בוקר טוב, כופתאות חתוליות שכמוכם. אמש (שבת), לצלילי סונטה לאור ירח של בטהובן, המסך שלנו נפרד מהסולטן, המונרך ואדון הארץ, מנפץ השלשלאות והחאליסי של בית האח, יהודה יצחקוב. האיש שבחוץ מחכים לו, או לפחות על זה הוא בונה, "חיי מין" עשירים ביותר יחסית ליוצא בית האח, אם כי לא מאוד מגוונים – כולם כוללים את בני המשפחה של רמי ורד. יצחקוב זכה לכבוד המפוקפק שביציאה חטופה מהדלת האחורית של הבית, אחרי שהביא את האח הגדול עצמו לסף דמעות וכנראה לא הותיר לו שום ברירה. חדר האח הוא הפלסטלינה של האח הגדול, ברצותו שומר וברצותו משחרר. ואם רק עכשיו זכינו לצפות ביהודה מפשק רגליים ומשחרר הבטחות נלהבות לגבי העתיד, נשאר רק לנחש כמה סצנות ראווה כאלה נחסכו מאיתנו במהלך העונה.
האירוע הזה, אגב, אירע לפני יובלות - כלומר, ביום שלישי שעבר - אבל ציר הזמן של הפקת "האח הגדול" גמיש יותר מנערת גומי אסיאתית והוא פועל במנותק משאר העולם. אז בזמן שיהודה כבר משוטט בחוץ כמעט שבוע, משגר מסרים סותרים לתומכים שלו (אני מת עליכם, הנה, תאכלו לי את הנזלת!), מנחית הנחיות לצבא האריות ומתכנן את הפוטש על הקפיטול, אנחנו צפינו ברמי בהכנה להתקף לב ובאלמוג מבכה את תוכנית האב שלה אל הגמר.
3 צפייה בגלריה
כמה סצנות ראווה כאלה נחסכו מאיתנו במהלך העונה? יהודה מתוך "האח הגדול"
כמה סצנות ראווה כאלה נחסכו מאיתנו במהלך העונה? יהודה מתוך "האח הגדול"
כמה סצנות ראווה כאלה נחסכו מאיתנו במהלך העונה? יהודה מתוך "האח הגדול"
(צילום מסך)
המילוט של יצחקוב הוריד בבת אחת את כל מפלס המתח בבית, ואין פלא שהדיירים מרגישים כאילו הם הגיעו לבית הבראה ועברו לדבר על האחיות קרדשיאן, משל היו ישבן שהוציאו ממנו רסיס שהיה תקוע בו במשך עונה שלמה. המפסיד הגדול הוא רמי, שעשוי היה להיות הפייבוריט שלי אלמלא נפל בקלות מצערת בפחים שטמן לו יצחקוב. אחרי הכל מדובר במודל עסקי מוכר: יהודה זיהה את הפתיל הקצר של רמי והבין שאם הוא ידקור אותו מספיק, הוא ייצר לעצמו נרטיב שיקח אותו עד הסוף. סוג של שי חי ב-RNA, שהסתיים בהעזבה של יהודה כי - איך ניסח את זה דוד ג'וזי? המעטפת אומנם דומה אבל חסר פה התוכן האנושי. המהלך הזה הגיע מעט מדי ומאוחר מדי: הבית לא יספיק לייצר דינמיקה חדשה עד הגמר, איבדנו את דרור וגל שהיו מנוע משמעותי ביצירת דרמה קונסטרוקטיבית והמצלמה של ערוץ 26 משוטטת חסרת מטרה בבית בין הבריכה לחדר השינה ומחפשת את יצחקוב שישפיל או יצרח או יתנשק עם מישהו בעין. היא לא יודעת לצלם אף אחד אחר.
3 צפייה בגלריה
מתוך "האח הגדול"
מתוך "האח הגדול"
מבכה את תוכנית האב שלה לגמר. אלמוג מתוך "האח הגדול"
(צילום מסך)
במבט לאחור, אפשר לאבחן בצער שיצחקוב הצליח להרוס את העונה. הצפייה בו הייתה מטרידה ומתישה, הגבריות הרעילה שלו יצרה עומס במקום אסקפיזם וזה הרגיש כאילו לקחתי על עצמי עוד חצי משרה. שלא לדבר על זה שהעימות איתו דרדר את רמי למצב נפשי של בניית בובות מגלילים של נייר טואלט. רבאק, ליאור כלפון פתח עליו והוא לא רב עם בן אדם 15 שנה! (בהזדמנות תספר לנו על הריב האחרון ההוא, מלפני 15 שנה, אה?). למזלו של האח הגדול הוא הספיק להעביר את כל הז'יטונים שלו לג'וזי, אם כי עכשיו הוא יצטרך להיות יצירתי – יצחקוב היה המנואלה המושלמת ליצירת התקפי החרדה הפוטוגניים של הצרפתי ועכשיו הוא יצטרך למצוא דרכים יצירתיות יותר להביא אותו לסף שבירה. אבל השורה התחתונה היא שורת רווח – נפטרנו סוף סוף מהדרמה של הילד העצבני.
3 צפייה בגלריה
מתוך "האח הגדול"
מתוך "האח הגדול"
קיבל את כל הז'יטונים. ג'וזי מתוך "האח הגדול"
(צילום מסך)
עכשיו צריך להביט קדימה, אל השבועיים הקרובים, ולקוות שהאח יתאושש ויגלה עניין גם בדיירים האחרים. זה יהיה קשה כמו חודש בלי שום חבילה מאלי אקספרס כי לא חשבתם לטווח הרחוק ולא הזמנתם שום דבר כשהייתם צריכים, ועכשיו אנחנו תקועים עם דיירים שרק רוצים להעביר את המשמרת האחרונה שלהם בשקט וכבר קיבלו את כל המסרים האפשריים מהבית, מהמשפחה ומרשתות השיווק האהובות עליהם. לירון וגיא עוד ינסו לצעוק "זאב זאב" ולשכנע אתכם שזאת רק ההתחלה (יש לכם את זה ביותר ציני? בואו תחממו עוד קצת את האווירה) אבל אני מרגישה שתהליך ההיפרדות מהעונה הזאת כבר הגיע לנקודת האל-חזור, ובפתיחת בתי הקפה נתנחם. תהיו חזקים.