, הוא ביים את סרטי הפולחן "בריאן כוכב עליון" ו"טעם החיים", והיה שותף לבימוי הסרט "מונטי פייתון והגביע הקדוש" לצד טרי גיליאם. כמו בן, ביים את הסרטים "הרוח בערבי הנחל" ו-Erik the Viking. בנוסף לכך, כתב קרוב ל-20 ספרי ילדים ועבד על מגוון פרויקטים, בהם סדרת הטלוויזיה Ripping Yarns, אותה יצר עם פיילין, וסדרות דוקומנטריות היסטוריות.
בספטמבר 2016 דווח כי הוא אובחן כחולה דמנציה, וכתוצאה מכך נפגעה יכולתו של השחקן בן ה-74 לתקשר עם סובביו. בהודעה שהוציא דוברו של ג'ונס נאמר כי "טרי אובחן בהפרעה קוגניטיבית המערבת אבדן של יכולות שימוש בשפה. המחלה משפיעה על יכולות התקשורת שלו והוא כבר לא מסוגל להעניק ראיונות. טרי גאה לכבוד בו זכה ולהכרה זו, והוא מצפה לחגיגה". ג'ונס הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים.